Ofte stillede spørgsmål
Find svar på ofte stillede spørgsmål
Får jeg rabat som COOP medlem?
Som COOP medlem kan du optjene bonus på dit køb af ny pakkerejse ved TUI.
For at optjene COOP-bonus, er det vigtigt, at du kommer fra et COOP-link til TUI, samt at du opretter en TUI-konto, hvor du tilføjer dit COOP-medlemsnummer.
Har du ikke en konto hos TUI, skal du først oprette en konto. På myTUI under ’Indstillinger’ finder du afsnittet ’Partnere’, og her tilføjer du dit COOP-medlemsnummer.
Husk at registreringen kun gælder for nye bestillinger, og ikke kan kombineres med andre rabatter. Du kan kun opnå bonus på pakkerejser og krydstogter.
Bonus vil blive tilskrevet dit COOP kort måneden efter hjemkomst.
For at tjene COOP-bonus skal du bestille her.
Jeg er medlem af Ældresagen. Får jeg rabat?
Lige nu har vi desværre ingen fordele, hvis du er medlem af Ældre Sagen.
På følgende link kan du læse mere om vores øvrige rabatter.
Behøver jeg at printe min billet?
Hvis du ønsker at medbringe en printet billet, vil den være tilgængelig i PDF-format på myTUI tidligst 25 dage før afrejse. Har man valgt at få tilsendt billetten med posten og betalt print-/forsendelsesgebyret modtager man billetten senest 7 dage før afrejse. Du vil også modtage din billet på e-mail.
Alternativt kan billetten også fremvises digitalt. Vi anbefaler i så fald at man gemmer en kopi, så man kan fremvise billetten uden at have adgang til internettet.
Kunder som vælger en kombinationsrejse får automatisk tilsendt både ordrebekræftelse ved bestillings og billet.
Bemærk at en ordrebekræftelse ikke kan anvendes som billet.
Har du bestilt en rejse med et af vores charterfly, kan du naturligvis få tilsendt din billet. Du vælger hvordan du ønsker billetten tilsendt, når du bestiller rejsen. Har du ikke fået dette valgt ved bestilling, kan du kontakte os efterfølgende og få det tilføjet. Ønsker du din billet tilsendt koster dette 150kr .Hvis du ved bestilling har valgt at få din billet tilsendt, så vil du modtage den med posten ca. 2 uger før afrejse.
Hvis du har bestilt en pakkerejse online med et rutefly, så kan du ikke få billet tilsendt. Billetten kan du printe direkte fra myTUI.
Hvor tidligt skal jeg være i lufthavnen?
Vi beder dig være i lufthavnen i god tid da der kan være kø, både ved indcheckningen og sikkerhedskontrollen.
Sørg for at være klar ved sikkerhedskontrollen, ved f.eks. at lægge elektronik og væsker klar øverst i håndbagagen, og ved at tage overtøj og bælter af.
Check-in åbner typisk ca. 2,5 time inden afrejse.
Det kan også være en god idé, at du løbende holder dig informeret om, hvad der gælder i netop den lufthavn, du skal rejse fra. Mange lufthavne skriver på deres hjemmeside, hvad tid de anbefaler, du kommer til lufthavnen, samt forventede køtider ved skranke og sikkerhedskontrollen.
Hvordan foretager jeg en online check-in?
Pakkerejse med charterfly
Når du flyver med TUI Fly eller TUI Airways kan du foretage check-in online via din computer eller mobilen. Dette kan du gøre fra mellem 7 dage og 15 timer før afrejse.
Du kan gøre dette direkte, ved at checke ind via TUI-app eller checke ind online her.
Via vores hjemmeside kan du læse mere om check-in rutinerne ved TUI Fly og andre charter flyselskaber. Hvis der intet står om netop dit flyselskab betyder det at online check-in ikke er muligt. I så fald må du gøre dette fysisk i lufthavnen, enten ved en automat eller ved check-in disken.
Pakkerejse med rutefly
Online check-in er muligt ved de fleste flyselskaber. Det kan variere fra selskab til selskab, og vi anbefaler at du læser mere på det enkelte flyselskabs egen hjemmeside.
For at logge ind på det enkelte selskabs hjemmeside skal du bruge selskabets eget bestillingsnummer, og altså ikke TUIs bestillingsnummer. Hvis du rejser med flere flyselskaber under en og samme rejse, kan det ofte være sådan at online check-in ikke er muligt.
Hvis online check-in ikke er muligt, skal du gøre dette i lufthavnen, enten ved en automat eller ved check-in disken.
Jeg er ikke tilfreds med min rejse, hvad gør jeg?
Er der noget under din ferie, der ikke lever op til dine forventninger, er det vigtigt at orientere rejselederne hurtigst muligt. Det er vores erfaring, at langt de fleste problemer kan løses direkte på rejsemålet, hvilket også er TUIs målsætning, så du i stedet kan nyde din ferie.
Har vi mod forventning ikke fået løst problemet på rejsemålet, kan du efter rejsen indsende en reklamation. Har du ikke orienteret rejselederne om dine synspunkter, har TUI ikke haft nogen mulighed for at rette op på situationen og du er derfor ifølge rejsevilkårene og branchepraksis ikke berettiget til erstatning.
Ved reklamation før afrejse, beder vi dig venligst kontakte os, se kontaktoplysninger her.
Husk på at:
- Har du allerede modtaget kompensation på rejsemålet, giver vi normalt ikke yderligere erstatning efter hjemkomst. Personalet på rejsemålet er godt uddannet i de forskellige erstatningsniveauer samt branchepraksis.
- Reklamationen skal være TUI skriftligt i hænde senest 4 uger efter hjemkomst via vores reklamationsformular.
- Gælder reklamationen forsinkelse-, aflyst flyrejse, nægtet ombordstigning, skade/mistet bagage, eller anden reklamation relateret til flyrejsen, skal der rettes direkte henvendelse til det flyselskab, som du rejste med. I tilfælde af disse reklamationer, skal henvendelse ske omgående. Læs mere >>
- Gælder reklamationen afbestilling, aflyst rejse eller tilbagebetaling af rejse, bedes du venligst kontakte vores (se kontaktoplysninger nederst på siden).
- Gælder reklamationen sygdom, stjålne eller ødelagte personlige ejendele, er det dit eget forsikringsselskab, du skal kontakte.
- Gælder reklamationen billeje bestilt gennem CarTrawler, skal der rettes direkte henvendelse hertil.
- Vær opmærksom på, at alle reklamationer bliver behandlet, af vores skandinaviske medarbejdere og at du derfor kan modtage svar på enten norsk, svensk eller dansk.
- Vores kvalitetsafdeling vil gennemgå og behandle din sag, og derefter vende tilbage til dig. Vores behandlingstid er gennemsnit på 8 uger.
Du finder reklamationsformularen her
***
Vigtig information
Visse omstændigheder man har oplevet under sit ophold kan være kompensationsberettigede. I disse tilfælde kompenserer vi altid i overensstemmelse med gældende retningslinjer, som er forudbestemt på baggrund af praksis hos Pakkerejse-Ankenævnet.
Såfremt parterne ikke kan opnå enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet, hvis afgørelse vi altid følger.
Du kan læse vores generelle rejsevilkår her
Pakkerejse-Ankenævnet
Haldor Topsøes Allé 1, st., bygning 91,
2800 Kgs. Lyngby
www.pakkerejseankenaevnet.dk
Tlf. 4546 1100 (hverdage 9-12)
Hvordan kan jeg betale min rejse?
Du kan betale ved hjælp af MobilePay, VISA, Mastercard eller Amex, såfremt de kommer fra en bank i et EU land, eller fra Norge eller Schweitz.
Vær ekstra opmærksom på at bankerne har sat beløbsgrænser på alle kreditkort og at du derfor kan opleve udfordringer med større restbetalinger. Du kan med fordel dele betalingen op på flere kreditkort eller kontakte din bank for at få hævet grænsen.
Hvis du ønsker at lave en delbetaling eller betale med 2 forskellige kreditkort, så kan du gøre dette via myTUI eller ved at ringe til os.
Rejser bestilt mindre end 40 dage før afrejse skal betales ved bestilling og kan ikke delbetales. Hvis du ønsker at betale en "sidste minut" rejse med 2 forskellige kreditkort, så må vi bede dig ringe til os for at bestille og betale.
Du kan også læse generelt om betaling på vores hjemmeside.
Kategorier
Tjek kategorierne nedenfor for at finde svar på dit spørgsmål.
Kategorier
Tjek kategorierne nedenfor for at finde svar på dit spørgsmål.
Aktuelt
- Flyver TUI fly med Boeing 737 MAX 9?
- Hvad gør jeg hvis jeg bliver syg inden eller på rejsen?
- .Hvad skal jeg tænke på hvis jeg skal ud og rejse i nærmeste fremtid?
Betaling og billetter
- Hvad er flytillæg?
- Hvem kan foretage ændringer i en aktuel bestilling?
- Hvilke børneaktiviteter skal bestilles på forhånd?
Inden rejsen
- Hvad er forskellen mellem charterfly og rutefly?
- Kan jeg bestille tilslutningsbilletter?
- Kan jeg tage dyr med på flyet?
På Flyrejsen
- Er indchecket bagage inkluderet i rejsens pris?
- Får jeg erstatning for forsinket, mistet eller ødelagt bagage?
- Hvad skal jeg tænkte på, når jeg vil medbringe medicin eller medicinsk udstyr på rejsen?
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?
Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.