Aktuelt

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål.

Alle andre spørgsmål

Flyver TUI fly med Boeing 737 MAX 9?

Vores flyselskab TUI fly Nordic har ikke Boeing 737 MAX 9 fly i sin flåde.

Sikkerheden for vores passagerer er TUI's højeste prioritet. Vi følger altid anbefalingerne fra flyproducenter og luftfartsmyndigheder, herunder EASA i Europa og FAA i USA.

Hvad bør jeg vide om Covid i forhold til min rejse?

Her har vi samlet generel information om hvad du bør vide som rejsende, ifht. Covid.

Er en Covid-19 test et krav på min rejse?
Mange lande har løsnet deres restriktioner eller fuldstændigt fjernet indrejsereglerne. Dette gør det mere nemt for dig som gerne vil rejse. Reglerne varierer dog fra land til land.
Læs mere om hvad der gælder for din destination her.

Hvad gør jeg hvis jeg får Covid inden eller på rejsen?
Her finder du information om, hvad der gælder, hvis du bliver syg inden afrejse eller på destinationen.

Hvad er et coronapas?
Et coronapas dokumenterer, at du er vaccineret, tidligere smittet eller testet negativ. Du kan stadig have brug for coronapas på rejser, dette er dog op til den enkelte destination. Det er dit ansvar som rejsende at du ved hvad som gælder på netop din destination.
Du kan læse mere her

Hvad gør jeg hvis jeg bliver syg inden eller på rejsen?

Her finder du information om, hvad der gælder, hvis du bliver syg inden afrejse eller på destinationen.

Derudover er det også vigtigt at tænke på en rejseforsikring. Med TUI's lange erfaring med at arrangere rejser ved vi også, at der kan være uventede hændelser i løbet  ferien, som ikke altid  er dækket af en rejseforsikring. Vores egen rejseforsikring har unikke fordele, såsom en helt ny rejse, hvis du bliver syg eller sengeliggende i mere end halvdelen af ferien. Denne inkluderer også diagnose af epidemi eller pandemisk sygdom som Covid-19. Læs mer om Allianz rejseforsikring her.

Hvad skal jeg tænke på hvis jeg skal ud og rejse i nærmeste fremtid?

Vi følger situationen nøje på alle vores destinationer, og hvis du har bestilt en rejse, kan du være sikker på, at vi vil kontakte dig i tilfælde af eventuelle ændringer, eller hvis der sker noget uventet.

Mange lande har fjernet alle restriktioner vedrørende Covid-19, hvilket gør det meget lettere for dig at rejse. Men adgangskravene varierer fra destination til destination, og reglerne kan ændres med kort varsel, så det er vigtigt, at du holder dig opdateret om, hvad der sker. 

Her er nogle ting, som kan være gode at overveje hvis du skal ud med os og rejse:

-Pas og visum: Sørg for, at dit pas er gyldigt i tilstrækkelig lang tid efter rejsen. Find ud af, hvor længe dit pas skal være gyldigt, og om du har brug for et visum til din destination her.

-Rejseforsikring: Husk, at det er vigtigt at have en pålidelig rejseforsikring. Læs mere om Allianz rejseforsikring, som du kan bestille, når du rejser med os hos TUI. 

-Indrejseregler: Nogle lande har krav om dokumentation for vaccination, negativ test eller bevis på nylig smitte ifht. Covid-19. Der er også lande som stadig kræver et indrejseformular for alle tilrejsende. Du finder mere information om indrejseregler for specifikke lande her.

Hvad sker der hvis rejsen aflyses?

Skulle det mod forventning blive nødvendigt at aflyse din rejse vil vi kontakte dig direkte. Du behøver derfor ikke kontakte os. Skulle din rejse blive aflyst vil du få tilbudt en fri ombooking eller afbooking af rejsen med fuld tilbagebetaling. 

Der kan være flere grunde til at vi må ændre eller aflyse en rejse. Det kan være ændringer i indrejsekravene fra myndighederne på destinationerne eller nye rejsevejledninger fra Udenrigsministeriet, som kan gøre at vi bliver nødt til at ændre i vores flyprogram. Vi følger altid Udenrigsministeriets rejsevejledninger. Se de aktuelle rejsevejledninger her

Hvilke indrejseregler gælder for mit rejsemål? Kræves der særlige dokumenter for at få lov til at rejse ind i landet?

Mange lande har løsnet deres restriktioner eller fuldstændigt fjernet indrejsereglerne. Dette gør det mere nemt for dig som gerne vil rejse. Reglerne varierer dog fra land til land.

Nogle rejsemål kræver dokumentation på vaccination, negativ test eller at du for nyligt er blevet rask efter at have haft Covid-19. Der findes også visse rejsemål som stadig har krav om et udfyldt indrejsedokument med information om hvor du skal bo, vaccinationstatus og lignende.

Klik her for at se hvilke indrejseregler, som gælder for dit rejsemål 

Har du bestilt en rejse med rutefly, og dit rejsemål ikke vises på listen ovenfor, henviser vi til Udenrigsministeriet for indrejseregler og restriktioner for dit rejsemål. 

Hvordan påvirkes min rejse af situationen i Ukraine?

Vores kunders sikkerhed er vores højeste prioritet. Derfor følger vi altid anbefalingerne fra de lokale myndigheder samt udenrigsministeriet. Vores fly bevæger sig ikke hen over risiko-zoner.
Vi følger konstant situationen nøje, og skulle din rejse på nogen måde blive påvirket, så vil du blive informeret hurtigst muligt.

Hvordan får jeg information om hvorvidt min rejse er påvirket eller ændret?
Skulle din rejse mod forventning blive påvirket, så kontakter vi dig via mail eller telefon. Kontroller gerne at du har korrekt telefon nummer samt e-mail adresse i din bestilling.
Skulle rejsen ikke kunne blive gennemført, så vil du få mulighed for at ændre din bestilling, eller alternativt få pengene tilbage.

Flyver TUI over Rusland eller Ukraine?
Vores flyselskaber flyver ikke over risiko-områder.

Hvordan påvirkes TUI som selskab af situationen i Ukraine?
TUI Nordic er ejet af TUI Group. TUI Group bliver styret af en virksomhedsledelse i Tyskland, og TUI er noteret på den tyske børs. Læs mere om TUI Group her.
TUI Group er et af verdens største selskaber inden for rejser og turisme. Vi er et stabilt og trygt selskab, og som kunde hos os er du dækket af rejsegarantifonden.

Jeg venter på en refundering. Hvor lang tid vil der gå før jeg får pengene tilbage?

 Vi bestræber os på at tilbagebetaling for aflyste rejser normalt vil ske inden for 5 dage fra afbestillingsdatoen. Hvis du fortsat venter på refundering, så kontrollér gerne om du har fået en mail fra os, da det kan ske at vi venter på oplysninger fra dig. 

Vi opfordrer de af vores kunder, der ikke har modtaget refusion for rejsen, og som har betalt rejsen via bank, til at udfylde deres kontooplysninger her. Ofte stillede spørgsmål omkring refunderinger finder du her.   

Forudbestilte pladser og andre tilvalg til flyrejsen:

Gælder dit spørgsmål tilvalg på flyrejsen, såsom sædevalg, tilkøb af ekstra bagage og lignende, skal du tage direkte kontakt til flyselskabets kundeservice. 

Taxfree:

Såfremt du har bestilt taxfree-varer til din rejse skal du kontakte Holiday Taxfree. Du finder kontaktinformationer til dem her.

Udflugter:

Hvis din rejse er aflyst og du havde bestilt en udflugt med os, så kan du aflyse din udflugt via vores udflugtsportal her. Vær opmærksom på at du logger ind med udflugtens bestillingsnummer, ikke rejsens bestillingsnummer.
Hvis TUI aflyser din udflugt, så kontakter vi dig og du kan stole på der vil komme en automatisk tilbagebetaling.

Kan jeg bestille sædereservation hos Jettime?

Bestilling af siddepladser og andre tilvalg åbner 3-6 måneder inden afrejse. Bestil her. 

Hvis der er mere end 3 måneder till din rejse og du ikke kan logge ind ved Jettime for at bestille tilvalg, så vil vi bede dig forsøge igen senere.

Læs mere om Jettime her

Kategorier

Tjek kategorierne nedenfor for at finde svar på dit spørgsmål.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.

Kontakt os