Hero
Inden rejsen

Specielle behov / Assistance

Kan jeg bestille assistance eller hjælp i lufthavnen?

Hvis du har brug for assistance eller rejser med nogen form for hjælpemiddel, f.eks. kørestol eller rollator, skal du informere om det på forhånd. Vi anbefaler, at du gør det via os i TUI, når du bestiller din rejse, men du kan også gøre det ved at kontakte flyselskabet, i så fald senest 48 timer før afrejse.

Der er tre grader af assistance som kan bestilles afhængigt af hvor mobil du er:

  • Hvis du er i stand til at gå korte strækninger
  • Hvis du ikke er i stand til at gå på trapper
  • Hvis du ikke kan gå overhovedet

Passagerer som ikke kan gå skal følges af en ledsager som kan hjælpe. Egen rullestol efterlades ved check-in, hvorefter man får assistanceservice fra check-in til flyet.
Assistancepersonalet hjælper til ved ombord og afstigning af flyet.

Pakkerejse med charterfly
Vi anbefaler, at du bestiller lufthavnsassistance samtidig med, at du bestiller din rejse. Hvis du allerede har booket din rejse, kan du anmode om assistance via myTUI eller ved at kontakte vores kundeservice mindst 72 timer før afrejse. Du kan også anmode om det hos flyselskabet mindst 48 timer før afrejse. 

Pakkerejse med rutefly
Kontakt vores kundeservice for at bestille assistance i lufthavnen, eller gør det på myTUI, mindst 72 timer før afrejse. Hvis du booker hos flyselskabet, skal du gøre det mindst 48 timer før afrejse. 

Læs mere om at rejse med specielle behov her.

Flere spørgsmål om Specielle behov / Assistance

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.

Kontakt os