Reklamation

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål.

Alle andre spørgsmål

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke er tilfreds med min taxfree-ordre?

Hvis du ikke har modtaget dine forudbestilte toldfrie varer dit fly, hvis der mangler noget i din bestilling, eller hvis du har opdaget en vare er defekt, bedes du i første omgang kontakte kabinepersonalet dit fly.

Hvis du allerede er kommet hjem, skal du kontakte dit flyselskabs taxfree-butik.

Du kan finde taxfree-butikkerne for charterflyselskaberne her. Hvis du har bestilt taxfree på et rutefly, bedes du kontakte dit flyselskab.

Jeg er ikke tilfreds med min rejse, hvad gør jeg?

Er der noget under din ferie, der ikke lever op til dine forventninger, er det vigtigt at orientere rejselederne hurtigst muligt. Det er vores erfaring, at langt de fleste problemer kan løses direkte på rejsemålet, hvilket også er TUIs målsætning, så du i stedet kan nyde din ferie.

Har vi mod forventning ikke fået løst problemet på rejsemålet, kan du efter rejsen indsende en reklamation. Har du ikke orienteret rejselederne om dine synspunkter, har TUI ikke haft nogen mulighed for at rette op på situationen og du er derfor ifølge rejsevilkårene og branchepraksis ikke berettiget til erstatning.

Ved reklamation før afrejse, beder vi dig venligst kontakte os, se kontaktoplysninger her. 

Husk på at:

- Har du allerede modtaget kompensation på rejsemålet, giver vi normalt ikke yderligere erstatning efter hjemkomst. Personalet på rejsemålet er godt uddannet i de forskellige erstatningsniveauer samt branchepraksis.

- Reklamationen skal være TUI skriftligt i hænde senest 4 uger efter hjemkomst via vores reklamationsformular.

- Gælder reklamationen forsinkelse-, aflyst flyrejse, nægtet ombordstigning, skade/mistet bagage, eller anden reklamation relateret til flyrejsen, skal der rettes direkte henvendelse til det flyselskab, som du rejste med. I tilfælde af disse reklamationer, skal henvendelse ske omgående. Læs mere >>

- Gælder reklamationen afbestilling, aflyst rejse eller tilbagebetaling af rejse, bedes du venligst kontakte vores (se kontaktoplysninger nederst på siden).

- Gælder reklamationen sygdom, stjålne eller ødelagte personlige ejendele, er det dit eget forsikringsselskab, du skal kontakte.

- Gælder reklamationen billeje bestilt gennem CarTrawler, skal der rettes direkte henvendelse hertil.

- Vær opmærksom på, at alle reklamationer bliver behandlet, af vores skandinaviske medarbejdere og at du derfor kan modtage svar på enten norsk, svensk eller dansk.

- Vores kvalitetsafdeling vil gennemgå og behandle din sag, og derefter vende tilbage til dig. Vores behandlingstid er gennemsnit på 6 uger. 

Du finder reklamationsformularen her

***

Vigtig information

Visse omstændigheder man har oplevet under sit ophold kan være kompensationsberettigede. I disse tilfælde kompenserer vi altid i overensstemmelse med gældende retningslinjer, som er forudbestemt på baggrund af praksis hos Pakkerejse-Ankenævnet.
Såfremt parterne ikke kan opnå enighed, kan sagen indsendes til Pakkerejse-Ankenævnet, hvis afgørelse vi altid følger.

Du kan læse vores generelle rejsevilkår her

Pakkerejse-Ankenævnet
Haldor Topsøes Allé 1, st., bygning 91,
2800 Kgs. Lyngby
www.pakkerejseankenaevnet.dk
Tlf. 4546 1100 (hverdage 9-12)

Jeg har ikke modtaget et spørgeskema efter hjemrejse, hvornår får jeg dét?

Vi vil gerne have tilbagemeldinger fra vores rejsende. Hvis du har givet en e-mailadresse, da du bestilte din rejse, vil du omkring en uge efter hjemrejse modtage et spørgeskema. Her får du mulighed for at bedømme din rejse, og komme med dine kommentarer til hvad der var godt, og hvad der kunne have været bedre.

Hvis ikke du har modtaget skemaet på mail, så tjek gerne om mailen skulle være havnet i dit spamfilter. Det er desværre ikke muligt at sende mailen ud på ny, men har du synspunkter, som du ønsker at dele med os eller oplevelser på rejsen som du ønsker vi skal undersøge yderligere, er du meget velkommen til at kontakte vores kvalitetsafdeling her.

Mit fly er forsinket, hvordan får jeg en forsinkelseserklæring?

Hvis dit fly har været forsinket enten på hjemrejse eller udrejse og du gerne vil have en forsinkelseserklæring, så skal du kontakte flyselskabet som du fløj med.
En forsinkelseserklæring bliver ikke automatisk sendt ud.
Du kan finde kontaktoplysningerne til de fleste flyselskaber vi arbejder med, på vores hjemmeside. Se flyselskaberne her

For mere information om hvordan vi holder dig informeret løbende ved en forsinkelse, der har vi svaret på de fleste spørgsmål du kunne have her.

Kategorier

Tjek kategorierne nedenfor for at finde svar på dit spørgsmål.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.

Kontakt os