Kan jeg bestille assistance eller hjælp i lufthavnen?
Hvis du behøver hjælp eller skal medbringe nogen form for hjælpemiddel som for eksempel rullestol eller rollator, skal du kontakte os rejsen bookes.
Der er tre grader af assistance som kan bestilles afhængigt af hvor mobil du er:
- Hvis du er i stand til at gå korte strækninger
- Hvis du ikke er i stand til at gå på trapper.
- Hvis du ikke kan gå overhovedet.
Passagerer som ikke kan gå skal følges af en ledsager som kan hjælpe. Egen rullestol efterlades ved check-in, hvorefter man får assistanceservice fra check-in til flyet.
Assistancepersonalet hjælper til ved ombord og afstigning af flyet.
Pakkerejse med charterfly
Du kan bestille assistancen når du bestiller din rejse. Hvis du allerede har bestilt rejsen kan du gøre dette via myTUI eller ved at kontakte vores kundeservice.
Pakkerejse med rutefly
Du kan bestille assistance i lufthavnen via myTUI eller ved at kontakte vores kundeservice.
Læs mere om at rejse med specielle behov her.
Flere spørgsmål om Specielle behov / Assistance
- Har jeg behov for specialtransport på rejsemålet? Se mere information
- Hvordan bestiller jeg en rejse til et passende hotel, hvis jeg er funktionshæmmet? Se mere information
- Hvordan fungerer det når man rejser med funktionsbesvær? Se mere information
- Må jeg tage min elektriske kørestol med? Se mere information
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?
Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.