The Leaf on the Sands by Katathani

Om hotellet

  • 3*
    Officiel kategori
  • WiFi

Afslappende og naturskønne omgivelser nær centrum

The Leaf on the Sands by Katathani har mange stamgæster. Hotellet har en afslappende atmosfære og en af de bedste beliggenheder i Khao Lak. Både Nang Thong-stranden og restauranterne i Khao Laks centrum ligger i bekvem gåafstand.

Hotellet, der består af en hovedbygning og bungalows, ligger i et naturskønt område med tropisk frodighed, med bambus, palmer og blomsterpragt. Den nærmeste strand ligger i gåafstand, ca. 800 meter borte.

Afslappet atmosfære

Atmosfæren på The Leaf on the Sands by Katathanier afslappet. Her er to pools, en med jacuzzidel og en med børnepool. Du kan også træne i motionslokalet eller slappe af med massage.

  • Antal værelser : 96

Kort om hotellet

Til strand/badning
800 m
Udendørspool/Børnepool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
600 m/600 m
Restaurant/Bar
Ja/Nej
Transfertid
ca. 2-3 timer

Gennemsnitsvejr i Khao Lak

Adresse & telefon

Adresse
40 Moo 6, Khuk Khak A, Takua Pa, Phang Nga 82190, Thailand
Telefon
+66 76 428 842-45

Vigtig information

Vaskeri med vaskemaskiner og tørretumbler, ca. 30,- pr. maskine. Strygejern/bræt kan lånes.

Hotel- og naturområde med gennemgående trafik.

Gratis WiFi på værelserne samt på hotellets fællesarealer. Internethjørne mod betaling.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
***
Bygget
2003
Sidst renoveret
2013
Antal værelser
96
Elektricitet
220
Adapter er nødvendig
Ja
American Express
Ja
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Område
Resortområde
Parkering
Ja
WiFi
Ja
Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
Ja
Trafik
Gennemkørselstrafik

Værelser

WiFi
Ja
Dobbeltværelse
32 m2
Gratis deponeringsboks
Ja
Gratis aircondition
Ja
Aircondition i perioden:
1/1-31/12
Køleskab
Ja
Roomservice
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
Elkedel
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Bruser/toilet
Ja

Senge

Dobbeltseng
185x200 cm
Enkeltseng
110x200 cm
Klapseng
90x190 cm
Dobbeltseng
Ja
Enkeltseng
Ja

Mad og drikke

Morgenbuffet indgår og du kan bestille halvpension. Bestiller du halvpension indgår middagsmenu, men du kan også erstatte den med frokost, hvis du har lyst. Rejser du med børn og bestiller halvpension har hotellet en børnemenu, som kan bestilles fra, hvis du bestiller måltidspakker. Desuden kan du også spise middag på søsterhotellet The Sands by Kata Thani, der ligger nærmere stranden.

Buffetrestauranter
1
Restaurant
Ja
Bar
Nej
Barer
1
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Morgenmad
Buffet
Frokost
Menu
Middag
Menu
Halvpension
Ja
All Inclusive
Ja
Halvpension er morgenmad samt frokost eller middag
Ja

Afstande

Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
50 m
Shopping
600 m
Minimarked
500 m
Centrum
600 m
Hæveautomat
100 m

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
800 m
Type af strand
Sandstrand

Pools

Udendørspool
Ja
Pools
2
Børnepool
Ja
Børnedel i hovedpoolen
Ja
Dybde på børnepool
30 cm
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Længde
20 m
Bredde
10 m
Gratis poolhåndklæder
Ja
Opvarmet pool i perioden
-

Afslapning

Spa
Ja
Massage
Ja

Sport

Fitness
Nej
Træningslokale
Ja

Børn og unge

Tremmeseng
Ja
Tremmeseng
10
Børnestol i restauranterne
Ja

Tilgængelighed

Bygninger
4
Antal etager i den laveste bygning
1
Antal etager i højste bygning
3
Elevator
Nej
Velegnet for kørestolsbrugere
Ja
Handicapvenlige værelser/lejligheder
0
Rampe til reception
Ja
Værelsesdør (bredde)
82 cm
Badeværelsesdør (bredde)
67 cm

Vores service: Døgnet rundt via TUI-appen

  • Gælder 2024-11-01 til 2025-05-01

Via TUI-appen kan du få kontakt med vores guider døgnet rundt – direkte i mobilen. Hent TUI-appen gratis til din smartphone eller tablet.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med TUIs guider når det passer dig. Under ”Spørg guiderne” i appen og myTUI på tui.dk, kan du sende meddelelser og få hurtigt svar, både før og i løbet af ferien. Du skal blot oplyse dit mobilnummer og din e-mailadresse når du bestiller rejsen og derefter hente og aktivere TUI-appen med dit bestillingsnummer. I appen finder du også aktuel information om dit fly, hotel, rejsemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs udflugter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderne døgnet rundt, alle ugens dage

  • ”Spørg guiderne” findes både i TUI-appen og under myTUI på tui.dk
  • Servicen starter direkte når du har bestilt din rejse.
  • Inden afrejse svarer vi indenfor et døgn, i løbet af ferien så hurtigt vi kan – oftest indenfor 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, ved akut tilfælde, nå guiderne på telefon. Nummeret finder du i TUI-appen et døgn inden du kommer til rejsemålet. Har du ikke TUI-appen, modtager du nummeret via sms inden du rejser.

Service i lufthavnen

Hvis du har bestilt bustransfer, modtager du i TUI-appen information om bussens nummer og hvor den er parkeret. Desuden er TUIs engelsktalende guideteam til stede i lufthavnen. Har du bestilt taxitransfer møder chaufføren dig i lufthavnen.

Vores service: TUI-guider besøger hotellet + TUI-appen døgnet rundt

  • Gælder 2023-11-01 til 2024-04-30

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen. Desuden kan du via TUI-appen få kontakt med vores guider døgnet rundt – direkte i mobilen. Hent TUI-appen gratis til din smartphone eller tablet.

Personlig service

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen for at give tips og svare på dine spørgsmål. De nøjagtige dage og tider kan du se i TUI-appen inden du rejser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med TUIs guider når det passer dig. Under ”Spørg guiderne” i appen og myTUI på tui.dk, kan du sende meddelelser og få hurtigt svar, både før og i løbet af ferien. Du skal blot oplyse dit mobilnummer og din e-mailadresse når du bestiller rejsen og derefter hente og aktivere TUI-appen med dit bestillingsnummer. I appen finder du også aktuel information om dit fly, hotel, rejsemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs udflugter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderne døgnet rundt, alle ugens dage

  • ”Spørg guiderne” findes både i TUI-appen og under myTUI på tui.dk
  • Servicen starter direkte når du har bestilt din rejse.
  • Inden afrejse svarer vi indenfor et døgn, i løbet af ferien så hurtigt vi kan – oftest indenfor 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, ved akut tilfælde, nå guiderne på telefon. Nummeret finder du i TUI-appen et døgn inden du kommer til rejsemålet. Har du ikke TUI-appen, modtager du nummeret via sms inden du rejser.

Service i lufthavnen

Hvis du har bestilt bustransfer, modtager du i TUI-appen information om bussens nummer og hvor den er parkeret. Desuden er TUIs engelsktalende guideteam til stede i lufthavnen. Har du bestilt taxitransfer møder chaufføren dig i lufthavnen.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger.

Vintersæson: Charterfly nonstop, cirka 10 timer 30 min. Tid beregnet fra København. Sommersæson: Rutefly, ca. 10 timer 30 min til Bangkok + ca. 1 time til Phuket med indenrigsfly. Tid beregnet fra København.

Transfertid

Beregnet transfertid ca. 2 timer fra Phukets lufthavn. Fra Krabis lufthavn ca. 2,5–3 timer. Bestil bustransfer eller privat transfer med taxi eller minibus Når du foretager en bestilling ser du, hvilke alternativer der er mulige. Her kan du læse mere om transfer.  

Afstande

Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
50 m
Shopping
600 m
Minimarked
500 m
Centrum
600 m
Hæveautomat
100 m

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
800 m
Type af strand
Sandstrand

Kundeanmeldelser

TUI Kundeanmeldelser

8.7 af 10

141 Kundevurdering
  • Rengøring
    8.5 af 10
  • Maden
    8.3 af 10
  • Pool og poolområde
    8.6 af 10
  • Hotelservice
    9.3 af 10
  • Værelserne
    8.2 af 10

Opdateret: 12.03.2024

Ok hotel

  • 8 af 10
Hotellet virker noget slidt. Der er et flot og afvekslende haveanlæg ved poolområderne. Der er et venligt personale.
Morgenmaden kunne dels indeholde noget mere og være lidt mere afvekslende. Vi har gjort hotellet opmærksom på, at æggeretterne ofte var kolde. Morgenmadsrestauranten bliver om aftenen omdannet til en italiensk restaurant. De har et meget flot menukort, hvor der er billeder af retterne. Vi spiste der 2 gange og vi fik meget lækker mad og god betjening.

Ved ikke hvad I mener?

  • 8 af 10
Dejligt hotel men receptionen vidste ikke ret meget om tingene i området.
Rengøringen var ikke helt i orden- da vi ankom var der tandpasta pletter på fliserne bag vandhanen og på spejl. Efter 4 dage fjernede vi dem selv. Glasvæggene i brusebadet var altid fuld af kalkpletter især de sidste dage.
Når vi havde lagt bademåtte og håndklæder på gulvet da vi mente de var snavsede blev de bare hængt op igen.
Så måtte vi bare blive ved eller selv finde nogen.
Ellers var det søde personaler og skønne omgivelser

a

  • 4 af 10
Sparsom rengøring og meget sent (een dag bleve værelset ikke rengjort før ca. kl. 16.30). Hotellet ligger for langt fra stranden, og på stranden har man ikke adgang til stranstole, da disse ikke forefindes, og man ikke har adgang til andre hotellers strandstolsservice. Hotellet ligger i en meget trist, slidt og grim by.

Super Hotel

  • 8 af 10
Pænt og rent hotel. Super service fra personale. Lidt lugt gener fra kloak på badeværelse, men det er ret normalt i Thailand. Alt i alt et hotel vi kan anbefale.

Meget smilende og hjælpsomt personale, men lidt langt til stranden

  • 7 af 10
Alt tøj var fugtigt hele tiden pga regntid og aircondition. Vinduerne og væggene drev af vand hver morgen når jeg stod op. Jeg bemærkede at de var ved at udskifte aircondition I de rum der var ledige, så kan man håbe på at de alle bliver udskiftet, så man undgår al kondens.

Kundeanmeldelser

  • 9 af 10
1. Utilfreds med værelset først var klar to timer efter vores ankomst til hotellet.

2. Utilfreds med de lukkede for wifi på værelset til midnat den dag vi skulle rejse hjem. Det har medført, at jeg har fået regning fra mit telefonselskab på 550,- da jeg ikke havde mulighed for at logge på hotellets Wifi kl 6 om morgenen for at tjekke om TUI evt havde ændret tidspunkt/forsinkelse. Det var svært at kommunikere med personalet i receptionen omkring dette, da de forstår meget lidt engelsk.

Kundeanmeldelser

  • 9 af 10
Hotellet burde lægge en top madras på sengen som standard, da den er meget hård.

Hotellet burde have madrasser på deres solsenge. Hvis ikke man har undt i ryggen, så får man det efter kort tid på disse solsenge, så vi blev nød til at købe luftmadrasser at ligge oven på solsengen.

God rejse

  • 7 af 10
Mangelfuldt træningslokale.
Manglede info om lukket pool, poolbar og restaurant.
Der var ikke gjort ordenligt rent på værelset, der lå gammel slik på bordet, hvilket resulterede i en øddelagt computer der var fyldt med myrer.
Venligt personale
Fint værelse
Larmende aircondition

Ferie man ikke vil hjem fra

  • 9 af 10
Havde en rigtig god thailandsk guide

Kundeanmeldelser

  • 10 af 10
Hyggelige bungalower beliggende i meget velholdt grønt område, tæt på både strand og by. Hotellets begrænsede størrelse gør at betjeningen føles personlig. Et sted man vil savne at komme tilbage til.