Norwegian (Charter) - DY/D8

Norwegian blev grundlagt i 1993 og er en af Europas største flyselskaber med cirka 5.500 ansatte. Vi trafikerer over 400 ruter til mere end 130 destination i Europa, Nordafrika, Mellemøsten, Thailand, Vestindien og USA.

I 2015 rejste næsten 26 millioner passagerer med Norwegian, og selskabet beskæftiger ca. 5500 medarbejdere.

  • Bagage

    Håndbagage

    Der må kun medbringes ét styk håndbagage pr. person om bord på flyene. Håndbagagen må højst veje 10 kg. Maksimal størrelse er 55 x 40 x 23 cm.

    Norwegian er ikke ansvarlig for ejendele, der glemmes om bord. Vi gør også opmærksom på, at vi ikke registrerer glemte ejendele, og at glemte ejendele ikke altid afleveres til eller findes af besætningen.

    Tips og regler for håndbagage finder du her

    Indtjekket bagage

    På charterflyvninger med Norwegian må passagerer medbringe ét stykke bagage, som højst må veje 20 kg. Bemærk, at hvis to eller flere rejsende samler deres bagage i én kuffert, må den stadig højst veje 20 kg.

    På visse flyvestrækninger er det tilladt at tage mere bagage med. Se venligst din flybillet for den tilladte vægt på bagagen for din flyvning.

    Log in på Norwegians hjemmeside her

    Børn under 2 år

    Børn under 2 år må medbringe op til fem kg indtjekket bagage ud over autostol og barnevogn/klapvogn uden beregning. Børn under 2 år, som ikke har eget sæde på flyet, må ikke medbringe håndbagage ud over den mad, som barnet skal spise under flyveturen.

    Børn på 2 til 11 år

    Småbørn (2-11 år) med eget sæde på flyet må medbringe barnevogn og autostol uden beregning.

    Rejser på 3 uger eller derover

    Hvis du skal rejse i tre uger eller mere, må du medbringe 2 stykker bagage inklusive 5 kg håndbagage. Bemærk! Gælder kun tur-retur-rejser.

    Klapvogn/barnevogn

    Klapvogn/barnevogn kan medbringes gratis. Norwegian anbefaler, at man lejer en taske (Airshell), der beskytter klapvognen/barnevognen under transporten – læs mere om Airshell her

    Norwegian erstatter IKKE beskadigede klapvogne/barnevogne m.m., hvis de ikke har været indpakket i en Airshell eller PramPack-taske.

    Læs mere

    Bestil her

  • Specialbagage

    Hvis du skal have særlig stor bagage med på rejsen, f.eks. sportsudstyr, er det både lettere og billigere at forhåndsbestille online.

    Bestil her

  • Flyklasser

    Hos Norwegian findes der ikke forskellige passagerklasser.

  • Måltider ombord

    Standardmåltid

    Norwegians målsætning er, at maden skal være veltilberedt og velsmagende. Børn på 2-11 år får serveret en særlig børnemenu.

    Måltider bestilles om bord.
    Tidligere har du kunne forudbestille mad om bord på Norwegian, når du fløj med TUI. Det er desværre ikke længere muligt.

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyver med Norwegian, bestille specialmad om bord. Hvis du lider af svær allergi, f.eks. svær nøddeallergi, eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du medbringer egen mad om bord.

    Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til Norwegians kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

    Allergimedicin

    Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Vi har ikke allergimedicin om bord, og vores kabinepersonale kan ikke administrere lægemidler.

    Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Norwegian aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

  • Sæde ombord

    Når du rejser med Norwegian, kan du mod betaling reservere visse sæder om bord.

    Sådan bestiller du et bestemt sæde

    Rejser du med os på charterrejse, kan du reservere din yndlingsplads fra 20 dage inden afrejse, og indtil 10 dage før afrejse. Du skal oplyse det PNR nummer som fremgår på billetten (kan først ses 20 dage inden afrejse).

    Bestil sæde på charterrejse her

    Rejser du med rutefly har du også mulighed for at booke sæde.

    Bestil sæde på rutefly her

  • Taxfree

    FORHÅNDSBESTILLING AV TAXFREE-VARER

    Når du flyver med Norwegian, kan du nemt forhåndsbestille dine taxfree-varer via nettet.

    Nu kan du bestille

    Du kan forhåndsbestille dine varer fra 30 dage før afrejse frem til 5 dage før afrejse til både ud- og hjemrejsen. Om bord, på vej til rejsemålet, kan du betale for din bestilling til hjemrejsen.

    Her bestiller du dine Taxfree-varer

  • Indtjekning

    Indtjekningen åbner mellem 2 og 3 timer før afgang og lukker 1 time før afgang. Det er en god idé at være i god tid.

    Indtjekningsautomater

    Rejsende hos Norwegian kan slippe for køen til indtjekning ved at benytte indtjekningsautomaterne i de lufthavne, der har dem.

    Benyt stregkode eller "tjek ind"-koden

    Du kan tjekke ind i automaterne ved hjælp af stregkoden eller ved at indtaste den "tjek ind"-kode, der står på dit rejsebevis. Derefter følger du bare vejledningen på automaten for at gennemføre indtjekningen af dig selv og dem, du rejser sammen med.

    Til sidst udskriver automaten boardingkort og bagagemærker. Riv først kvitteringen af bagagemærket og gem den. Derefter sættes bagagemærket fast rundt om kuffertens håndtag. Til sidst afleveres bagagen ved Bagage Drop-skranken, hvor alle rejsendes legitimation også kontrolleres.

  • Service ombord

    Mad og drikke

    Om bord kan du købe forskellige drikkevarer og forfriskninger til gunstige priser, når vognene kommer gennem kabinen under flyveturen.

    Her finder du information om måltider om bord

    Underholdning

    Film

    Norwegian er det første flysleskab i Europa, som tilbyder sine kunder at kunne leje film til egen computer, tablet eller smartphone. Har et stort udbud af film og TV-serier. For mere information, se venligst nedenstående link.

    Læs mere om Norwegians underholdningssystem her.

    WI-FI (Trådløst internet)

    Næsten alle Norwegians fly tilbyder WIFI ombord. Når flyet har nået sin maxhøjde, er det muligt at tilkoble sin computer, tablet eller smartphone.

    Betaling om bord

    Norwegian foretrækker, at betalinger om bord foretages som kortbetaling (Visa eller Mastercard).

  • Hjælp til kørestol

    Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet.

    Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:

    • Telefon: 70 10 10 50.
  • Gravid

    Hvis du er gravid og skal flyve med Norwegian, gælder følgende regler:

    Uge 0-35

    Du kan flyve uden særlige restriktioner

    Uge 36-37

    Du kan flyve, hvis den samlede flyvetid er 4 timer eller derunder, og du har en lægeerklæring

    Uge 38

    Du kan desværre ikke flyve med Norwegian

    Bemærk! På fly til og fra Tyrkiet anbefaler vi, at du altid har en lægeerklæring med. Det er et krav ifølge lokale regler allerede fra tidligt i graviditeten.