Aqua Bay

Om hotellet

Designhotel med vandpark – All Inclusive indgår

Hotel Aqua Bay i Tsilivi er det bedste valg til familier med flere ønsker. Her får du den unikke kombination af designhotel og vandpark – krydret med indkvartering i rummelige dobbeltværelser eller familieværelser. All Inclusive indgår.

Værelserne er, ligesom det øvrige hotel, pænt designede og indrettede med dobbelt håndvaske. På visse balkoner er der udover balkonmøbler også store bekvemme puder, såkaldte fatboys.

Tsilivi Waterpark

Vandparken og hotellet hænger sammen, så du kan gå direkte derned i badetøj. I din All Inclusive indgår entré, drikkevarer fra barerne i parken og solsenge ved relax-poolen. Også mad og snacks indgår for dig, der bor på Aqua Bay. Udover alle de skønne vandrutsjebaner er der bølgepool og en Lazy River.

WiFi og flere pools

Bliver du på hotellet er der flere mindre pools at vælge mellem. Ved den nedre kan du nyde noget at drikke fra Walnut Tree Bar i skyggen af træerne med samme navn.

Der er cirka 500 meter til stranden og butikkerne i Tsilivi.

  • Antal værelser : 118

Kort om hotellet

Til strand/badning
500 m
Udendørspool/Børnepool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
500 m/500 m
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 20 minutter

SplashWorld

Hoteller med eget vandland

  • Fri adgang til vandland på eller i nærheden af hotellet
  • Hotelfakta beskriver hvor mange attraktioner der er og hvor hefite de er
  • Stort fokus på sikkerhed
  • Forskellige vandrutsjebaner fra den heftige Kamikaze til den rolige Lazy River
  • Der er også rolige områder med liggestole
  • Hotellerne varierer i størrelse og stil, mange er inklusiv All Inclusive

SplashWorld konceptet gælder:

  • 2024-05-01 til 2024-10-09

Gennemsnitsvejr i Tsilivi

Miljö-/hållbarhetscertifierat

Det her er et af vores miljø-/bæredygtighedscertificerede hoteller. Når du bestiller det er du med til at bidrage til TUI Care Travel og mere bæredygtige rejser.

Læs mere om TUI Care Travel og vores certificerede hoteller

Adresse & telefon

Adresse
Tsilivi, 29100, Zakynthos, Greece.
Telefon
+30 -26950 25941

Vigtig information

Poolhåndklæder kan lånes.

Gratis parkering.

Hotelområde med lokal trafik.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
*****
Bygget
2012
Antal værelser
118
Elektricitet
220
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
Område
Hotelområde
Parkering
Ja
WiFi
Ja
Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
Ja
Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
Ja
Trafik
Lokal trafik

Værelser

WiFi
Ja
Dobbeltværelse
25 m2
Deponeringsboks
Ja
Gratis deponeringsboks
Ja
Aircondition
Ja
Gratis aircondition
Ja
Aircondition i perioden:
1/5-31/10
Køleskab
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
Elkedel
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja

Senge

Grand lit
160x200 cm
Enkeltseng
80x200 cm
Sovesofa
70x180 cm
Klapseng
70x200 cm
Grand lit
Ja
Enkeltseng
Ja

Mad og drikke

Middagspåklædning i à la carte-restauranten for herrer: Lange bukser.

Buffetrestauranter
3
Restaurant
Ja
Bar
Ja
Barer
5
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Morgenmad
Buffet, Kontinental
Frokost
Buffet
Middag
Buffet, Menu
All Inclusive
Ja
Middagspåklædning
Ja

Afstande

Transferbus
30 m
Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
30 m
Shopping
500 m
Minimarked
100 m
Centrum
500 m
Hæveautomat
500 m

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
500 m
Type af strand
Rullestensstrand, Sandstrand

Pools

Udendørspool
Ja
Børnepool
Ja
Separat børnepool
Ja
Dybde på børnepool
40 cm
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Poolhåndklæder
Ja
Vandland
Ja
Jacuzzi
Ja
Splash-o-meter
8
Aldersgrænse til vandrutsjebanerne
5
Højderestriktioner til vandrutsjebanerne
140 cm
Vandrutsjebaner
9
Vandrutsjebaner til børn
3
Livredder
10-18
Lazy Rivers
1
Multibaner
1
Body slides
6
Tube-slides
1
Bølgepool
1

Afslapning

Spa
Nej
Massage
Ja
Sauna
Ja

Sport

Fitness
Nej
Træningslokale
Ja

Børn og unge

International børneklub
Ja
Tremmeseng
Ja
Børnestol i restauranterne
Ja

Tilgængelighed

Bygninger
4
Antal etager i den laveste bygning
2
Elevator
Ja
Elevatordør (bredde)
130 cm
Handicapvenlige værelser/lejligheder
5
Værelsesdør (bredde)
100 cm
Soveværelsesdør (bredde)
100 cm
Badeværelsesdør (bredde)
100 cm

All Inclusive

Måltider og drikkevarer

Mad og drikke indgår i alle restauranter og barer på hotellet og i vandparken.

Morgen-, frokost- og middagsbuffet med drikkevarer til måltiderne (husets vin, øl, sodavand eller vand) i hovedrestauranten på hotellet.

Morgenmad kl. 8.00–10.00, frokost kl. 13.00–14.30 og middag kl. 18.30–21.00.

Snacks og enkle retter serveres i vandparkens snackbar kl. 10.00–18.00.

Is serveres kl. 13.00–14.30 og kl. 19.00–21.00 i hovedrestauranten.

Seks gange om ugen serveres forskellige tema-buffeter i restauranten i vandparken, bordbestilling er nødvendigt.

Èn aften om ugen kan du også spise middag i vandparkens à la carte-restaurant Elia. Åben kl. 18.30–20.30, bordbestilling er påkrævet.

Lokal spiritus, vin, øl, sodavand og mineralvand, barservering til kl. 23.00 (anviste barer/tider). Der er barer både på hotellet og i vandparken.

Sport og underholdning

Vandparken (læs mere under rubrikken Splash).

Lille fitnesslokale. International børneklub med daglige aktiviteter.

Aftenunderholdning alle ugens dage.

Øvrigt

Tider for restauranter og barer oplyses ved ankomst til hotellet. Visse aktiviteter indgår i begrænsede perioder.

Ændringer i indholdet kan forekomme i løbet af sæsonen.

Vandland

Tsilivi Waterpark er et ganske lille vandland med ialt 9 vandrutsjebaner. Nogle af disse er Turbolance, med et fald der kilder i maven, og Rafting, hvor du kører på ringe. En anden er Multi Lane-banen, hvor du kan konkurrere med vennerne.

I de højeste tårne, med vandrutsjebaner og Space-hole, er der en minimumshøjde på 140 cm. Til de mellemhøje baner er højdegrænsen mellem 110 og 130 cm. Aldergrænse for samtlige er 5 år.

Der er 3 baner til børn, de udgår fra dækket på sørøverskibet. Til de allermindste er der en børnepool med blandt andet sprøjtende svampe og rutsjebaner i form af en elefant og blækspruttearme.

Parken er åben kl. 10.00–18.00, der er livreddere til stede.

Vores service: TUI-guider besøger hotellet + TUI-appen døgnet rundt

  • Gælder 2024-05-16 til 2024-10-17

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen. Desuden kan du via TUI-appen få kontakt med vores guider døgnet rundt – direkte i mobilen. Hent TUI-appen gratis til din smartphone eller tablet.

Personlig service

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen for at give tips og svare på dine spørgsmål. De nøjagtige dage og tider kan du se i TUI-appen inden du rejser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med TUIs guider når det passer dig. Under ”Spørg guiderne” i appen og myTUI på tui.dk, kan du sende meddelelser og få hurtigt svar, både før og i løbet af ferien. Du skal blot oplyse dit mobilnummer og din e-mailadresse når du bestiller rejsen og derefter hente og aktivere TUI-appen med dit bestillingsnummer. I appen finder du også aktuel information om dit fly, hotel, rejsemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs udflugter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderne døgnet rundt, alle ugens dage

  • ”Spørg guiderne” findes både i TUI-appen og under myTUI på tui.dk
  • Servicen starter direkte når du har bestilt din rejse.
  • Inden afrejse svarer vi indenfor et døgn, i løbet af ferien så hurtigt vi kan – oftest indenfor 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, ved akut tilfælde, nå guiderne på telefon. Nummeret finder du i TUI-appen et døgn inden du kommer til rejsemålet. Har du ikke TUI-appen, modtager du nummeret via sms inden du rejser.

Service i lufthavnen

Hvis du har bestilt bustransfer, modtager du i TUI-appen information om bussens nummer og hvor den er parkeret. Desuden er TUIs engelsktalende guideteam til stede i lufthavnen. Har du bestilt taxitransfer møder chaufføren dig i lufthavnen.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Cirka 3 timer og 10 min ved direkte fly fra København.

Transfertid

Beregnet transfertid ca. 20 minutter.

Bestil transferbus eller privat transfer Når du foretager en bestilling ser du, hvilke alternativer der er mulige. Her kan du læse mere om transfer.

Afstande

Transferbus
30 m
Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
30 m
Shopping
500 m
Minimarked
100 m
Centrum
500 m
Hæveautomat
500 m

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
500 m
Type af strand
Rullestensstrand, Sandstrand

Kundeanmeldelser

TUI Kundeanmeldelser

8 af 10

178 Kundevurdering
  • Rengøring
    8.7 af 10
  • Maden
    7.2 af 10
  • Pool og poolområde
    1.2 af 10
  • Hotelservice
    8.5 af 10
  • Værelserne
    8.2 af 10

Opdateret: 30.11.2023

Alt var som det skulle være!

  • 9 af 10
Når vi spiste frokost og aftensmad på hotellet ville det have været lækkert med lidt hurtigere betjening af drikkevarer, den kom ofte først når vi næsten var færdige med at spise.
Ellers har vi intet andet negativt at kommentere. Maden var skøn, varieret, personalet søde og med smil på læben.
Rene og pæne pools der hverdag blev rengjorte.
Massere af muligheder for underholdning for både store og små. Godt opbygget med mange mindre klynger med værelser, der havde egne pools, bar og at vi kunne bestille snacks fra snacksbaren alle stederne. Selvom hotellet var fuld booket var det på ingen måde noget der kunne mærkes nogen steder, det var virkelig dejligt.

Børnefamilie (6 og 17)

  • 6 af 10
Godt for børnefamilier. TUI UK børneklub er ikke tilgængelig for gæster fra danmark

Været her før

  • 6 af 10
Det er begyndt at blive slidt, også badelandet. maden var ensformigt

Skuffende og ikke leveringsdygtig

  • 1 af 10
Til rette vedkommende

I onsdags landede vi tilbage i Danmark efter det der skulle have været en ferie på et 5 stjernet hotel (TUI stjerner) med ren luksus.

Jeg har rejst en ********** med TUI og altid været tilfreds, men denne gang sidder jeg tilbage med en 100 % skuffende følelse.

Sidst år var vi på Cypern på et af jeres 4 stjernet hoteller, og de faciliteter og service samt værelser og forplejning, var forrygende, så da vi fik muligheden for at prøve et hotel i Grækenland I har givet 5 stjerner, Aqua Bay i Tsilivi, sprang vi til.

I den forbindelse står vi tilbage yderst undrende over, hvad det er vi har betalt for - For 5 stjerner finder vi det langt fra værdig til.

Ved ankomst skal vi vente cirka et kvarter da vi lige skal udfylde nogle papirer imens de tjekker om værelset er klart - Da værelset bliver bekræftet klargjort, bliver vi vist hen til værelset og får en kort fortælling om hvor restauranten er and thats it - Ingen rundtur til alle hotellets faciliteter, ej heller en forklaring om hvad og hvordan man benytter ting - Alt dette måtte vi lære om undervejs når vi fandt ud af "tingen" - Det var f.eks. først på sidste dagen vi fandt ud af hvor TUIs børneklub var, da ingen rigtigt vidste hvad det var for noget (Alle sagde de var nye eller ikke havde hørt om den).

Ved ankomst skulle der betales 4 euro pr. nat (dvs. i alt 28 euro) i en eller anden form for afgift? Det er min klare overbevisning at når jeg bestiller en pakkerejse hos jer med all inclusive, så skal jeg ikke betale yderligere når jeg kommer ned på hotellet, det står ikke oplyst nogle steder i bestillingen, ordrebekræftelsen eller andet - Så jeg har vedhæftet et billede af den kvittering jeg fik, med en klar forventning om at dette refunderes.

Værelset og rengøringen var af sløset karakter - Værelset bar tydeligt bræg af slitage, der var tydelige limklatter rundt om håndvasken, der var en eller anden form for utæthed et sted da hylden under håndvasken ofte sejlede i vand, lappeløsninger i loftet, løbende vand i toilettet og så var der på værelset til 4 personer, kun placeret 2 stole ude på altanen - Hvor skulle de resterende 2 personer sidde?
I forhold til rengøringen var der konstant en lugt af gammel urin på toilettet, der blev fundet halvlange mørke hår rundt omkring, dette til trods for at ingen af os er mørkhåret og med den længde hår. Hylder og andre overflader har åbenlyst ikke set skyggen af en klud længe. Dette blev italesat og til trods for daglig rengøring blev dette ikke betydeligt bedre.

I forhold til forplejning bød buffeten på det samme udvalg hver dag, der var blot byttet ud i fiskevarianten og krydderierne der blev tilsat. Morgenbuffeten var 100 % identisk hver dag. At der kun serveres is i samme tidsrum som frokost og aftensmad var vi viden om ved bestilling, men synes ligeledes det skal nævnes i forhold til vores overordnet klage omkring "hvad har vi betalt for ved et 5 stjernet hotel", udover det findes de tre varianter af syntetisk is ikke som et 5 stjernet hotel i sydens sol.

Når vi bestiller all inclusive, forventer vi at det er all inclusive. Ved alle barer var der et minimalt udvalg af drinks man kunne bestille, og så de sædvanlige "lokale varer" som vi er bekendt med, men der var et utal af drinks og øl man kunne købe for merbetaling. Drinks som de ikke ønskede at lave med deres lokale spiritus til trods for essensen fortsat var f.eks. rom eller vodka. Derudover var der i åbent i entertaintment baren til kl. 24 men i tidsrummet fra 23 til 24 skulle du selv betale, for så var all inclusive ikke længere aktivt.
Og til sidst men ikke mindst, så drak vi pepsi max rundt omkring, hvilket var med i all inclusive, men da vi besøgte ala carte restauranten Elia og bestilte pepsi max, fik vi pludselig en opkrævning for det da den sodavand ikke var med i all inclusive... Det grænser sig jo til uhørt. Der var generelt forskellige ting i diverse barer, nogle barer havde ikke pepsi max men cola tyndet op med vand. Derudover var udvalget i diverse snackbar/barer begrænset, slush ice skulle der betales for, donuts skulle der betales for og deres "friske" frugtsalat var en færdigret, hvad er der af "snackbar" i det.

Det er vigtigt at drikke vand, og når du er syd på, er det flaskevand da du ikke kan drikke fra hanen. Derfor børster hele familien f.eks tænder og skylder med vand fra flasker - Så er det udfordrende at man kun må få udleveret en 1½ liters flaske om dagen, derfra kan du hente kopper af vand i baren til brug - Igen, 5 stjernet hotel?

At være på ferie i syden er også ens betydende mange hjemløse katte, hvilket vi har lært at overleve samt finde måde at få dem væk på - Men når det pludseligt bliver med hjemløse hunde og ingen af tjenerne eller andet personale gør noget ved det, så de blot strejfer rundt ved liggestole, pools, restaurant osv., så finder jeg det ligeledes ikke værdigt for et 5 stjernet hotel.

Hvad angår faciliteterne så kan det nævnes at den legeplads der annonceres via jeres billeder, var lukket af i 5 ud af 7 dage med rødt bånd, så da det endeligt blev åbnet og man ikke rigtigt havde set en pågående renovation, var det ikke lokkende at sende ens børn derind. Det bølgebassin som var der stod til at have åbent 2 x 15 minutter om dagen de første 3 dage, men det åbnede aldrig hvorefter der blev sat et skilt på "out of order" i de efterfølgende 2 dage. Først ved de sidste 2 dage af vores ophold havde det åbent 2 x 15 minutter pr. dag.

Zakynthos er en lille ø lærte vi, så efter et par dage lærte vi at leve med støjen fra de lavtflyvende fly der kom hver halve time - Men støjen fra vejen lige op til hotellet var konstant, det startede ved 4-5 tiden om morgenen med dyt fra lastbiler og gamle larmende biler, og fortsatte ind til midnat - Igen, 5 stjerner?

Generelt opleves hotellet langt fra 5 stjernet, af generelle ting kan nævnes: Skævt bestik ved middage, beskidte tallerkner ved buffeten, beskidte glas på bordet, ikke nok tjenere til at servere drikkevarer(flere gange måtte jeg selv hente en flaske vand og så måtte vi undvære andet at drikke), nogle gange gang tjenerne og ville fjerne ens brugte tallerken til trods for man sidder med bestikket i hånden og en halv portion tilbage, andre gange kunne der stå stakke af brugt service uden at det blev fjernet og andre gange fjernede de en tallerken for så at gå videre til et andet bord uden at færdiggøre ens bord først, cigaretskodder rundt omkring, kun enkelte tjenere/personale forstod engelsk, rengøringsdamer som pludseligt kl. 18:30 lokal tid står inde på ens værelse (uden at banke på eller andet og lang tid efter der var blevet gjort rent) for at spørge om vi mangler noget (skete flere dage).

Som de 10 ovenstående punkter emmer af, så er vi langt fra tilfredse med det produkt som vi har købt, vi blev lovet/solgt/har betalt for et 5 stjernet hotel, men føler maks at vi har fået et 3 stjernet, hvilket havde været fair hvis det var det vi ønskede og havde betalt for. Vi står nu tilbage med en skuffende følelse, en undren over hvordan/hvorfor de har 5 TUI stjerner og hvornår I sidst selv har besøgt det uanmeldt/uofficielt. Jeg skiftede rejseselskab fra Apollo til TUI for en ********** år siden, desværre begynder jeg nu at overveje at vores rejse i juli skal bestilles via dem igen, da vi føler os snydt for en god rejse ved jer.

Vi har løbende orienteret hotellet om vores undring, utilfredshed mv., men de har jo ikke kunne ændre på deres virksomhedsstruktur - Derfor mener vi ikke at der har været noget at stille op under opholdet, og derfor skriver vi først en mail nu, da vi prioriterede at prøve at få det bedste ud af turen for børnenes skyld.

Transfer. Jeres transferpriser 1000,- for 2 børn og 2 voksne er ca 60%dyrere end at tage en transfer taxi

  • 7 af 10
Det er ikke et 5stjernet hotel meget slitage for et relativt nyt hotel. Belægninger omkring vandhanerne i badeværelset. Ingen tandkrus værelset var meget småt. Dårlige reparationer af træbeklædning i polområderne. Maden var rigtig god og personalet meget søde og hjælpsomme. Vandlandet var også noget slidt og personalet utroligt firkantede i deres regler hvilket resulterede i at der kun var et sted jeg kunne tage ture med min søn på 8 (135 cm) og ingen hvor jeg kunnetage ture med min søn på 7 (124cm) fordi jeg ville have de havde badevinger på for en sikkerheds skyld.

Kundeanmeldelser

  • 5 af 10
Skal se at få ordnet de terasser på det hotel, det lige til børn for splinter i fødder eller banker tærene ind i de højdeforskelle på brædderne!
Manglende lys i gangen på værelset så man kan se i skabet.

Kundeanmeldelser

  • 8 af 10
Badelandet var meget koldt i børneområdet og billederne af badelandet på TUIs hjemmeside svarer ikke overens med standen/kvaliteten af badelandet stand nu her.

Kundeanmeldelser

  • 10 af 10
Blev positivt overrasket over maden, de var virkelig gode til at variere selv om det var All inclusive.

Kundeanmeldelser

  • 9 af 10
Aftenunderholdningen var så høj indenfor at man ikke kunne være der og langt de fleste måtte være udenfor pga lyden.
Ellers var underholdningen OK.

Kundeanmeldelser

  • 9 af 10
Bølgebassinet var out of order hele ferien, det havde vi ellers set frem til - der blev ikke arbejdet på det mens vi var der. Det var vi lidt skuffet over.

Kundeanmeldelser

  • af 10
  • Anonym