Riu Palace Mauritius

  • RIU Hotels & Resorts
  • Le Morne, Mauritius
  • Plus

Om hotellet

  • 4*
    Officiel kategori
  • WiFi

Voksenhotel nær stranden, med All Inclusive

Voksenhotellet Riu Palace Mauritius ligger ved strandkanten på Mauritius sydvestlige kyst. Her bor du fredeligt og lidt udenfor byen Le Morne. Du kan nyde vandsport som vindsurfing, snorkling og kajak. All Inclusive 24 timer i døgnet indgår og du kan bestille et værelse med direkte udgang til pool.

Riu Palace Mauritius har gennemgået en totalrenovering og åbner dørene første gang til sommeren 2024.

Fokus på mad

Med 24 timers All Inclusive og flere specialrestauranter gør dit ophold fuld af madoplevelser. Vælg mellem buffeter med live cooking eller à la carte-restauranter. Nogle aftener arrangeres specielle temabuffeter, og efter middagen starter aftenunderholdningen med shows og livemusik, stik og fitness.

Flere pools

Slap af på en liggestol ved en af hotellets tre pools eller på stranden. Gå i vandkanten, nyd palmernes sus og bestil noget godt at drikke. Kvalitetskaffe, sødt bagværk og is finder du i hotellets kaffebar Capuchino.

Mange aktiviteter

Som gæst på Riu Palace Mauritius har du adgang til træningslokale, spa og vandaktiviteter på søsterhotellet Riu Turquoise. Lån en kajak eller prøv SUP i det Indiske Ocean. Vil du være aktiv på land, kan du deltage i i RiuFit.

Hotellet byder gæster fra 18 år velkommen.

  • Antal værelser : 310

Kort om hotellet

Til strand/badning
25 m - 200 m
Udendørspool
Ja
Centrum
4.2 km
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 1 time 30 min

RIU

Med sans for hver detalje

  • Sans for hver en detalje. Alt fra udsmykning til rengøring sker med samme omsorg for din oplevelse.
  • Mad og drikke i topklasse. Sunde råvarer, nuancerede smagsoplevelser og en smuk præsentation er devisen i køkkenet.
  • Service udover det sædvanlige og mange tilbagevendende gæster. At så mange vender tilbage år efter år siger det meste om RIU
  • Lang erfaring. Familien Riu åbnede sit første hotel i 1953. I dag er de verdens førende, men har bevaret den familiære stemning.
  • God beliggenhed. Når nye hoteller skal åbnes er RIU kræsne og vælger kun beliggenhed nær strand eller centrum, selv om det koster mere.

RIU konceptet gælder:

  • 2024-05-01 til 2024-11-01

Gennemsnitsvejr i Le Morne

Adresse & telefon

Adresse
91202 Pointe Sud Ouest, Le Morne, Mauritius
Telefon
+ 34 871 966296

Vigtig information

Hotellet hed tidligere Rui Le Morne.

Visse faciliteter ligger på søsterhotellet Riu Turquise som ikke er børnefrit og ligger ca. 350 meter væk.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
****
Bygget
1990
Sidst renoveret
2024
Renoveres løbende
Totalrenoveret
Antal værelser
310
Elektricitet
220
Adapter er nødvendig
Ja
Parkering
Ja
Trafik
Lokal trafik
Kun for voksne
Ja

Internet

WiFi
Ja
Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
Ja
Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
Ja

Accepterede kreditkort

MasterCard
Ja
Visa
Ja

Værelser

Bestiller du et Club-værelse indgår adgang til et adskilt område med barservering og opgraderet minibar.

WiFi
Ja
Juniorsuite
33 m2
Gratis deponeringsboks
Ja
Aircondition
Ja
Gratis aircondition
Ja
Loftvifte
Ja
Minibar
Ja
Hårtørrer
Ja
Elkedel
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja
Strygejern
Ja

Senge

Grand lit
180x200 cm
Enkeltseng
110x200 cm
Enkeltseng
Ja
King size
Ja

Mad og drikke

Buffetrestauranter
1
Restaurant
Ja
Bar
Ja
Antal à la carte-restauranter
3
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Morgenmad
Buffet
Frokost
Buffet, Menu
Middag
Buffet, Menu
All Inclusive
Ja
Middagspåklædning
Ja
Vegetariske alternativer
Ja

Afstande

Busholdeplads
6 km
Centrum
4.2 km
Hæveautomat
3.5 km

Stranden

Kolralstrand, badsko anbefales.

Strand/badning (mindste afstand)
25 m
Strand/badning (max)
200 m
Type af strand
Koralstrand, Sandstrand
Gratis solsenge på stranden
Ja

Pools

Udendørspool
Ja
Pools
3
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Poolhåndklæder
Ja
Gratis poolhåndklæder
Ja

Afslapning

Spa- og wellness-center ligger på nabohotellet Riu Turquoise. Krops- og skønhedsbehandlinger mod betaling.

Spa
Ja
Wellness-center
Ja
Massage
Ja
Skønhedsbehandlinger
Ja
Frisør
Ja
Dampbad
Ja

Underholdning

Shows/livemusik
Ja

Sport

Fitness
Ja
Aerobics
Ja
Vandgymnastik
Ja

Vandsport

Vandsport og træningslokale på nabohotellet Riu Turquoise. Et introduktionsdyk pr. person indgår i pool.

Windsurfing
Ja
Stand up-paddle
Ja

Tilgængelighed

Antal etager i højste bygning
3

All Inclusive

All Inclusive

Måltider og drikkevarer Morgen-, frokost- og middagsbuffet med drikkevarer til måltiderne (husets vin, øl, sodavand eller vand). Buffetmåltiderne serveres i hovedrestauranten.

Lokal spiritus, vin, øl, sodavand og mineralvand, barservering (anviste barer/tider).

Frokost kan også spises på Pepe´s Food grill.

  • Japansk à la carte-restaurant åben til middag. Bordreservation lræves.

  • Krystal Fusion à la carte-restaurant åben til middag. Bordreservation kræves.

På søsterhotellet Riu Turquoise kan du spise på følgende restauranter:

  • Indisk à la carte-restaurant åben til middag. Bordreservation kræves.
  • Steakhouse à la carte-restaurant åben til middag. Bordreservation kræves.

Øvrige All Inclusive-indholdet og tider kan ændres i løbet af sæsonen. Eksempelvis i begyndelsen eller slutningen af sæsonen eller hvis der er få gæster.

Mod betaling på hotellet kan du nyde en middag under åben himmel. Reservation kræves.

Vores service: TUI-guider besøger hotellet + TUI-appen døgnet rundt

  • Gælder 2024-05-01 til 2024-11-01

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen. Desuden kan du via TUI-appen få kontakt med vores guider døgnet rundt – direkte i mobilen. Hent TUI-appen gratis til din smartphone eller tablet.

Personlig service

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen for at give tips og svare på dine spørgsmål. De nøjagtige dage og tider kan du se i TUI-appen inden du rejser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med TUIs guider når det passer dig. Under ”Spørg guiderne” i appen og myTUI på tui.dk, kan du sende meddelelser og få hurtigt svar, både før og i løbet af ferien. Du skal blot oplyse dit mobilnummer og din e-mailadresse når du bestiller rejsen og derefter hente og aktivere TUI-appen med dit bestillingsnummer. I appen finder du også aktuel information om dit fly, hotel, rejsemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs udflugter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderne døgnet rundt, alle ugens dage

  • ”Spørg guiderne” findes både i TUI-appen og under myTUI på tui.dk
  • Servicen starter direkte når du har bestilt din rejse.
  • Inden afrejse svarer vi indenfor et døgn, i løbet af ferien så hurtigt vi kan – oftest indenfor 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, ved akut tilfælde, nå guiderne på telefon. Nummeret finder du i TUI-appen et døgn inden du kommer til rejsemålet. Har du ikke TUI-appen, modtager du nummeret via sms inden du rejser.

Service i lufthavnen

Hvis du har bestilt bustransfer, modtager du i TUI-appen information om bussens nummer og hvor den er parkeret. Desuden er TUIs engelsktalende guideteam til stede i lufthavnen. Har du bestilt taxitransfer møder chaufføren dig i lufthavnen.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Direkte fly (nonstop) cirka 11 timer 30 min. Tid beregnet fra København. Rutefly med en eller flere mellemlandinger, den totale rejsetid kan variere mellem 15 og 18 timer.

Transfertid

Beregnet transfertid ca. 1 time og 30 minutter.

Bestil transferbus eller privat transfer Når du foretager en bestilling ser du, hvilke alternativer der er mulige. Her kan du læse mere om transfer.

Afstande

Busholdeplads
6 km
Centrum
4.2 km
Hæveautomat
3.5 km

Stranden

Kolralstrand, badsko anbefales.

Strand/badning (mindste afstand)
25 m
Strand/badning (max)
200 m
Type af strand
Koralstrand, Sandstrand
Gratis solsenge på stranden
Ja

Kundeanmeldelser

Under al kritik

  • 6 af 10
Vi bestilte voksenhotel og nabo hotellet er samme ejer hvor her er børnefamilier - normalt fint nok, men vi skulle spise på børnehotellet og her var ikke opdelt. Det er under al kritik at dette ikke er oplyst inden, for så ville vi aldrig have købt rejsen. Det var kun i weekenden her var åbent i restauranten på vores hotel. Så var her 3 restauranter ud over “kantinen” og kun een af dem på vores hotel, så 10 ud af 14 dage var vi belemret med børne familier!!! Det er altså no go.
Vi fik oplyst at minibaren ville blive fyldt op hver 2. dag, men flere gange måtte vi rykke for det da her gik i snit 3 dage. Og helt utilgiveligt at her ikke blev fyldt kaffe op.
Vi måtte flytte værelse 3 gange pga. airconditionanlægget på værelset var itu!!
Der ud over måtte vi også rykke flere gange for opfyldning af sæbe mv.
badekarret var ikke rent og blev ikke gjort rent i den periode vi boede der….
Der ud over står der på jeres hjemmeside at her er snorkeludstyr gratis til udlåns, men det var der bare ikke. De havde slet ikke noget. Dette var vores overordnet formål med at bo på dette hotel + at det er oplyst som et voksen hotel.
Set i lyset af ovennævnte synes vi at I bør kompensere os en go’ del, for så slipper I for dårlig anmeldelse på de sociale medier samt trustpilot.

Alle pengene værd

  • 10 af 10
Alt i alt var det et superfint hotel med rigtig god service. I receptionen hjalp de med at ringe flere gange til lufthavnen, da vores bagage ikke var med flyet.
Wifi fungerede rigtig godt, også på stranden.
Maden var rigtig fin og varieret. De fleste dage spiste vi aftensmad på søsterhotellet lige ved siden af, da man valgt ikke at åbne restauranten på vores hotel for de få gæster der var. Det var en rigtig god løsning. Vi spiste 2 gange på den franske restaurant Kulinarium. Der fik vi rigtig veltilberedt mad og rigtig god service. Det kan anbefales at booke bord der.
Poolen var dejlig. Håndklædeservice fungerede upåklageligt. Man kunne sagtens skifte håndklæde flere gange på en dag,
Der blev revet og gjort rent omkring liggestolene på stranden hver dag. Og der var masser af liggestole både ved poolen og ved stranden. Så der var ikke "krig" om dem som der sommetider er på hotellerne.

Kundeanmeldelser

  • 9 af 10
Dejligt hotel men det bar måske lidt præg af, at det netop havde åbnet for turister igen og måske manglede lidt personale. Meget af personalet i restauranterne manglede blik for/havde for travlt til at se om man manglede noget. Der blev ikke spurgt ind til opfyldning af vand/andet drikkelse og det kunne være rigtig svært at få forbindelse med en tjener, hvilket er for dårlig I forhold til at det var et all inclusive hotel. Det var nemlig heller ikke muligt at få sat en kande vand eller en flaske vin på bordet, det skulle skænkes.