Santa Catalina, a Royal Hideaway Hotel
- Las Palmas, Gran Canaria, De Kanariske Øer, Spanien
Tripadvisor
Om hotellet
- WiFi
Vores bedste hotel i Las Palmas
På Santa Catalina, a Royal Hideaway Hotel, bor du på et historisk og femstjernet hotel omgivet af frodige haver i Doramas-parken. Hotellet er bygget i kolonistil og er en del af Las Palmas' kulturarv. Her findes flere pools samt en opvarmet indendørs pool. Morgenmad indgår, og halvpension kan tilvælges.
I 1890 åbnede luksushotellet Santa Catalina, a Royal Hideaway Hotel, og siden da har en række berømtheder, kongelige, præsidenter og premierministre boet her. Subtropiske haver, smukke selskabslokaler, restaurant og barer bidrager til den unikke atmosfære og følelsen af luksus fra en svunden tid.
Spa, have og pool
I hotellets spa ligger den opvarmede indendørs pool, sauna, hamam og jacuzzi. Du kan bestille luksuriøse spa-behandlinger, og her er gæster over 16 år velkomne. I haven ligger udendørs poolen.
I Las Palmas haveby
Beliggenheden i Las Palmas haveby - Ciudad Jardín er perfekt til at udforske provinshovedstaden med sit store udbud af shopping, museer og andre kulturelle attraktioner. Vil du bruge en dag på stranden, er der nogle kilometer til Las Canteras-stranden.
Juniorsuite med ekstra faciliteter
Bestiller du en juniorsuite har du gratis adgang til hotellets hydroterapi-pools samt tagpool med barservice, og desuden er disse værelser forsynet med luksuriøse toiletartikler.
- Antal værelser : 202
Kort om hotellet
- Til strand/badning
- 1.5 km - 2.5 km
- Udendørspool/Børnepool
- Ja/Nej
- Centrum/Shopping
- 1 km/1 km
- Restaurant/Bar
- Ja/Ja
- Transfertid
- ca. 30 minutter
Gennemsnitsvejr i Las Palmas
Adresse & telefon
- Adresse
- Leon y Castillo 227, Las Palmas, Gran Canaria, Spain
- Telefon
- +34 -928 24 30 40
Vigtig information
Byområde med begrænset lokal trafik.
Hotellet hed tidligere Santa Catalina.
- Reception åben hele døgnet
- Ja
- Officiel kategori
- *****
- Bygget
- 1890
- Sidst renoveret
- 2005
- Antal værelser
- 202
- Elektricitet
- 220
- American Express
- Ja
- MasterCard
- Ja
- Eurocard
- Ja
- Visa
- Ja
- Område
- Centrum
- Der er hæveautomat på hotellet
- Ja
- Parkering
- Ja
- WiFi
- Ja
- Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
- Ja
- Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
- Ja
- Trafik
- Lokal trafik
Værelser
- WiFi
- Ja
- Dobbeltværelse
- 23-25 m2
- Suite
- 40 m2
- Juniorsuite
- 28-30 m2
- Gratis deponeringsboks
- Ja
- Gratis aircondition
- Ja
- Minibar
- Ja
- Roomservice
- Ja
- Rengøring
- 7 dage/uge
- Hårtørrer
- Ja
- TV
- Ja
- Telefon
- Ja
- Badekar/bruser og toilet
- Ja
Senge
- Dobbeltseng
- 200x200 cm
- Grand lit
- 150x200 cm
- Enkeltseng
- 90x190 cm
- Dobbeltseng
- Ja
- Grand lit
- Ja
- Enkeltseng
- Ja
Mad og drikke
Morgenbuffet indgår. Ønsker du en mere bekvem ferie, kan du bestille halvpension med frokost eller middagsmenu, så indgår julemiddag den 25/12. Nytårsmiddag indgår i halvpension.
Formel middagspåklædning kræves på hotellet.
- Buffetrestauranter
- 1
- Restaurant
- Ja
- Bar
- Ja
- Barer
- 2
- Snackbar
- Ja
- Morgenmad
- Buffet
- Halvpension
- Ja
- Helpension
- Ja
- Halvpension er morgenmad samt frokost eller middag
- Ja
- Middagspåklædning
- Ja
Afstande
- Hjælp med bagagen
- Ja
- Busholdeplads
- 100 m
- Shopping
- 1 km
- Minimarked
- 500 m
- Centrum
- 1 km
Stranden
- Strand/badning (mindste afstand)
- 1.5 km
- Strand/badning (max)
- 2.5 km
- Type af strand
- Sandstrand
Pools
Poolhåndklæder kan lånes.
- Udendørspool
- Ja
- Indendørs pool
- Ja
- Børnepool
- Nej
- Pool
- Ja
- Ferskvandspool
- Ja
- Længde
- 14 m
- Størrelse
- 52 m2
- Poolhåndklæder
- Ja
- Gratis poolhåndklæder
- Ja
- Jacuzzi
- Ja
Afslapning
Spaet og den indendørs pool er åbne for gæster over 16 år, adgang og behandlinger er mod betaling.
- Spa
- Ja
- Massage
- Ja
- Sauna
- Ja
Sport
- Fitness
- Ja
- Træningslokale
- Ja
Børn og unge
- Tremmeseng
- Ja
- Børnestol i restauranterne
- Ja
Tilgængelighed
- Bygninger
- 1
- Antal etager i den laveste bygning
- 5
- Elevator
- Ja
- Elevatordør (bredde)
- 65 cm
- Velegnet for kørestolsbrugere
- Ja
- Værelsesdør (bredde)
- 80 cm
- Soveværelsesdør (bredde)
- 75 cm
- Badeværelsesdør (bredde)
- 65 cm
Vores service: Døgnet rundt via TUI-appen
- Gælder 2024-11-01 til 2025-05-01
- Gælder 2025-11-01 til 2026-05-01
Service via TUI-appen
TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med os døgnet rundt, når det passer dig. Via Spørg guiderne i appen kan du sende beskeder på dansk og få hurtige svar, både før og under din ferie. Vi kan hjælpe dig med at bestille oplevelser og lejebiler, give dig tips til restauranter og vise dig, hvor du finder de bedste shoppingmuligheder og de fineste strande. Vi hjælper naturligvis også med praktiske spørgsmål, der måtte opstå, så I får en dejlig og afslappende ferie. Du kan også kontakte os på telefon 24 timer i døgnet ved akutte sager.
Vejen til hotellet
Flyvetid
Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Cirka 5 timer og 25 min ved direkte fly fra København.
Transfertid
Beregnet transfertid ca. 30 minutter fra lufthavnen Gran Canaria (LPA). Du ser, hvilke transferalternativer der er, når du bestiller din rejse. Du kan også bestille transfer ved at logge ind på din myTUI-konto, når bestillingen er gennemført. Her kan du læse mere om transfer.
Afstande
- Hjælp med bagagen
- Ja
- Busholdeplads
- 100 m
- Shopping
- 1 km
- Minimarked
- 500 m
- Centrum
- 1 km
Stranden
- Strand/badning (mindste afstand)
- 1.5 km
- Strand/badning (max)
- 2.5 km
- Type af strand
- Sandstrand
Kundeanmeldelser
?
- 26.12.2024
Vi havde 14 dage inden afrejse sendt hotellet en e-mail og spurgt om vi evt kunne få en opgradering af vores værelse og hvad det ville koste.
De vender tilbage og skriver at det var muligt, de kunne opgradere os til en junior suite med balkon. Det ville koste 40 euro pr nat, og vi skulle blot bekræfte det.
Vi blev derhjemme enige om at vi godt kunne nøjes med det værelse vi allerede havde bestilt, så vi undlod at gøre mere ved det og skrev ikke tilbage til hotellet.
Da vi så kommer derned, har de alligevel opgraderet værelset uden vores accept.
Og da vi skal tjekke ud, skal vi betale 40 euro for de først to nætter og herefter 175 euro pr nat.
En ekstra regning på 955 euro, som vi aldrig har hverken sagt ja tak til eller noget som helst.
Jeg siger det til receptionisten, men hun vil ikke hjælpe. Vi ender med at betale, for vi har ikke tid til at diskutere det med det- vi skulle jo nå flyet.
Da vi kommer hjem sender jeg hotellet en klage, men de svarer mig ikke. Efter 4 dage uden svar, klager jeg til hotel gruppen, Barceló. Og jeg angiver en dårlig anmeldelse på trip advisor.
Herefter reagerer hotellet og skriver at de har kigget på sagen og vil refundere den ekstra opkrævning. Vi går med til at betale de 40 euro pr nat, som var prisen de havde opgivet i mailen. For vi havde jo fået en opgradering - selvom vi dog ikke havde sagt ja tak.
Så vi fik refunderet differencen fra de 175 pr nat til 40.
Hvis jeg ikke havde været så ihærdig, så havde vi ikke fået de penge retur. Det kan sagtens være en menneskelig fejl, men jeg synes stadig det var så dårligt af dem at behandle sine gæster på denne måde.
👍
- 29.11.2024