Hotel information

Her finder du svar på de mest almindelige spørgsmål.

Alle andre spørgsmål

Hvordan fungerer check-in og check-out på hotellet?

Check-in

Normalt kan man ikke få hotelværelset før kl 15.00, men det varierer fra hotel til hotel.
På nogle destinationer får man ikke værelset før klokken 17.00. Ved ankomst om formiddagen eller tidlig eftermiddag kan det ske at dit hotelværelse eller din lejlighed ikke er klar endnu.

Visse hoteller med højere standarder kræver ofte et depositum ved check-in.

Check-out

Ifølge internationale love skal hotelværelser og hotellejligheder efterlades senest kl. 12.00 på afrejsedagen (i nogle tilfælde kl. 10.00).
Dette er også gældende hvis hjemrejsen sker sent på aftenen eller om natten.

En del hoteller har et låst opbevaringsrum til bagage som kan benyttes ved check-out når man har en sen afrejse.
Det kan endda, af og til, være muligt at låne et rum til at bytte tøj, hvile sig og tage et bad.

Hvis du ønsker at beholde dit rum i længere tid kan du kontakte receptionen. Hvis det er muligt, vil det stort set altid koste ekstra. Du betaler i så fald direkte til receptionen.

Hvis du har afleveret dit pas i reception, så husk at det er eget ansvar at sikre sig du får hentet det igen inden hjemrejse.

Hvad er inkluderet i måltidspakken?

Hvilke typer af morgenmad forekommer der?

Når det gælder morgenmad, forekommer der store lokale variationer. Udvalget er sjældent ligeså stort, som vi er vant til i Skandinavien.

Oftest serveres der kontinental morgenmad, som er kaffe eller te, smør brød og marmelade.

Amerikansk morgenmad er kaffe, te, smør, brød, marmelade, juice og æg. Hotellet kan i visse tilfælde tage ekstra betaling for ting som ikke indgår i den normale servering, eksempelvis friskpresset juice.

Hvordan bedømmes og klassificeres et hotel?

For at gøre det lettere at bedømme et hotel, har vi klassificeret dem alle på en skala fra to til fem T'er. Jo flere T'er, desto højere standard. TUIs bedømmelse af hoteller og lejligheder, sammenfattes af standard og serviceniveau, i forhold til andre hoteller og lejligheder på rejsemålet. Bedømmelsesgrundlaget er med andre ord, ikke det samme som den officielle klassificering. Et T kan eksempelvis stå for noget betydeligt mere enkelt i en storby end på et etableret feriested.

TUIs bedømmelse afspejler sig i det samlede indtryk i forhold til byggestandard, rumsstandard, indretning, serviceniveau og faciliteter (pool, reception, underholdning, restauranter, bar mm. ) Dette indebærer at et lejlighedshotel med rummelige, komfortable lejligheder, men uden pool, kan have samme antal T'er som et lejlighedshotel, med en mere enkelt standard af lejlighederne, men med flere faciliteter.

Læs mere om hotelkategorier her. 

Hvordan er det at rejse med allergi?

Specialmad eller allergi

Kontakt os venligst så vi kan notere dette i din bookning. Se vores kontaktoplysninger længere nede.

Informer også gerne hotellet ved ankomst hvis du har allergi, så restaurant-personalet kan gå igennem deres udbud af mad sammen med dig.

Specialmad så som glutenfri eller laktosefri mad kan være svært at finde i visse lande, da allergier ikke er lige så normale i udlandet som i Danmark. Du kan dermed ikke forvente at denne slags findes på den destination du har valgt. I Asien er der generelt mange nødder og jordnødder i maden. Skalddyr er også en ganske normal ingrediens i retterne, også hvis man ikke decideret bestiller skalddyr. På de hoteller vi samarbejder med, samt i restauranter og butikker som er på destinationen, kan dt være svært for personalet at forstår hvor vigtigt det er at en person som er allergisk ikke indtager den fødevare som han/hun er allergisk overfor.

Vi anbefaler at personer med allergier er ekstra forsigtige og observante når de bestiller mad, samt at de spørger ind til tilberedningen af retter. Det kan være en god idé at tage enkle madvarer med hjemmefra ved allergier, da de kan være svære at finde i udlandet. Ofte kan sproget også føre til problemer, og derfor kan det være en god idé hvis du medbringer informationen på destinationens eget sprog.
Du kan for eksempel finde et ark der forklarer at du har gluten allergi, på forskellige sprog, her.

Luftbåren jordnøddeallergi

Hvis du er luftbåren jordnøddeallergiker behøver vi at vide det, så vi kan informere besætningen på dit fly i forvejen. Det kan også være en god idé at nævne det når du går ombord på flyet, så besætningen kan gøre opmærksom på det, i tilfælde af at andre rejsende har købt jordnødder i taxfree.

TUI Blue For Families

På vores TUI Blue For Families kan vi servere specialmad, til et vist niveau. Det handler mest af alt om tilpasning til kunder der har glutenallergi, nøddeallergi eller laktoseintolerance.

På nogle af vores TUI Blue For Families hoteller kan du ved ankomst fylde i et allergikort i receptionen. 
Vi anbefaler at personer med specielle behov kontakter vores guider via TUI appen senest to uger inden afrejse, for at høre præcis hvad som gælder på netop dit hotel og dit rejsemål.

Læs mere om at rejse med allergier her.

Hvor længe gælder måltidspakken?

Varigheden på måltidspakker, såsom All Inclusive eller helpension og halvpension, kan variere på vores hoteller. Det kommer oftest an på tiderne for check-in og check-out, her kan tiderne også variere fra hotel til hotel. Normalt stopper måltiderne efter check-out ved 12 tiden.

På alle vores TUI Blue For Families hoteller gælder måltidspakkerne indtil hjemrejsen.

Hotelmåltider bestilles sammen med din rejse. Vil du tillægge eller ændre måltidsalternativet efter bestilling, så kontakt os venligst.

Er rygning tilladt på mit hotel?

Reglerne for rygning varierer mellem de forskellige hoteller. Mange hoteller er røgfrie og tillader kun rygning på særligt anviste steder. 

Generelt er der altid rygeforbud indendørs, f.eks. i værelset/lejligheden, i receptionen og i eventuelle restauranter. Visse hoteller forbyder også rygning på balkonerne/terrasserne. Der findes også hoteller, der begrænser rygning på de offentlige udendørsarealer, f.eks. ved poolområdet.

Vores hoteller følger altid de lokale regler vedrørende rygning. Enkelte hoteller kan også have deres egen rygepolitik, som kan blive ændret med kort varsel. Hvis du vi vide, hvilke regler for rygning der gælder på et specifikt hotel, anbefaler vi, at du selv kontakter hotellet. 

Du finder generel information om vores hoteller her.

Har jeg brug for en adapter?

I nogle lande kræves der en adapter til brug af elektrisk udstyr. For at finde ud af, om du har brug for en adapter til din feriedestination, kan du under de enkelte hoteller se hvorvidt dette er nødvendigt.
Se for eksempel her på vort hotel, Fig Tree Bay under værd at vide.

Vær opmærksom på, at strømafbrydelser er mere almindelige i udlandet end hjemme og derfor, især når du rejser uden for Europa, kan en lommelygte være nyttig.

Hvordan er ekstra sengene på værelserne?

Ekstra senge er ofte enten sofaer eller sammenklappelige senge, standarden er oftest lavere end ved de normale senge.
Du kan finde flere oplysninger om sengene her.

Er der aircondition på hotellet?

Aircondition er oftest begrænset til nogle timer i døgnet og til den varmeste periode i sæsonen.

  • Ofte koster aircondition ekstra og vil blive betalt direkte til hotellet.
  • Nogle anlæg kan opleves som forstyrrende. Ældre anlæg kan have en minimal effekt og kan ikke indstilles.
  • Ofte vil der kun være ét aircondition anlæg per værelse/lejlighed.

Læs mere her.

Findes der poolhåndklæder?

På de fleste af vores hoteller findes der pool håndklæder. På visse hoteller er det mod ekstra betaling. Hvad som er gældende for dit hotel, kan du se under "Om hotellet" på hotelsiden.

Hvad er forskellen på et fitness eller motionsrum?

Beskrivelserne for træningsmuligheder på vores respektive hotel er som følgende:

Fitness: Et lokale med faciliteter til træning af hele kroppen, med tilgang til maskiner og vægte.

Motionsrum: Et lokale, med mulighed for træning, med enkelte og få faciliteter.

Har du valgt at bo på et TUI Magic Life hotel eller et Robinson resort, er du sikker på at der her findes mest til en aktiv ferie.

Hvilke hoteller har i med direkte adgang til poolen?

Vil du gerne svømme direkte ud i poolen fra dit hotelværelse, eller måske endda have din helt egen pool?

Her ser du vores hoteller som tilbyder Swim Up.

Hvis jeg har bestilt værelset uden specificeret udsigt, hvad får jeg så?

Hvilken udsigt du får, er desværre svært for os at besvare, da fordelingen af værelserne foretages af hotellet. Hvis hotellet tilbyder at man kan betale ekstra for en udsigt mod for eksempel havet, poolen eller haven, så kan man forvente at rum uden specificeret udsigt kan have udsigt mod alt der ikke tilhører en specifik kategori, som for eksempel mod en parkeringsplads eller vejen.

Visse hoteller kræver ingen ekstra afgift for værelser med bedre udsigt, og på sådanne bestillinger kan vi notere et ønskemål om en bestemt udsigt. Vi kan ikke garantere et ønskemål vil blive opfyldt, men kontakt os gerne hvis du har et ønskemål.
Vores kontaktinfo er længere nede på denne side.

Hvordan er stranden på mit rejsemål?

Hvilken type af strand der er på rejsemålet som du skal rejse til, kan du se på den respektive hotelside, under "beliggenhed".

Indgår parasol og solstole på stranden?

 Generelt indgår parasol og solstol ikke på strandene. Hvis det indgår på hotellet som du bor på, vil det fremgå under "værd at vide"på hotelsiden.

Kan vi beholde værelset senere på afrejsedagen?

På de fleste af vores koncepthoteller, blandt andet TUI Blue For Families, kan man hjemmefra bestille forlænget ophold på hjemrejsedagen mod en afgift. Dog er det begrænset hvor mange rum/lejligheder dette er muligt på.
Dette kan tilkøbes når du bestiller rejsen, eller ved at ringe til os. Se vores kontaktoplysninger her. 

Kategorier

Tjek kategorierne nedenfor for at finde svar på dit spørgsmål.

Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?

Vi er her for at hjælpe! Både med at bestille en rejse, med spørgsmål der skulle opstå i forbindelse med rejsen eller efter rejsen. Her kan du finde vores åbningstider og kontaktoplysninger.

Kontakt os