Santa Catalina, a Royal Hideaway Hotel

  • Las Palmas, Gran Canaria, De Kanariske Øer, Spanien

Om hotellet

  • 5*
    Officiel kategori
  • WiFi

Vores bedste hotel i Las Palmas

På Santa Catalina, a Royal Hideaway Hotel, bor du på et historisk og femstjernet hotel omgivet af frodige haver i Doramas-parken. Hotellet er bygget i kolonistil og er en del af Las Palmas' kulturarv. Her findes flere pools samt en opvarmet indendørs pool. Morgenmad indgår, og halvpension kan tilvælges.

I 1890 åbnede luksushotellet Santa Catalina, a Royal Hideaway Hotel, og siden da har en række berømtheder, kongelige, præsidenter og premierministre boet her. Subtropiske haver, smukke selskabslokaler, restaurant og barer bidrager til den unikke atmosfære og følelsen af luksus fra en svunden tid.

Spa, have og pool

I hotellets spa ligger den opvarmede indendørs pool, sauna, hamam og jacuzzi. Du kan bestille luksuriøse spa-behandlinger, og her er gæster over 16 år velkomne. I haven ligger udendørs poolen.

I Las Palmas haveby

Beliggenheden i Las Palmas haveby - Ciudad Jardín er perfekt til at udforske provinshovedstaden med sit store udbud af shopping, museer og andre kulturelle attraktioner. Vil du bruge en dag på stranden, er der nogle kilometer til Las Canteras-stranden.

Juniorsuite med ekstra faciliteter

Bestiller du en juniorsuite har du gratis adgang til hotellets hydroterapi-pools samt tagpool med barservice, og desuden er disse værelser forsynet med luksuriøse toiletartikler.

  • Antal værelser : 202

Kort om hotellet

Til strand/badning
1.5 km - 2.5 km
Udendørspool/Børnepool
Ja/Nej
Centrum/Shopping
1 km/1 km
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 30 minutter

Gennemsnitsvejr i Las Palmas

Adresse & telefon

Adresse
Leon y Castillo 227, Las Palmas, Gran Canaria, Spain
Telefon
+34 -928 24 30 40

Vigtig information

Byområde med begrænset lokal trafik.

Hotellet hed tidligere Santa Catalina.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
*****
Bygget
1890
Sidst renoveret
2005
Antal værelser
202
Elektricitet
220
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
Område
Centrum
Der er hæveautomat på hotellet
Ja
Parkering
Ja
WiFi
Ja
Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
Ja
Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
Ja
Trafik
Lokal trafik

Værelser

WiFi
Ja
Dobbeltværelse
23-25 m2
Suite
40 m2
Juniorsuite
28-30 m2
Gratis deponeringsboks
Ja
Gratis aircondition
Ja
Minibar
Ja
Roomservice
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja

Senge

Dobbeltseng
200x200 cm
Grand lit
150x200 cm
Enkeltseng
90x190 cm
Dobbeltseng
Ja
Grand lit
Ja
Enkeltseng
Ja

Mad og drikke

Morgenbuffet indgår. Ønsker du en mere bekvem ferie, kan du bestille halvpension med frokost eller middagsmenu, så indgår julemiddag den 25/12. Nytårsmiddag indgår i halvpension.

Formel middagspåklædning kræves på hotellet.

Buffetrestauranter
1
Restaurant
Ja
Bar
Ja
Barer
2
Snackbar
Ja
Morgenmad
Buffet
Halvpension
Ja
Helpension
Ja
Halvpension er morgenmad samt frokost eller middag
Ja
Middagspåklædning
Ja

Afstande

Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
100 m
Shopping
1 km
Minimarked
500 m
Centrum
1 km

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
1.5 km
Strand/badning (max)
2.5 km
Type af strand
Sandstrand

Pools

Poolhåndklæder kan lånes.

Udendørspool
Ja
Indendørs pool
Ja
Børnepool
Nej
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Længde
14 m
Størrelse
52 m2
Poolhåndklæder
Ja
Gratis poolhåndklæder
Ja
Jacuzzi
Ja

Afslapning

Spaet og den indendørs pool er åbne for gæster over 16 år, adgang og behandlinger er mod betaling.

Spa
Ja
Massage
Ja
Sauna
Ja

Sport

Fitness
Ja
Træningslokale
Ja

Børn og unge

Tremmeseng
Ja
Børnestol i restauranterne
Ja

Tilgængelighed

Bygninger
1
Antal etager i den laveste bygning
5
Elevator
Ja
Elevatordør (bredde)
65 cm
Velegnet for kørestolsbrugere
Ja
Værelsesdør (bredde)
80 cm
Soveværelsesdør (bredde)
75 cm
Badeværelsesdør (bredde)
65 cm

Vores service: Døgnet rundt via TUI-appen

  • Gælder 2024-11-01 til 2025-05-01
  • Gælder 2025-11-01 til 2026-05-01

Service via TUI-appen

TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med os døgnet rundt, når det passer dig. Via Spørg guiderne i appen kan du sende beskeder på dansk og få hurtige svar, både før og under din ferie. Vi kan hjælpe dig med at bestille oplevelser og lejebiler, give dig tips til restauranter og vise dig, hvor du finder de bedste shoppingmuligheder og de fineste strande. Vi hjælper naturligvis også med praktiske spørgsmål, der måtte opstå, så I får en dejlig og afslappende ferie. Du kan også kontakte os på telefon 24 timer i døgnet ved akutte sager.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Cirka 5 timer og 25 min ved direkte fly fra København.

Transfertid

Beregnet transfertid ca. 30 minutter fra lufthavnen Gran Canaria (LPA). Du ser, hvilke transferalternativer der er, når du bestiller din rejse. Du kan også bestille transfer ved at logge ind på din myTUI-konto, når bestillingen er gennemført. Her kan du læse mere om transfer.

Afstande

Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
100 m
Shopping
1 km
Minimarked
500 m
Centrum
1 km

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
1.5 km
Strand/badning (max)
2.5 km
Type af strand
Sandstrand

Kundeanmeldelser

>

?

  • 10 af 10
Vi kan godt anbefale hotellet, det var lækkert og flot. Men vi havde et problem med receptionen.
Vi havde 14 dage inden afrejse sendt hotellet en e-mail og spurgt om vi evt kunne få en opgradering af vores værelse og hvad det ville koste.
De vender tilbage og skriver at det var muligt, de kunne opgradere os til en junior suite med balkon. Det ville koste 40 euro pr nat, og vi skulle blot bekræfte det.
Vi blev derhjemme enige om at vi godt kunne nøjes med det værelse vi allerede havde bestilt, så vi undlod at gøre mere ved det og skrev ikke tilbage til hotellet.
Da vi så kommer derned, har de alligevel opgraderet værelset uden vores accept.
Og da vi skal tjekke ud, skal vi betale 40 euro for de først to nætter og herefter 175 euro pr nat.
En ekstra regning på 955 euro, som vi aldrig har hverken sagt ja tak til eller noget som helst.
Jeg siger det til receptionisten, men hun vil ikke hjælpe. Vi ender med at betale, for vi har ikke tid til at diskutere det med det- vi skulle jo nå flyet.
Da vi kommer hjem sender jeg hotellet en klage, men de svarer mig ikke. Efter 4 dage uden svar, klager jeg til hotel gruppen, Barceló. Og jeg angiver en dårlig anmeldelse på trip advisor.
Herefter reagerer hotellet og skriver at de har kigget på sagen og vil refundere den ekstra opkrævning. Vi går med til at betale de 40 euro pr nat, som var prisen de havde opgivet i mailen. For vi havde jo fået en opgradering - selvom vi dog ikke havde sagt ja tak.
Så vi fik refunderet differencen fra de 175 pr nat til 40.
Hvis jeg ikke havde været så ihærdig, så havde vi ikke fået de penge retur. Det kan sagtens være en menneskelig fejl, men jeg synes stadig det var så dårligt af dem at behandle sine gæster på denne måde.
>

👍

  • 7 af 10
Finere hotel med lækkert spa afdeling.