Billet

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål.

Alle andre spørgsmål

Behøver jeg at printe min billet?

Hvis du ønsker at medbringe en printet billet, vil den være tilgængelig i PDF-format på myTUI senest 7 dage før afrejse. Har man valgt at få tilsendt billetten med posten og betalt print-/forsendelsesgebyret modtager man billetten senest 7 dage før afrejse. Du vil også modtage din billet på e-mail.

Alternativt kan billetten også fremvises digitalt. Vi anbefaler i så fald at man gemmer en kopi, så man kan fremvise billetten uden at have adgang til internettet.

Kunder som vælger en kombinationsrejse får automatisk tilsendt både ordrebekræftelse ved bestillings og billet.

Bemærk at en ordrebekræftelse ikke kan anvendes som billet.  

Har du bestilt en rejse med et af vores charterfly, kan du naturligvis få tilsendt din billet. Du vælger hvordan du ønsker billetten tilsendt, når du bestiller rejsen. Har du ikke fået dette valgt ved bestilling, kan du kontakte os efterfølgende og få det tilføjet. Ønsker du din billet tilsendt koster dette kr. 150,-.Hvis du ved bestilling har valgt at få din billet tilsendt, så vil du modtagde den med posten ca. 2 uger før afrejse.


Hvis du har bestilt en pakkerejse online med et rutefly, så kan du ikke få billet tilsendt. Billetten kan du printe direkte fra myTUI.

Hvilken information finder jeg på billetten?

På billetten findes, foruden beskrivelse af det du har bestilt, gældende flytider og hvilken terminal som flyet afgår fra. Bemærk at oplyste flytider er foreløbige indtil 25 dage før afrejse. Hjemrejsetiden fra rejsemålet, kan i enkelte tilfælde blive ændret i løbet af din ferie. Du er selv ansvarlig for at kontrollere hjemrejsetidspunktet fra rejsemålet.

Husk at meddele os enhver ændring af adresse eller telefonnummer. Din billet er et personligt dokument, som du skal beholde under hele turen. Det er nødvendig, at dit fornavn og sidste efternavn matcher oplysningerne på dit pas. Du kan blive nægtet ombordstigning på flyet, hvis oplysningerne ikke er korrekte.

Hvis du har reserveret sædepladser på flyet, har du modtaget en bekræftelse af din reservation via e-mail. Oplysninger om reserverede pladser vises aldrig på billetten, fordi de bookes direkte fra flyselskabet.Vi anbefaler, at du udskriver en bekræftelse fra flyselskabet og tager det med dig.

Læs mere om billetter her.

Hvordan får jeg min billet, når jeg flyver med rutefly?

Flyver du med rutefly, anvendes en elektronisk billet/e-ticket/Traveldocument. Den vil blive sendt til dig ca 30 dage før afrejse på e-mail.

VIGTIGT! Det er vigtigt at dit navn stemmer overens med dit pas, på dit elektroniske rejsedokument. Du kan nægtes ombordstigning, såfremt at oplysningerne ikke stemmer overens. Der kan blive pålagt et gebyr, hvis du vil ændre i navnet på den elektroniske billet, når den først er udstedt.
Derfor beder vi dig om at kontrollere at navnet står korrekt, allerede når du modtager bekræftelsen på din rejsebestilling.

Kategorier

Tjek kategorierne nedenfor for at finde svar på dit spørgsmål.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.

Kontakt os