Bestillingsrelaterede spørgsmål

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål.

Alle andre spørgsmål

Hvad er flytillæg?

Flytillæg er et tillæg for en bedre flyklasse end standard. Tillægget kan variere blandt flyselskaber og afrejsedage.

Du kan læse mere om flyklasser her

Hvem kan foretage ændringer i en aktuel bestilling?

Ændringer, tilvalg eller afbestilling kan kun foretages af personen som har bestilt rejsen. For at vi kan hjælpe dig bedst muligt, bedes du have dit bestillingsnummer klar, når du kontakter os.
Se kontaktoplysninger her.

Hvilke børneaktiviteter skal bestilles på forhånd?

Børneaktiviteter som skal bestilles på forhånd:

- Baby Club for børn op til 3 år.

- Svømmeskole for børn fra 5 år.

- Plask og leg for børn fra 4 år.

Du kan forudbestille disse aktiviteter mod betaling når du bestiller rejsen, eller ved at kontakte vores kundeservice efterfølgende (se kontaktoplysninger længere nede).
Bemærk at der kan være et begrænset antal pladser.
Svømmeskole arrangeres kun på udvalgte TUI Blue for Families hoteller.

Bemærk at der er begrænsede antal pladser på de forskellige aktiviteter, det er derfor en god ide at bestille i god tid. 

TUI Kids Club (klub for børn mellem 3 og 12 år) og The Hangout (mødested for 12-15årige) er gratis og kræver ikke bestilling.
Vores børneklubber og aktiviteter på TUI Blue for Families hoteller har skandinavisk og engelsktalende personale.

Hvordan aflyser jeg en rejse med lægeerklæring?

Allianz afbestillingsforsikring

TUI samarbejder med Allianz, verdens største forsikringsselskab, som i Danmark bliver håndteret af Falck.
Skulle du mod forventning blive syg inden din rejse, så er det vigtigt at du ringer til os for at få aflyst rejsen.
Se vores kontaktoplysninger længere nede.

Derefter skal du kontakte Falck for at lave en skadeanmeldelse.

For mere information om den præcise procedure for afbestilling, samt hvad der gælder ved afbestilling af rejsen med en lægeerklæring, klik på linket her.

Hvordan arbejder TUI med bæredygtighed?

TUI-gruppen er en af verdens ledende rejsearrangører, og for os betyder det, at vi har et unikt ansvar over for vores branche. Vores rolle i at drive bæredygtig turisme er at hjælpe vores leverandører og kunder med at blive bedre, men også at påvirke hele vores branche til en mere bæredygtig måde at arbejde på.

TUI sidder bl.a. med i styrelsen for Global Sustainable Tourism Council (GSTC), og vi samarbejder med skoler, lokale og nationale myndigheder, ikke-statslige organisationer og brancheorganisationer for at støtte og udvikle mere bæredygtig turisme. Desuden støtter vi forskning og udfører egne studier sammen med brancheaktører inden for forskellige områder.

Klimakompensation indebærer at drivhusgasser, som slippes ud på ét sted, forebygges et andet sted gennem at muliggøre et eller flere projekter, som mindsker udslip af drivhusgasser.
TUI i Norden har valgt at investere i projekter, som genererer energi fra sol, vind, vand og biogas i Indien, Thailand og Vietnam. Projekterne tager plads i regioner, hvor fossil energi, som kulkraft, normalt ville anvendes, hvilket medfører højt udslip af drivhusgasser. Ud over nytte for klimaet, bidrager projekterne til mange andre bæredygtighedsmål såsom uddannelse, jobmuligheder og investeringer i lokal infrastruktur. Læs mere om klimakompensation her.

Læs mere om vores arbejde for en mere bæredygtig verden her. Hvis du vil bo på et hotel med bæredygtighedscertificering, så læs mere her.

Hvordan bekræfter jeg min bestilling?

For at bekræfte din bestilling, logger du ind på myTUI. Her kan du bl.a. betale og udskrive din billet, kontrollere flytider og se aktuel status på din betaling, samt se information om dit hotel og rejsemål.

Husk at kontrollere din ordrebekræftelse for at sikre dig at du har bestilt det du ønsker. Vær opmærksom på at rejselængde, udrejsedag, rumstype med mere er korrekt.
Når du betaler rejsen, godkender og accepterer du rejsen og gældende vilkår. 

Hvordan bestiller jeg en kombinationsrejse?

Her kan du finde vores destinationer med mulighed for kombinationsrejse, samt læse om vores kombinationsanbefalinger i Thailand og Mexico. På denne side kan du også læse om hvordan du bestiller denne type rejse.

Har du behov for hjælp med bestillingen generelt, er du velkommen til at kontakte os. Du finder kontaktoplysningerne her. 

Hvordan får jeg min ordrebekræftelse?

Har du bestilt rejse hos os og valgt 'print selv billet' vil du modtage en ordrebekræftelse på e-mail, få minutter efter at have gennemført din bestilling. Husk at giv os besked, hvis du ændrer e-mail adresse.
Har du valgt at få billetten tilsendt, sender vi også ordrebekræftelsen til dig.

Du kan også udskrive ordrebekræftelse/billet på myTUI.

Hvordan logger jeg ind på myTUI?

Du logger ind på myTUI ved at benytte din e-mail og dit password. Hvis du ikke tidligere har oprettet en konto hos os kan du klikke på opret konto. Har du glemt dit password, er der muligt at trykke "glemt adgangskode" og få et nyt tilsendt.

På myTUI, kan du se alt om din rejse, gennemføre betaling, udskrive din billet (ved mindre end 25 dage til afrejse ) og skrive rejsemålsbrochure ud.

Hvordan tilføjer jeg et barn til min rejse, som endnu ikke er født?

Hvis du ønsker at tilføje et barn til rejsen, som endnu ikke er født, bedes du kontakte os på telefon. Se kontaktoplysninger her.

Bemærk at barnet skal rejse på eget pas.

Ved bestilling af pakkerejse med rutefly er det ikke muligt at bestille plads til spædbarn uden navn.

Hvordan ved jeg at min bestilling er gennemført?

Når du bekræfter din bestilling, får du et bestillingsnummer, hvilket er din garanti for at rejsen er bestilt. Indenfor få minutter modtager du også en bestillingsbekræftelse på e-mail, hvis du har oplyst din e-mail adresse ved bestilling.

Husk at noter dit bestillingsnummer, da det behøves oplyst, hvis du kontakter os telefonisk.

Hvordan ændrer eller ombooker jeg rejsen?

Har du allerede bestilt en rejse, hvor du eksempelvis ønsker at bytte hotel, eller ønsker at ændre til et alternativ bedes du kontakte os. Se kontaktoplysninger her.


Husk at have dit bestillingsnummer klar når du ringer til os, så kan vi hjælpe dig på bedst mulige vis.


Mere information om ændringer her

Hvordan ændrer jeg fejl i fornavn eller efternavn?

Er enten for- eller efternavnet blevet stavet forkert, bedes du kontakte os på telefon for at få det rettet. Se kontaktoplysninger her.

Hvis du er nødt til at ændre et navn på din bestilling, enten fordi det er stavet forkert eller vedkommende ikke kan rejse, koster dette normalt 500,-, men med afbestillingsforsikringen slipper du for at betale, så længe der er mindst 48 timer til afrejse. Gælder ikke krydstogt eller rejser med rutefly.

Hvordan ændrer jeg kontaktoplysninger på min bestilling?

På nogle bestillinger har du selv mulighed for at ændre dine kontaktoplysninger på myTUI. Tjek om du kan ændre under overskriften "rejsende". 

Du er selvfølgelig velkommen til at kontakte os over chat eller på telefon. Se kontaktoplysninger her.

Hvorfor ændrer priserne sig?

Som hos andre rejseselskaber, så er vores priser flydende. De er baseret på efterspørgsel og udbud. Priserne kan derfor ændres løbende, flere gange om dagen eller om ugen.
Prisen på en given rejse er ikke bekræftet inden du har lavet en bestilling og fået dit bestillingsnummer. Vi anbefaler derfor at du bestiller så hurtigt som muligt når du har fundet en rejse du er interesseret i

Hvis grundprisen på din rejse går ned efter køb, og du har købt vores afbestillingsforsikring, så har du Prisgaranti Plus. Det vil sige at hvis grundprisen på din rejse falder op til 60 dage før afrejse, så kan vi sænke prisen på din rejse.
Dette gælder ikke rejser som kun er med fly, eller pakkerejser med rutefly. Læs mere om dette her.

Du finder altid de seneste priser og tilbud på TUI.dk. TUI er ikke ansvarlig for at prisoplysninger på eksterne hjemmesider er korrekte.

Hvor finder jeg information om bryllupsrejser?

Er i interesseret i en bryllupsrejse?

Hvis i vil have hjælp eller råd til hvor i skal hen, så tøv ikke med at ringe til os! Se kontaktoplysninger her.

Jeg har flere efternavne og mellemnavne, er de nødvendige på billetten?

Hvis du har flere efternavne, er det vigtigt at du skriver dem alle i efternavnsfeltet i samme rækkefølge som de står i dit pas. Der er plads til 70 tegn i feltet. Har du et længere navn beder vi dig kontakte vores kundeservice. Se kontaktoplysninger her.

Det er vigtigt at du er grundig når du skriver dit navn. Vi har en administrations afgift på alle navneændringer. Prisen afhænger af hvilken type rejse du har samt hvilket flyselskab rejsen er med. Hvis du har købt en pakkerejse med rutefly kan det ske at det ikke er muligt at foretage en ændring i navnet på bestillingen.

Jeg kan ikke finde mit bestillingsnummer, hvad gør jeg?

Hvis du har mistet dit bestillingsnummer, bedes du kontakte os på telefon. Se kontaktoplysninger her.

Bestillingsnummeret består af otte tal. Bestillingsnummeret sendes til dig pr. e-mail efter du har gennemført bestillingen af rejsen. Har du valgt at få bekræftelsen sendt hjem til adresse, vil dit bestillingsnummer fremgå i materialet du modtager med posten.

Bestillingsnummeret står øverst til højre på din ordrebekræftelse og billet.

Jeg vil gerne træne, hvilket hotel skulle passe mig?

Hvis du gerne vil have en aktiv ferie, så kan vi anbefale vores Magic Life og Robinson koncepthoteller. 
Læs mere om aktive ferier her.

Kan jeg bestille skirejser ved TUI?

TUI tilbyder rejser til mange mindre og større ski destinationer. Du finder vores ski destinationer her.

Når du bestiller en skirejse ved TUI er fly, hotel og transfer inkluderet. Læs mere om hvordan det fungerer med udrustning, liftkort og mere på denne side.

Kan man indgive ønskemål?

Selvfølgelig kan vi tilføje et ønskemål til din bestilling. Har du specifikke ønsker, som vedrører rummets beliggenhed eller etage, eller ønsker om at bo i nærheden af dem du rejser med, bedes du kontakte os. Se kontaktoplysninger her.
Vi kan dog ikke garantere dine ønskemål, eller give besked på forhånd om dine ønskemål er indfriet, selvom dine ønsker er noteret i bestillingen.

Kategorier

Tjek kategorierne nedenfor for at finde svar på dit spørgsmål.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.

Kontakt os