Får jeg erstatning for forsinket, mistet eller ødelagt bagage?
Hvis din bagage er forsinket, forsvundet eller beskadiget efter flyvningen, skal du straks anmelde det og udfylde en Property Irregularity Report (PIR) i lufthavnen. På dette tidspunkt bør du kontakte flyselskabets repræsentant eller ankomstservice direkte for at få oplysninger om hvad du skal gøre.
Det er vigtigt at du gør dette før du forlader bagageområdet.
Vigtigt at huske
Sørg for at få den originale PIR-rapport og dit bagagemærke (kvittering), da begge dele er nødvendige for at kræve kompensation fra det respektive flyselskab.
Hvis din bagage ikke er nået frem til destinationen, bedes du kontakte vores lokale personale hvis du har spørgsmål.
Flyselskabet vil gøre sit bedste for at levere din bagage så hurtigt som muligt.
Forsikring
Kompensation for forsinket, manglende eller beskadiget bagage er inkluderet i nogle rejseforsikringer. Kontakt dit forsikringsselskab for mere information.
Rejser med TUIfly
Hvis du rejser med TUIfly og din bagage er forsvundet, kan du også anmelde det ved at logge ind hos vores partner SITA Worldtracer. Via dette link kan du også følge status for din eksisterende PIR-rapport med TUIfly.
Hvis din bagage blev beskadiget under flyvningen, skal du kontakte flyselskabets repræsentant eller ankomstservice direkte for at få oplysninger om hvad du skal gøre.
Uanset om du laver en PIR-rapport online eller via personalet på stedet, er det vigtigt at du gør det inden du forlader bagageområdet eller inden for 7 dage efter ankomst.
Du kan ogsålæse mere om forsinket eller beskadiget bagage på vores hjemmeside.
Flere spørgsmål om Reklamation
-
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er tilfreds med en bestilt udflugt?
Se mere information -
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er tilfreds med en lejebil?
Se mere information -
Hvad gør jeg, hvis jeg ikke er tilfreds med en transfer bestilt via Mozio?
Se mere information -
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke er tilfreds med min taxfree-ordre?
Se mere information -
Jeg er ikke tilfreds med min rejse, hvad gør jeg?
Se mere information -
Jeg har ikke modtaget et spørgeskema efter hjemrejse, hvornår får jeg dét?
Se mere information -
Kan jeg se status på min reklamation?
Se mere information -
Mit fly var forsinket, hvad er mine muligheder?
Se mere information
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?
Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.