Blue Star Unahotels Naxos Beach Sicilia

  • Blue Star Resort
  • Giardini-Naxos, Sicilien, Italien
  • TUIs kundeanmeldelser:

Om hotellet

  • 4*
    Officiel kategori
  • WiFi

Have og privat strandafsnit

Blue Star Unahotels Naxos Beach Sicilia ligger i en stor frodig have fyldt med middelhavsvegetation ved Recanati-stranden i Giardini Naxos. Her pools, restauranter, legeplads og tennis. her trives både voksne og børn. Morgenbuffet indgår og du kan tilkøbe måltidspakke hjemmefra.

Foran htoellet ligger det private strandafsnit, der har strandservice med solsenge, parasoller og vandsport.

To poolområder

Med to poolområder og i alt fire pools er der god plads til både leg og afslapning. Til de yngste gæster er der to børnepools, og har du lyst, kan du mostionssvømme i den olympiske pool eller bare slappe af i en solseng.

Legeplads, tennis og padel

Hotelområdet er frodigt med arealer til leg og træning. Voksne, der vil være aktive, kan spille tennis og padel og til de mindste er der en legeplads.

Busservice til Taormina

Romantiske Taormina med postkortsmukke udsigter er nærmeste naboby. Du kommer nemt og billigt dertil med hotellets busservice, der stopper ved byporten Porta Catania.

Halvpension eller All Inclusive som tilvalg

Morgenmad indgår i rejsens pris, og du kan allerede hjemmefra bestille halvpension eller All Inclusive. Menuerne har fokus på det italienske køkken med visse sicilianske specialiteter. I halvpensionen indgår morgen- og middagsbuffet med en flaske vin og en flaske vand pr. middag/værelse.

  • Antal værelser : 642

Kort om hotellet

Til strand/badning
100 m - 300 m
Udendørspool/Børnepool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
1.5 km/250 m
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 45 minutter

Blue Star

Håndplukkede hoteller – med hver sit udtryk

  • Nøje udvalgte hoteller med en afslappende atmosfære og høj kundetilfredshed
  • Skønne poolområder og god beliggenhed
  • Stort fokus på bæredygtighed og miljøcertificering
  • Lokalt og nærproduceret mad og drikke. Selvfølgelig med vegetariske alternativer
  • TUIs nordiske guider er til stede for personlig service og sjove aktiviteter om dagen på hotellet
  • Størstedelen af hotellerne har fitness og andre træningsmuligheder

Blue Star konceptet gælder:

  • 2024-04-22 til 2024-10-17

Gennemsnitsvejr i Giardini-Naxos

Adresse & telefon

Adresse
Strada Recanati 26, 98035 Giardini-Naxos, Sicily, Italy.
Telefon
+39 -0942 66 11

Vigtig information

Gratis deponeringsboks i værelserne.

Kun elevator i hovedbygningen.

Hotellet hed tidligere Blue Star Naxos Beach.

Niveauforskelle og stejle trapper fra hotellet ned til stranden.

Familieværelse Superior består af et værelse med dobbeltseng og et mindre værelse med to små enkeltsenge til børn. Værelserne ligger i den renoverede del Naxos Beach Villette.

Hvis to voksne og et barn bor i dobbeltværelse Superior, sover barnet i en lille ekstra seng (sovesofa), der er tilpasset til børn. Værelserne ligger i den rennoverede del Naxos Beach Villette.

Hotellet tilbyder busservice til Taormina mod betaling, ca. 3 euro pr. vej eller ca. 5 euro t/r.

Musik og underholdning kan virke forstyrrende.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
****
Bygget
1972
Sidst renoveret
2000
Antal værelser
642
Elektricitet
220
Adapter er nødvendig
Ja
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
Område
Strand
Der er hæveautomat på hotellet
Ja
Parkering
Ja
WiFi
Ja
Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
Ja
Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
Ja
Trafik
Lokal trafik

Værelser

Dobbeltværelse
26 m2
Enkeltværelse
22 m2
Familieværelse
32 m2
Deponeringsboks
Ja
Gratis deponeringsboks
Ja
Aircondition
Ja
Gratis aircondition
Ja
Loftvifte
Ja
Centralvarme
Ja
Køleskab
Ja
Roomservice
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja

Senge

Grand lit
170x190 cm
Enkeltseng
85x185 cm
Sovesofa
100x190 cm
Grand lit
Ja
Enkeltseng
Ja

Mad og drikke

Buffetrestauranter
2
Restaurant
Ja
Bar
Ja
Antal à la carte-restauranter
3
Barer
4
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Morgenmad
Buffet, Kontinental
Frokost
Buffet, Menu
Middag
Buffet
Halvpension
Ja
All Inclusive
Ja
Halvpension er morgenmad samt frokost eller middag
Ja
Antal restauranter
5

Afstande

Transferbus
10 m
Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
750 m
Togstation
3 km
Shopping
250 m
Minimarked
300 m
Centrum
1.5 km

Stranden

Strandhåndklæder kan lejes.

På hotellets del af stranden kan du leje solsenge og parasoller. Priserne varierer mellem sæsonen og hvilken række du vælger, i højsæsonen og nærmest stranden er dyrest. Prisen inkluderer to solsenge og en parasol, ca. 65-130,-/dag.

Strandservice i perioden 1/5–20/9.

Strand/badning (mindste afstand)
100 m
Strand/badning (max)
300 m
Type af strand
Grusstrand, Klippestrand

Pools

To poolområder med i alt fire pools, hvor to er børnepools og en er en olympisk pool. Den olympiske pool er åben fra midten af maj til midten af september.

Gratis udlån af poolhåndklæder, skifte af håndklæde ca. 8,-.

Udendørspool
Ja
Børnepool
Ja
Separat børnepool
Ja
Dybde på børnepool
50 cm
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Længde
25 m
Bredde
13 m
Poolhåndklæder
Ja
Opvarmet pool i perioden
-

Afslapning

Spa
Nej
Massage
Ja

Sport

Fitness, tennis, sejlads, windsurfing, aerobics, bordtennis og bueskydning. Minidisco.

Fitness
Ja
Tennis
Ja
Padel
Ja
Bordtennis
Ja

Børn og unge

Miniklub for børn 5–12 år og Juniorklub for børn fra 13 år i hotellets regi.

Tremmeseng koster ca. 60,- pr. nat.

International børneklub
Ja
Tremmeseng
Ja
Børnestol i restauranterne
Ja
Legeplads
Ja
Legeplads udendørs
Ja
Legeværelse
Ja

Tilgængelighed

Bygninger
30
Antal etager i den laveste bygning
2
Antal etager i højste bygning
4
Elevator
Ja
Elevatordør (bredde)
60 cm
Velegnet for kørestolsbrugere
Nej
Handicapvenlige værelser/lejligheder
8
Rampe til reception
Ja
Værelsesdør (bredde)
70 cm
Badeværelsesdør (bredde)
70 cm
Rampe til poolområde
Ja

All Inclusive

Mad og drikke

Indgår: Morgenbuffet

Mod tillæg:

  • Halvpension med middagsbuffet (en flaske vin og en flaske vand indgår pr. værelse)
  • All Inclusive

All Inclusive

Morgen-, frokost- og middagsbuffet med drikkevarer til måltiderne (husets vin, øl, sodavand og mineralvand).

Lokal spiritus, vin, øl, sodavand og mineralvand, barservering til kl. 24.00 (anviste barer/tider).

Måltiderne serveres i hovedrestauranten.

Is serveres i forbindelse med frokost samt i hovedbaren Calypso kl. 9.00-24.00.

Snacks og lette anretninger serveres i anviste barer fra kl. 12.00.

Middagsbuffeten serveres fra kl. 19.30.

Øvrigt

Tider for restaurant og barer oplyses ved ankomst til hotellet.

Drikkevarer serveres i glas.

Poolbaren og restauranten/baren Stella di Mare er kun åbne i højsæsonen.

Måltider i pianobaren Olympus og à la carte-restauranten indgår ikke i All Inclusive.

Visse aktiviteter indgår i begrænsede perioder. Motordreven sport er mod betaling.

Ændringer i indholdet kan forekomme i løbet af sæsonen.

Vores service: Danske guider på hotellet og TUI-appen døgnet rundt

  • Gælder 2024-04-22 til 2024-10-17

På dette hotel er TUIs danske guideteam til stede minimum fem dage om ugen. Desuden kan du via TUI-appen få kontakt med vores guider døgnet rundt – direkte i mobilen. Hent TUI-appen gratis til din smartphone eller tablet.

Personlig service

TUIs nordiske guideteam med blandt andet danske guider er til stede på hotellet minimum fem dage om ugen for at give tips og svare på dine spørgsmål. De er til stede ved serviceskranken, og nogle gange også i spisesalen og ved poolområdet. Flere gange om ugen arrangerer de aktiviteter. De nøjagtige dage og tider kan du se i TUI-appen inden du rejser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med TUIs guider når det passer dig. Under ”Spørg guiderne” i appen og myTUI på tui.dk, kan du sende meddelelser og få hurtigt svar, både før og i løbet af ferien. Du skal blot oplyse dit mobilnummer og din e-mailadresse når du bestiller rejsen og derefter hente og aktivere TUI-appen med dit bestillingsnummer. I appen finder du også aktuel information om dit fly, hotel, rejsemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs udflugter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderne døgnet rundt, alle ugens dage

  • ”Spørg guiderne” findes både i TUI-appen og under myTUI på tui.dk
  • Servicen starter direkte når du har bestilt din rejse.
  • Inden afrejse svarer vi indenfor et døgn, i løbet af ferien svarer vi så hurtigt vi kan – oftest indenfor 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, ved akut tilfælde, nå guiderne på telefon. Nummeret finder du i TUI-appen et døgn inden du kommer til rejsemålet. Har du ikke TUI-appen, modtager du nummeret via sms inden du rejser.

Service i lufthavnen

Hvis du har bestilt bustransfer, modtager du i TUI-appen information om bussens nummer og hvor den er parkeret. Desuden er TUIs engelsktalende guideteam til stede i lufthavnen. Har du bestilt taxitransfer møder chaufføren dig i lufthavnen.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Cirka 3 timer og 10 min ved direkte fly fra København.

Transfertid

Beregnet transfertid ca. 45 minutter. Bestil bustransfer eller privat transfer med taxi eller minibus Når du foretager en bestilling ser du, hvilke alternativer der er mulige. Her kan du læse mere om transfer. 

Afstande

Transferbus
10 m
Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
750 m
Togstation
3 km
Shopping
250 m
Minimarked
300 m
Centrum
1.5 km

Stranden

Strandhåndklæder kan lejes.

På hotellets del af stranden kan du leje solsenge og parasoller. Priserne varierer mellem sæsonen og hvilken række du vælger, i højsæsonen og nærmest stranden er dyrest. Prisen inkluderer to solsenge og en parasol, ca. 65-130,-/dag.

Strandservice i perioden 1/5–20/9.

Strand/badning (mindste afstand)
100 m
Strand/badning (max)
300 m
Type af strand
Grusstrand, Klippestrand

Kundeanmeldelser

TUI Kundeanmeldelser

7.9 af 10

454 Kundevurdering
  • Rengøring
    8.5 af 10
  • Maden
    7.2 af 10
  • Pool og poolområde
    8.3 af 10
  • Hotelservice
    8 af 10
  • Værelserne
    7.7 af 10

Opdateret: 30.11.2023

Hotel

  • 10 af 10
Hotellet havde ikke alt muligt halløj i pool området, hvilket passede os godt.
Charmerede stier rundt i området med oliventræer og citrus træer.

Ingen kommentar

  • 10 af 10
Ingen kommentarer

Kedelig morgenbuffet

  • 8 af 10
Vi havde bestilt morgenbuffet og den var ret skuffende. Der var en del at vælge imellem, men det var det samme hver eneste dag og brød og varme retter var virkelig kedeligt og smagsløst.

Oplevelser af ferie

  • 4 af 10
Sejltur
Vi bestilte en TUI tur - en sejltur hvor vi skulle se delfiner.
Turen kostede 40 EUR pr. person, og skulle være af 2 timers varighed.

Vi fik en sejltur i en gummibåd på ca 1½ time, og så ingen delfiner.
Det med delfiner, har vi forståelse for - det kan være svært at sikre, at de er der hver dag, netop som der sejles ud for at kigge på dem.
Men at sejlturen skal være en hasarderet sejlads med STOR risiko for at blive smidt i vandet, fordi der ikke er noget logisk at holde fast i, og "chaufføren" øger farten til fuld skrue (alt hvad motor kunne trække) havde vi ikke lige set komme.
Den ene af os falder på et tidspunkt ned i bunden af båden grundet den voldsomme fart, og da der kigges på "chaufføren" er eneste kommentar "Don't blame me, I'm just the driver". Personen kunne lige så vel være faldet overbord, med tøj og taske som bl.a. indeholdt en mobil (og ikke verdens billigste, som havde været dyr at erstatte).
Vi havde forventet en hyggelig sejltur med flot solnedgang, og hvis heldet var med os, at se delfiner.
"Forfriskninger" på denne tur bestod af ca. 15-20 cl. hurtigt fikset Spritz (Proceco og Aperol) samt en mundfuld "pizzekugle" eller hvad det nu skulle forstille.
Hvordan I som rejse udbyder kan sælge dette videre for 40 EUR pr. næse, fatter vi minus af - turen var ikke engang 20 EUR værd!!!!!
MAFIA PRISER??

Bil leje
Vi henvender os til det firma I anbefaler vi skal leje bil hos.
Her bliver vi mødt af forundring fordi vi ikke har et kreditkort som ikke er et debetkort, ekstra betaling fordi chaufføren og betaler ikke er samme person, og så en ubehøvlet dialog der gør at vi går igen, da vi nægter at bruge vores penge hos denne udlejer.
Vi forsøger at leje bil i stedet for via det hotel tilbyder, og efter nogen dage lykkes det, og der kommer en person for at udfylde lejekontrakt.
Da vi når til depositum, er vi ved at falde ned af stolen.
500 EUR !!!
Det nægter vi at være med til, hvorfor det aldrig lykkes at leje bil og komme rundt på øen og se ting på egen hånd.
Da vil taler med hotel guider (fra TUI) efterflg. får vi at vide at det er meget normalt at betale ********** EUR i depositum for billeje.
Her forstår vi ikke HVORFOR dette ikke er en information om rejsemålet på jeres hjemmeside -det eneste I oplyser er:

Ligemeget hvilken ø du vælger, er det en god ide at leje en bil. Du kan nemt komme rundt og kan selv bestemme om du vil opleve sol, vand eller kultur

Nu tror jeg de færreste mennesker bare har 4-8000 DKK at få "låst" hos en bil udlejer i et depositum som man ikke aner hvornår man får tilbage (og der skal jo også være råd til at leve resten af ferien), og beløbsstørrelse forstår vi simpelthen ikke.
Måske det skyldes at de ved at de "indfødte" kører så råddent, at de ved at turister kommer retur med en ødelagt bil, og dermed er depositum tabt. Hvad er der blevet af normal "forsikring" til sådanne tilfælde?
Igen MAFIA PRISER !!!!

Hotel kategori
Det hotel vi havde booket skulle være et 4 stjernet.
Her synes vi måske at I har sat det en tand eller 2 for højt.
Toilet forhold ved pools og reception, står ikke mål med denne kategori - man skulle være heldig hvis der kunne trækkes ud, og vaskes hænder (fordi vandhaner var så dårlige/kalket til at det løb den forkerte vej).
Generelt er personalet på hele hotellet ikke særlig servicemindede - med få undtagelser: Alle i receptionen var søde, venlige og gav super service. Én afrydder i morgenmads rest. var det samme, samt de folk som kørte deres "golf vogne"
Resten af personalet var ikke egnet til at arbejde på et hotel, hvor folk bruger deres surt optjente sparepenge på at forsøde tilværelsen i 14 dage. Alle kan have en dårlig dag, men 14 dårlige dage.. nej, så burde man finde et andet job.
At sende himmelvendte øjne til gæsterne størstedelen af tiden er ikke i orden.
Derudover var deres sprogkundskaber bestemt heller ikke imponerende - som 4 stjernet, havde vi nok forventet at langt flere kunne forstå og svare på engelsk - så langt væk i Europa er vi heller ikke. Men det er måske en mentalitet hos det Italienske folk, som vi ikke kender til.

Review

  • 5 af 10
Hotellet var stort og flot men havde generelle mangler. Ingen kaffe på værelset, intet badekar(det var heller ikke på beskrivelsen, så kan ikke klage over det), ingen gratis vand på værelset. Håndklæder til pool/strand koster penge for at leje. De gode pladser på stranden skal man også betale for. Aftenaktiveter som bestod af høj musik gav gene på værelset. Wifi var meget ustabilt og stort set ubrugeligt til tider. Der var ingen room service heller selv om hotellet lover det på deres hjemmeside. Det positive, morgenmaden var god og varieret, det var nemt at parkere med vores lejet bil og der var kort gang til offentlig transport. De ansatte på hotellet er smilende og hjælpsomme.

Nej

  • 1 af 10
Some allerede beskrevet

Elendig mad

  • 10 af 10
Maden var elendig-fir lidt udvalg-måtte leve af parisertoast de sidste dage

App dårlig

  • 10 af 10
Appen er ikke god

G

  • 7 af 10
Alt i alt super - men 2 dage uden pool, øv!
Mad ikke super - da vores referance hotel er Mythos Beach på Rhodos og som i vores verden er superb! Men maden på hotellet var simpelthen for ringe både for børn og voksne. Morgenmad ok - Frokost rimelig, men aften ikke som forventet, men vi gik bestemt ikke sultne i seng og valgte også at spise ude flere gange på trods af at vi havde All Inclusive. Kæmpe minus at der ikke er mulighed for at spise udenfor, men kun under kantine lignede forhold. Et stort plus var dog drikkevarerne som var originale produkter (Coca Cola mm.) Tåbeligt system på hotellet med nøglekort som betaling - hvor man skulle medbringe flere kort ved bestilling af flere produktet - meget tidskrævende og ikke mindst frustrerende med en familie på 5 hvor man så ikke kunne lave en bestilling til hele familien uden at medbringe nærmest alle kort - Armbånd system som vi tidligere har benyttet på andre ophold/ all inclusive hoteller fungerer meget bedre.

  • 5 af 10
Hotellet var fin. Men for stor, ikke så hyggeligt. Spisesalen var for stor. Vi havde kun morgenmad. Det var meget trivielt.

Kundeanmeldelser

  • af 10
  • Anonym