Zafiro Rey Don Jaime

Om hotellet

  • 4*
    Officiel kategori
  • WiFi

Centralt i Santa Ponsa

Zafiro Rey Don Jaime har en central beliggenhed mellem stranden og golfbanen i Santa Ponsa. Udenfor hotellet ligger feriens vigtigste ingredienser i gåafstand, og på hotelområdet er der pool, poolbar, restaurant samt aktiviteter og underholdning.

Du kommer til stranden på nogle få minutter, og der er en række butikker, cafeer og fortovsrestauranter i nærheden.

Pinjelunde bag hotellet

Følger du vejen op i bjergene bag Santa Ponsa er der en pragtfuld udsigt over Middelhavskysten. Du kan også leje en cykel eller udforske pinjelundene til hest.

Poolområde med aktiviteter

Ved poolområdet tilbyder Zafiro Rey Don Jaime aktivitetsteam sport og leg for de interesserede. På solterrassen er du tæt på poolbaren, der serverer snacks og drikkevarer om dagen, og flere aftener om ugen arrangeres international underholdning.

Tagpool med 18 års aldersgrænse

På Zafiro Rey Don Jaime er der en nybygget tagpool og solterrasse, hvor kun personer over 18 år har adgang.

  • Antal værelser : 419

Kort om hotellet

Til strand/badning
150 m
Udendørspool/Børnepool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
150 m/50 m
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 1 time

Gennemsnitsvejr i Santa Ponsa

Adresse & telefon

Adresse
C/ Puig Mayor 5, Santa Ponsa, Mallorca, Spain.
Telefon
+34 -971 69 00 11

Vigtig information

Deponeringsbok i værelset mod betaling.

Middagspåklædning herrer: lange bukser.

Strandområde med lokal trafik.

WiFi mod betaling. Internethjørne mod betaling.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
****
Bygget
1971
Sidst renoveret
2014
Antal værelser
419
Elektricitet
220
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
Område
Strand
Parkering
Ja
WiFi
Ja
Trafik
Lokal trafik

Værelser

WiFi
Ja
Dobbeltværelse
17 m2
Juniorsuite
33 m2
Deponeringsboks
Ja
Deponeringsboks mod betaling
Ja
Aircondition
Ja
A/C mod betaling
Ja
Køleskab
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja

Senge

Dobbeltseng
180x190 cm
Enkeltseng
90x190 cm
Dobbeltseng
Ja
Enkeltseng
Ja

Mad og drikke

Indgår Morgenmad

Tilvalg Halvpension plus og All Inclusive.

i halvpensionplus indgår morgenmads- og middagsbuffet samt drikkevarer til middagen (husets vin, øl, sodavand eller vand).

All Inclusive

Morgen-, frokost- og middagsbuffet med drikkevarer til måltiderne (lokal vin, øl, sodavand eller mineralvand).

Lokal spiritus, vin, øl, sodavand og mineralvand, barservering kl. 10.00-24.00 (anviste barer/tider).

Morgenbuffet kl. 8.00-10.00. Frokostbuffet kl. 13.00-15.30. Middagsbuffet kl. 18.30-21.00.

Varme og kolde snacks serveres kl. 10.30-13.00 og 15.30-18.00.

Øvrigt Tider for restaurant og barer oplyses ved ankomst til hotellet.

Ændringer i indholdet kan forekomme i løbet af sæsonen.

Halvpension og All Inclusive kan bestilles mod tillæg. Her indgår buffetmåltider med forskellige temaer.

Mellem All Inclusive-måltiderne serveres ubegrænsede mængder snacks, is og lokale drikkevarer på anviste tidspunkter.

Der er også børnebuffet og gode vegetar alternativer.

Buffetrestauranter
2
Restaurant
Ja
Bar
Ja
Barer
3
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Morgenmad
Buffet
Frokost
Buffet
Middag
Buffet
Halvpension
Ja
All Inclusive
Ja
Middagspåklædning
Ja
Morgenmad
Ja

Afstande

Transferbus
20 m
Busholdeplads
150 m
Shopping
50 m
Minimarked
150 m
Centrum
150 m

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
150 m
Type af strand
Sandstrand

Pools

Udendørspool
Ja
Indendørs pool
Ja
Børnepool
Ja
Børnedel i hovedpoolen
Ja
Dybde på børnepool
60 cm
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Poolhåndklæder
Ja
Opvarmet pool i perioden
-

Afslapning

Spa
Nej
Sauna
Ja

Sport

Fitness
Nej
Træningslokale
Ja

Børn og unge

Tremmeseng
Ja

Tilgængelighed

Antal etager i den laveste bygning
5
Antal etager i højste bygning
6
Elevator
Ja
Elevatordør (bredde)
80 cm
Velegnet for kørestolsbrugere
Ja
Handicapvenlige værelser/lejligheder
5
Værelsesdør (bredde)
76 cm
Soveværelsesdør (bredde)
80 cm

Vores service: TUI-guider besøger hotellet + TUI-appen døgnet rundt

  • Gælder 2024-05-01 til 2024-11-01

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen. Desuden kan du via TUI-appen få kontakt med vores guider døgnet rundt – direkte i mobilen. Hent TUI-appen gratis til din smartphone eller tablet.

Personlig service

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen for at give tips og svare på dine spørgsmål. De nøjagtige dage og tider kan du se i TUI-appen inden du rejser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med TUIs guider når det passer dig. Under ”Spørg guiderne” i appen og myTUI på tui.dk, kan du sende meddelelser og få hurtigt svar, både før og i løbet af ferien. Du skal blot oplyse dit mobilnummer og din e-mailadresse når du bestiller rejsen og derefter hente og aktivere TUI-appen med dit bestillingsnummer. I appen finder du også aktuel information om dit fly, hotel, rejsemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs udflugter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderne døgnet rundt, alle ugens dage

  • ”Spørg guiderne” findes både i TUI-appen og under myTUI på tui.dk
  • Servicen starter direkte når du har bestilt din rejse.
  • Inden afrejse svarer vi indenfor et døgn, i løbet af ferien så hurtigt vi kan – oftest indenfor 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, ved akut tilfælde, nå guiderne på telefon. Nummeret finder du i TUI-appen et døgn inden du kommer til rejsemålet. Har du ikke TUI-appen, modtager du nummeret via sms inden du rejser.

Service i lufthavnen

Hvis du har bestilt bustransfer, modtager du i TUI-appen information om bussens nummer og hvor den er parkeret. Desuden er TUIs engelsktalende guideteam til stede i lufthavnen. Har du bestilt taxitransfer møder chaufføren dig i lufthavnen.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Cirka 3 timer ved direkte fly fra København

Transfertid

Beregnet transfertid ca. 1 time. Bestil transferbus eller privat transfer Når du foretager en bestilling ser du, hvilke alternativer der er mulige. Her kan du læse mere om transfer.

Afstande

Transferbus
20 m
Busholdeplads
150 m
Shopping
50 m
Minimarked
150 m
Centrum
150 m

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
150 m
Type af strand
Sandstrand

Kundeanmeldelser

TUI Kundeanmeldelser

7.4 af 10

87 Kundevurdering
  • Rengøring
    7.7 af 10
  • Maden
    8 af 10
  • Pool og poolområde
    7.5 af 10
  • Hotelservice
    8.4 af 10
  • Værelserne
    7.2 af 10

Opdateret: 30.11.2023

???

  • 4 af 10
Meget slidte møbler i spise salen, hotellet skulle nok snart have en opgradering, det er eg godt hotel med ikke 4 stjerner

Anmeldelse

  • 4 af 10
Hotellet og inventar meget slidt. Skimmelsvamp på vores værelse. Badekar uden prop. Klimaanlæg larmede-25 db.
Hotellets beliggenhed lå fint ift. stranden. Flot strand.
Fin underholdning hver aften.

.

  • 10 af 10
Hotellets badeværelser er desværre med badekar, hvilket gør ind- og udstigning meget udfordrende for fx ældre, men også af os middelaldrende gæster, der ikke ønsker at risikere at falde. Vi havde svigermor på 89 år med, og fik derfor arrangeret før rejsen, at hun kunne installeres i et værelse, der var handicapvenligt - og dermed med bruser/showet. Dét var vi meget glade for….
Vi har besøgt hotellet mange gange og vidste derfor, at der var særligt behov ift. svigermor. Og TUI fik hurtigt arrangeret dette med hotellet. Tak for det!

Transfer;
Vi bestilte transfer til og fra lufthavn. Ved ankomst var det en bus, der kørte os til hotellet. Ved hjemrejsen fik vi en fin sms med besked om, at vi ville blive hentet på et givent tidspunkt. Og at vi skulle spørge i receptionen ift. nærmere. Vi gættede på en bus som transport. Men i receptionen kunne de ikke se, at vi ville blive hentet - overhovedet!
Vi besluttede at holde vejret og afvente på dagen. Og på klokkeslættet kom der heldigvis en bil og hentede os.
Forslag; evt skrive i sms, at der er tale om taxi/bil, så man ikke bliver unødigt bekymret.

.

  • 2 af 10
Er utilfreds med at stå i 20-35 minutters kørsel for at få noget at drikke. Og kun at må bestille 2 drikkevare (også uden alkohol) den ene gang står jeg med min far og datter og bestiller to sodavand, en øl og endrinks. Hvorpå at få at vide jeg kun må bestille 2.. at der sjældent stod glas fremme til den eneste vandpost vi kunne tage fra, hvis man ikke ville stå i den eget lange kø for at bestille fx sodavand, er yders utilfredsstillende.
Rengøring var nogle dage ikke eksisterende og heller ikke nye håndklæder. Hotel personalet var utrolig dårlig til engelsk og så heller ikke os gæster, smilende ikke, og gik bare ind foran. Flere gange oplevede vi at en tjener havde samtale med anden, mens vi gav bestilling. Det er virkelig ikke samlet set et 4 stjernet Hotel.. Men en stor ros skal lyde til de 2 fyre der stod for aktiviteter og underholdning ved poolen, de trækker stjernerne op, og gjorde virkelig kun godt.. stor ros til Ali og Milan

STOR os til de tre unge mænd, der stod for aktiviteter ved poolområdet og ved aftenunderholdningen. De var virkelig noget, der trak op på en ikke så god hoteloplevelse.

  • 7 af 10
Vi var to familier, der var sammen af sted. Den ene families værelse var ikke klar, da vi kom kl .ca. 13.30. I receptionen lovede at ringe, når det var klar. Det skete ikke, og kl. 17 fik vi på forespørgsel at vide, at værelset klart, og havde været det nogen tid.
Skydedøre til og fra poolområdet ville ikke altid åbne begge veje.
Utrolig tungt med nøglekort, der skulle vises ved anmodning om drikkevarer. Vi stod ofte i kø i 30 min., for at få noget at drikke. Hotellet kunne med fordel lade gæsterne hente softdrinks, øl og vin selv.
Man måtte alene hente to genstande - så der skulle to personer i kø for at hente drinks til fire personer. En gang fik vi en stram påtale for at én af os fire hentede til os alle. Uhørt.
Der stod én flaske drikkevand på værelset, da vi ankom. Den blev ikke fornyet i vores tilfælde, men vores rejsefæller fik én ny flaske i løbet af opholdet.
Der var alene én mulighed for at hente drikkevand i tidsrummet kl. 23-10. Når gæster påtalte, at der manglede drikkekrus, blev der stillet 10-15 stk. frem. Alt for lidt, når hotellets størrelse tages i betragtning.
Det var ikke tilladt at fylde en drikkedunk med vand i restauranten..
Ved ankomst til restauranten skulle vores nøglekort tjekkes af en medarbejder - det havde været nemmere med det gammeldags armbånd.
Vi manglede små borde ved poolområdet, hvor det i øvrigt ikke var tilladt at spise.
Ved poolområdet var der skilte, der fortalte at man bl.a. ikke måtte og reservere solsenge. Det blev ********** ikke overholdt. Skiltene viste også, at affaldet skulle kommes i affaldsspande - dem var der næsten ingen af, vi skulle i hvert fald søge efter dem.
Håndklæderne på badeværelset blev ikke altid skiftet, selv om de blev lagt på gulvet. Og en dag blev vores værelse total forbigået af rengøringen. Da vi klagede over dette til guiden, gik hun videre med det til receptionen. Vi fik en flaske rødvin og en undskyldning. Rødvin til gæster på et All Inclusive hotel virker ikke som en kompensation.
Der var en safe på værelset, og vi betalte for leje i syv dage. En box på værelset kan ikke udlejes til andre, så det ville være fin service at betragte beløbet som et depositum.

Alt i alt et dejligt hotel

  • 10 af 10
Området ved baren (borde og stole) kunne godt trænge til en udskiftning og det samme kunne stolene i den forreste ********** af restauranten.
Scenen man brugte til underholdning (musik) kunne også godt være festligere. Den er meget bar.

??

  • 9 af 10
Som sagt meget handicap venligt, og ligger centralt og bistroen var det bedste sted at spise

Kundeanmeldelser

  • 2 af 10
Rengøring er på laveste niveau, værelset bliver fejet og sengen redt. Kopper og glas bliver bare tørret af ikke skiftet. Måtte selv bede om håndsæbe. Der lugtede konstant af mad-os og friture på altanen.
På selve hotellet og offentlige toiletter okay rengøring.

Kundeanmeldelser

  • 7 af 10
Har besøgt hotellet flere gange - 4-5 gange. Dejligt hotel, velfungerende og personalet er i top. Kategori for hotellet er 4 stjerner, hvilket vi dog ikke oplever at det fortsat er.
VÆRELSET var til gengæld helt uacceptabelt denne gang…. Vi har trods alt boet på hotellet mange gange og véd godt, hvad værelserne indebærer af udsigt, møblement osv. Og vi er ikke hverken sippede, krævende eller forventer urimeligheder. Der er hvad man skal bruge, men vi boede på 1.sal denne gang og havde udsigt direkte ind i en palmetop, hvilket betød intet lys, ingen udsigt, trafikstøj fra busserne foran hotellet, balkonen kunne ikke anvendes pga beliggenheden der også betød fem tusinde myg…..
Vi kunne følge med i ALT, hvad naboen foretog sig dag og nat, hvilket vi aldrig før har oplevet på hotellet. Væggene var papirstynde, og vi kunne følge med i alt hvad der foregik på den anden side af væggen herunder blandt andet voldsomme skænderier dag og nat, smækken med døre dag og nat, råben og skrigen, høj sang, høj musik og alle mulige andre lyde hele døgnet. Vi overvejede flere gange at kontakte receptionen, men besluttede at undlade det for ikke at virke sippet og for at give det en chance. Men det blev ved og ved… heldigvis rejste naboerne hjem efter en uge. Men som sagt har vi boet på hotellet mange gange og har ikke før oplevet at høre noget som helst fra naboerne. Så dette værelse var ganske anderledes lydt.. Der er tale om værelse 162 på 1.sal. Kan bestemt ikke anbefales…

Kundeanmeldelser

  • 7 af 10
Meget venligt personale, men de var underbemandet, hvilket resulterede i lange køer både på bistro’en og når man bare skulle have noget at drikke.

Kundeanmeldelser

  • af 10
  • Anonym