Forsikring og vilkår

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål.

Alle andre spørgsmål

Hvad er en afbestillingsforsikring?

Afbestillingsforsikringen giver dig flere fordele som ikke altid findes i din private rejseforsikring eller hjemmeforsikring.
For at læse mere om priser og regler for afbestillingsforsikringen, så kan du klikke på linket her.

Hvordan afbestiller jeg min rejse?

Hvis du ønsker at afbestille din rejse, må du kontakte vores kundeservice for afbestilling. Se kontaktoplysninger her.

Du kan læse om afbestillingsreglerne i dine rejsevilkår, hvor du finder information om hvad som gælder for din rejse. Her findes information om afbestillingsfrist, tilbagebetaling, lægeerklæring ved sygdom og lignende. Er du i tvivl om hvad som gælder for din rejse, kan du finde vores kontaktoplysninger nedenfor på denne side.

Du kan læse om generelle afbestillingsregler her eller direkte i dine bestillingsvilkår. Bemærk at der er forskellige regler afhængigt af om du har bestilt en pakkerejse med charter eller en flyvning med rutefly. 

Afbestilling af tilvalg

Har du købt tilvalg til din rejse direkte fra flyselskabet, skal disse afbestilles hos flyselskabet selv, og kan ikke afbestilles ved TUI. Det kan være til eksempel taxfree varer eller sædereservation.

Hvis du har bestilt en udflugt på destinationen, kan den afbestilles her. Bemærk at det er udflugtens bestillingsnummer du skal indtaste når du logger ind.
Information om hvilke afbestillingsregler der gælder, finder du specifikt under den udflugt du har bestilt.
Læs om vilkår for udflugter her.

Hvordan og hvornår kan jeg benytte mig af prisgaranti plus?

I vores afbestillingsforsikring har vi Prisgaranti plus, som kan gøre dig berettiget til en eventuel prisnedsætning frem til 60 dage før afgang. 

Forudsætninger for Prisgaranti plus:

  • Du skal have købt afbestillingsforsikring.
  • Der skal være mindst 60 dage til afgang.
  • At rejsen, med samme forudsætninger, stadig er til salg på samme salgskanal (for eksempel på internettet).

Hvis grundprisen på din rejse (fly + hotel) bliver sænket efter du har bestilt, kan du få rejsen til den lavere pris og få differencen tilbage. Vær dog opmærksom på, at dette ikke gælder tidsbegrænsede kampagner som f.eks. "Børn rejser fra 0,-" eller "All Inclusive for 0,-". Forudsætningen for Prisgaranti Plus er, at du har bestilt en charterpakkerejse med specificeret hotel, og at der er mindst 60 dage til afrejse.
 

For at benytte dette, så ring til os. Se kontaktoplysninger her.

Læs mere om afbestillingsforsikring her.

Hvordan ændrer jeg afbestillingsforsikringen?

Afbestillingsforsikringen skal købes mens du bestiller rejsen.
Hvis du har betalt depositum er forsikringen bindende.

Hvis du glemte at tilføje afbestillingsforsikring ved køb af rejsen, kan du gøre det direkte hos vores samarbejdspartner Allianz, klik her.

Læs mere om afbestillingsforsikringen her.

Jeg vil lave en skadeanmeldelse til Allianz rejseforsikring, hvordan gør jeg?

Du kan lave en skadeanmeldelse efter du er kommet hjem fra rejsen. Husk at du skal vedlægge bilag for de udgifter du har haft i forbindelsen med skaden (kvitteringer, lægeerklæring, politirapport).


For mere information, henviser vi til dette link.

Hvem samarbejder Allianz forsikring med i Norden og på rejsemålet?

Falck Global Assistance

Telefonnummer: +45 70 25 04 05
E-mail: globalassistance@falck.com

Hvordan bestiller jeg en Allianz rejseforsikring?

Du kan nemt og enkelt bestille en rejseforsikring samtidig med at du bestiller din rejse.
Rejseforsikringen kan købes frem til afrejsedagen.
Hvis du vil tilføje forsikringen efter du har bestilt rejsen, kan dette gøres på myTUI eller ved at kontakte os. Se kontaktoplysninger her.

Læs mere om rejseforsikringen her.

Hvad er rejsegarantifonden?

 TUI er medlem af rejsegarantifonden. Du kan læse mere her: Rejsegarantifonden

Hvor finder jeg rejsevilkårene?

Det er altid vigtigt at have sat sig ind i gældende rejsevilkår. Læs mere om TUIs rejsevilkår her.

Kategorier

Tjek kategorierne nedenfor for at finde svar på dit spørgsmål.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.

Kontakt os