Betaling

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål.

Alle andre spørgsmål

Har jeg åbent køb på rejsen?

Bestiller du en rejse mere end 40 dage til afrejsen, har du et åbent køb i en dag. Dette betyder at du frit kan ændre eller annullerer din rejse (dette gælder også hvis du har betalt din rejsen indenfor åbent købs perioden) Du bekræfter din rejse ved at betale depositummet, senest dagen efter at rejsen er blevet bestilt. Gøres dette ikke, afbestilles rejsen automatisk. 

Åbent køb gælder kun for pakkerejser som vi gennemfører med vores charterfly, ikke med rutefly.

Hvis du er usikker på, hvilken type rejse du har bestilt, kan du altid logge ind på myTUI og læse mere.

Hvordan kan jeg betale min rejse?

Du kan betale ved hjælp af MobilePay, VISA, Mastercard eller Amex, såfremt de kommer fra en bank i et EU land, eller fra Norge eller Schweiz.

Vær ekstra opmærksom på at bankerne har sat beløbsgrænser på alle kreditkort og at du derfor kan opleve udfordringer med større restbetalinger. Du kan med fordel dele betalingen op på flere kreditkort eller kontakte din bank for at få hævet grænsen.

Hvis du ønsker at lave en delbetaling eller betale med 2 forskellige kreditkort, så kan du gøre dette via myTUI eller ved at ringe til os. 
Rejser bestilt mindre end 40 dage før afrejse skal betales ved bestilling og kan ikke delbetales. Hvis du ønsker at betale en "sidste minut" rejse med 2 forskellige kreditkort, så må vi bede dig ringe til os for at bestille og betale. Se kontaktoplysninger her.

Læs mere om betaling her. 

Hvordan sender jeg mine bankoplysninger, så jeg kan få mine penge refunderet?

Alle tilbagebetalinger vil blive sendt tilbage med samme metode du brugte til at købe rejsen.
Vi stræber efter at kunne klare alle tilbagebetalinger så hurtigt som muligt, inden for 5 hverdage.

Afhængigt af hvordan du har betalt din rejse, så kan det være at vi behøver dine konto oplysninger for at kunne tilbagebetale dig.

  • Hvis du har betalt med en overførsel via din bank, så vil vi bede dig om at sende dine konto oplysninger via dette link for at vi kan tilbagebetale dig.
  • Hvis du har købt din rejse med et kreditkort, så vil du blive refunderet hertil.
  • Hvis din rejse er helt eller delvist betalt med et TUI gavekort, så vil det gældende beløb blive tilbagebetalt på et nyt gavekort. Vores TUI gavekort er gyldige i 3 år.

Læs mere om de forskellige betalingsmetoder vi benytter her.

Hvorfor er det nødvendigt at jeg sender min kvittering fra netbank?

Betaler du din rejse via netbank efter forfaldsdatoen eller hvis rejsen er bestilt pr.telefon og der er mindre end 40 dage til afrejse, er det vigtigt at du sender os en kvittering. 

Når betalinger bliver gennemført via netbank, så kan det tage 3-5 bankdage inden beløbet er hos TUI. Vi vil derefter lave en note så snart jeres kvittering er modtaget, så vi undgår at rejsen bliver afbestilt grundet manglende betaling.

Følgende information skal stå på den fremsendte kvittering: Hvem betaler, fra hvilken konto, hvornår beløbet blev betalt samt dato. Ved at finde den udførte transaktion frem i netbanken vil du kunne lave et skærmbillede (print screen) og sætte ind i en e-mail og sende til os på formular@tui.dk. OBS! Noter dit bestillingsnummer samt navn i emnefeltet. 

Kategorier

Tjek kategorierne nedenfor for at finde svar på dit spørgsmål.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.

Kontakt os