Feriens første måltid

Det er en skøn fornemmelse, når rejsen begynder og flyet er kommet op i luften. Timerne inden er ofte stressende – men nu begynder ferien! Og så er der ikke noget bedre end at få serveret et veltilberedt tre-retters måltid med noget at drikke til.

Feriens første måltid får tiden om bord til at føles kortere og sikrer, at du kommer mæt og tilfreds frem til rejsemålet. Et lige så smagfuldt måltid serveres selvfølgelig også, når du rejser hjem – prisen gælder for både ud- og hjemrejsen.

Det her får du fra 199,- t/r

Sådan kan et flymåltid se ud, selvom visse detaljer adskiller sig, afhængig af hvilket flyselskab du rejser med (se herunder):

  • Lille, kold forret
  • Hovedret
  • Dessert
  • Smør, kiks og flødeost
  • Varmt brød
  • Kaffe eller te efter maden

Øvrigt

  • Mulighed for at bestille specialmåltider som for eksempel vegetar, gluten- og laktosefri (visse forskelle mellem de enkelte flyselskaber, se herunder)
  • Mulighed for at opgradere til festmåltid eller champagnemorgenmad hos flere af selskaberne
  • Børn 2–11 år får en særlig børnemenu, der serveres før de voksnes

Sådan bestiller du

Det er nemmest at bestille feriens første måltid samtidig med, at du bestiller rejsen. Du kan også bestille mad på flyet efterfølgende, så logger du bare ind på "Min side" og klikker videre til tilvalg. Hvis der er mindre end en uge (minimum to dage) til afrejsen, kan du også bestille på telefon 70 10 10 50.

  • TUI Airways - TOM

    Standardmåltid

    Når du flyver med TUI Airways har du mulighed for at bestille mad til din flyrejse. Børn 2-11 år får serveret en speciel børnemenu.

    Måltider bestilles hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller rejsen
    • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
    • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

    Specialmad

    TUI Airways tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

    Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

    Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

    • Vegetarisk - indeholder æg og mælkeprodukter
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Uden svinekød
    • Vegan

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyver med TUI Airways bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder. Hvis du lider af svær allergi eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du medbringer egen mad om bord.

    Hvis du som allergiker medbringer egen mad til indtagelse om bord, beder vi dig give besked til TUI Airways kundeservice (som håndteres af TUIfly), så de kan oplyse besætningen om det.

    Kontaktoplysninger:

    • Telefon: +45 70 11 10 50 (hverdage 09.00-18.00, lørdag 10.00-15.00).
    • E-mail: tuifly@tui.se (Husk at oplyse dit bookingnummer)

    Hvis der er passagerer med luftbåren jordnøddeallergi om bord på TUI Airways fly, får kabinepersonalet besked om det. De informerer de øvrige passagerer og beder dem vise hensyn ved at undlade at åbne eventuelle medbragte nøddeprodukter under flyvningen.

    Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan TUI Airways aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

    Festmåltid, morgenmad med champagne eller forkælelse

    Når du flyver med TUI Airways, kan du gøre flyrejsen ekstra guldrandet for dig selv eller andre. Du kan vælge mellem et rigtigt festmåltid, en luksuriøs morgenmad med champagne eller førsteklasses forkælelse med både chokolade og champagne.

    Festmåltid, morgenmad med champagne og forkælelse bestilles her

    Bemærk at du skal bestille standardmad hos TUI inden du bestiller (opgraderer) dit måltid til et festmåltid eller morgenmad med champagne. Kan kun bestilles på udrejsen.

  • TUI fly - BLX

    Standardmåltid

    Hos TUI fly lægger vi stor vægt på, at maden er veltilberedt og velsmagende. Børn på 2-11 år får serveret en særlig barnemenu.

    På flyvninger til Thailand, Mexico, Jamaica og Den Dominikanske Republik er en smørrebrødsboks altid inkluderet, men eftersom det er en lang rejse, anbefaler vi, at du bestiller et varmt måltid.

    Måltider bestilles hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller rejsen
    • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
    • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

    Specialmad

    TUI fly tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

    Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

    Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

    • Vegetarisk - indeholder æg og mælkeprodukter
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri
    • Uden svinekød

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyver med TUI fly, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder. Hvis du lider af svær allergi eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du medbringer egen mad om bord.

    Hvis du som allergiker medbringer egen mad til indtagelse om bord, beder vi dig give besked til TUI flys kundeservice, så de kan oplyse besætningen om det.

    Kontaktoplysninger:

    • Telefon: 70 11 10 50 (hverdage 09.00-18.00, lørdag 10.00-15.00).
    • E-mail: tuifly@tui.se (Husk at oplyse dit bookingnummer)

    Hvis der er passagerer med luftbåren jordnøddeallergi om bord på TUI flys fly, får kabinepersonalet besked om det. De informerer de øvrige passagerer og beder dem vise hensyn ved at undlade at åbne eventuelle medbragte nøddeprodukter under flyvningen.

    Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan TUI fly aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

    Festmåltid, morgenmad med champagne eller forkælelse

    Når du flyver med TUI fly, kan du gøre flyrejsen ekstra guldrandet for dig selv eller andre. Du kan vælge mellem et rigtigt festmåltid, en luksuriøs morgenmad med champagne eller førsteklasses forkælelse med både chokolade og champagne.

    Festmåltid, morgenmad med champagne og forkælelse bestilles her

    Bemærk at du skal bestille standardmad hos TUI inden du bestiler (opgraderer) dit måltid til et festmåltid eller morgenmad med champagne. Kan kun bestilles på udrejsen.

  • Aegean Airlines - A3

    Standardmåltid

    Når du flyver med Aegean Airlines, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

    Måltider bestilles hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller rejsen
    • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
    • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

    Specialmad

    Aegean Airlines tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

    Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

    Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

    • Vegetarisk
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyver med Aegean Airlines, bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

    Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til Aegean Airlines kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

    Allergimedicin

    Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Aegean Airlines har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.

    Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Aegean Airlines aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

  • Air Europa - AEA

    Standardmåltid

    Når du flyver med Air Europa, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

    Måltider bestilles hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller rejsen
    • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
    • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

    Specialmad

    Air Europa tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

    Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

    Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

    • Vegetarisk
    • Glutenfri
    • Diabetes
    • Laktosefri

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyver med Air Europa, bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

    Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til Air Europas kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

    Allergimedicin

    Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Air Europa har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.

    Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Air Europa aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

  • Jet Time - JTG

    Standardmåltid

    Jet Time betragter et godt og sundt måltid af høj kvalitet som afgørende for den samlede flyveoplevelse. Jet Time samarbejder med flere kendte og anerkendte producenter af økologisk mad. Børn på mellem 2 og 11 har deres egen menu (dog er morgenmaden den samme). På vores rejser serveres enten et varmt eller koldt måltid på både ud- og hjemrejser.

    Måltider bestilles hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller rejsen
    • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
    • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

    Specialmad

    Jet Time tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt. specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

    Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

    • Vegetarisk
    • Vegan
    • Glutenfri
    • Laktosefri
    • Diabetes
    • Uden svin

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyver med Jet Time, bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder. Hvis du lider af svær allergi, f.eks. svær nøddeallergi, eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du medbringer egen mad om bord. Hvis du som allergiker medbringer egen mad til indtagelse om bord, beder vi dig give besked til Jet Times kundeservice, så de kan oplyse besætningen om det.

    Kontaktoplysninger:

    Hvis der er passagerer med luftbåren nøddeallergi om bord på Jet Times fly, får kabinepersonalet besked om det. De informerer de øvrige passagerer og beder dem vise hensyn ved at undlade at åbne eventuelle medbragte nøddeprodukter under flyvningen.

    Allergimedicin

    Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Jet Time har ikke allergimedicin om bord, og vores kabinepersonale kan ikke administrere lægemidler. Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Jet Time aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

    Forkælelse med champagne!

    Giv nogen en overraskelse, de vil huske i lang tid. Lidt forkælelse om bord på flyet er den perfekte måde at fejre en person, som du synes, har fortjent lidt ekstra opmærksomhed.

    Bestil forkælelse her

    Champagne og chokolade

    Kabinepersonalet serverer en hel flaske (75 cl) ægte champagne og en æske chokolade. Champagnen serveres i to rigtige glas, som man må beholde.

    Pris: ca. 320 DKK (prisen kan være ændret – aktuelle priser fremgår af bestillingssiden)

    Mousserende vin og chokolade

    Hvis man gerne vil bestille en lidt billigere udgave, kan vi tilbyde mousserende vin og chokolade. I dette tilbud er glassene ikke inkluderet.

    Pris: ca. 220 DKK (prisen kan være ændret – aktuelle priser fremgår af bestillingssiden)

  • Norwegian (Charter) - DY/D8

    Standardmåltid

    Norwegians målsætning er, at maden skal være veltilberedt og velsmagende. Børn på 2-11 år får serveret en særlig børnemenu.

    Måltider bestilles om bord.
    Tidligere har du kunne forudbestille mad om bord på Norwegian, når du fløj med TUI. Det er desværre ikke længere muligt.

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyver med Norwegian, bestille specialmad om bord. Hvis du lider af svær allergi, f.eks. svær nøddeallergi, eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du medbringer egen mad om bord.

    Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til Norwegians kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

    Allergimedicin

    Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Vi har ikke allergimedicin om bord, og vores kabinepersonale kan ikke administrere lægemidler.

    Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Norwegian aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

  • SAS (Charter) - SK

    Standardmåltid

    Når du flyver med SAS, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd. Måltider bestilles hos TUI:

    • samtidig med at du bestiller rejsen
    • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
    • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

    Specialmad

    SAS tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt. Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

    Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

    • Vegetarisk
    • Glutenfri
    • Laktosefri
    • Diabetes

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyver med SAS, bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

    Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til SAS' kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

    Allergimedicin

    Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. SAS har ikke allergimedicin om bord, og vores kabinepersonale kan ikke administrere lægemidler.

    Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan SAS aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

  • Thomas Cook Airlines - DK

    Standardmåltid

    Et godt måltid er en vigtig del af en hyggelig rejse. Når du flyver med Thomas Cook Airlines Scandinavia, kan du derfor få ekstra krydderi på rejsen med noget godt på tallerkenen. Børn på mellem 2 og 11 har deres egen menu med børnevenlige retter.

    Måltider bestilles hos Airshop:
    • samtidig med at du bestiller rejsen
    • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
    • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

    Specialmad

    Thomas Cook Airlines Scandinavia tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt. Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.
    Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

    • Vegetarisk
    • Glutenfri
    • Laktosefri
    • Diabetes

    Allergi

    Som allergiker kan du, når du flyver med Thomas Cook Airlines Scandinavia, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

    Hvis du lider af svær allergi, f.eks. svær nøddeallergi, eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du kontakter Thomas Cook cateringvagt +45 32 47 76 72.

    Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Thomas Cook Airlines Scandinavia aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

    Festmåltid

    Når du flyver med Thomas Cook Airlines Scandinavia, kan du gøre flyrejsen ekstra guldrandet ved at opgradere dit måltid til noget ekstra lækkert. For at kunne forudbestille dette måltid, skal du først have bestilt et måltid hos TUI.

    Festmåltidet bestilles her