Globales Bouganvilla

Om hotellet

Stort All Inclusive-hotel med vandpark

Velkommen til Splash-hotellet Globales Bouganvilla lige udenfor Sa Coma på Mallorca. Hotellet har vandpark, og på området er der restauranter, barer og to store pools. All Inclusive med buffetmåltider, barservering, snacks og is til børnene indgår i rejsens pris.

Hotellet har en livliv stemning og området er bygget som en by med græsplæner og god plads til tempofyldte vandrutsjebaner.

To store pools og vandpark

Der er solsenge og parasoller ved begge de store poolområder. Den ene er enorm og ligner mere en sø. De eventyrlystne holder til i vandparken. Her kan du udfordre dig selv i en tornado eller kaste dig ned af en 12 meter høj Kamikaze-bane. De yngre har deres egen børnepool med flere vandrutsjebaner.

Gåafstand til shopping og sandstrand

En gåtur på ca. 20 minutter bringer dig til sandstranden i Sa Coma. Og der er kun nogle minutters gang fra Globales Bouganvilla til shopping og restauranter.

Entré til vandparken indgår for hotellets gæster, Højde- og aldersbegrænsninger forekommer.

  • Antal værelser : 253
  • Antal lejligheder : 351

Kort om hotellet

Til strand/badning
1.8 km
Udendørspool/Børnepool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
1 km/500 m
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 1 time 30 min.

SplashWorld

Hoteller med eget vandland

  • Fri adgang til vandland på eller i nærheden af hotellet
  • Hotelfakta beskriver hvor mange attraktioner der er og hvor hefite de er
  • Stort fokus på sikkerhed
  • Forskellige vandrutsjebaner fra den heftige Kamikaze til den rolige Lazy River
  • Der er også rolige områder med liggestole
  • Hotellerne varierer i størrelse og stil, mange er inklusiv All Inclusive

SplashWorld konceptet gælder:

  • 2025-04-29 til 2025-11-01

Gennemsnitsvejr i Sa Coma

Miljö-/hållbarhetscertifierat

Det her er et af vores miljø-/bæredygtighedscertificerede hoteller. Når du bestiller det er du med til at bidrage til TUI Care Travel og mere bæredygtige rejser.

Læs mere om TUI Care Travel og vores certificerede hoteller

Adresse & telefon

Adresse
C/Margarita, 21 / 07560 - Sa Coma, Majorca, Spain.
Telefon
+34 -971 81 11 22

Vigtig information

250,-/uge samt et depositum på ca. 85,-.

Resortområde med lokal trafik.

Gratis WiFi på hotellets fællesarealer samt i værelserne/lejlighederne.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
***
Bygget
1995
Antal værelser
253
Antal lejligheder
351
Elektricitet
220
MasterCard
Ja
Eurocard
Ja
Visa
Ja
WiFi
Ja
Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
Ja
Trafik
Lokal trafik

Værelser

WiFi
Ja
Dobbeltværelse
21 m2
Deponeringsboks mod betaling
Ja
Aircondition
Ja
Gratis aircondition
Ja
Aircondition i perioden:
1/5-31/10
Centralvarme
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja

Lejlighederne

WiFi
Ja
Etværelses lejlighed
31 m2
Toværelses lejlighed
41 m2
Deponeringsboks mod betaling
Ja
Gratis aircondition
Ja
Aircondition i perioden:
1/5-31/10
Centralvarme
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja
Køkken
Ja
Elkomfur
Ja
Mikrobølgeovn
Ja

Senge

Dobbeltseng
180x190 cm
Sovesofa
80x180 cm
Klapseng
80x180 cm
Dobbeltseng
Ja

Mad og drikke

Buffetrestauranter
4
Restaurant
Ja
Bar
Ja
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Morgenmad
Buffet
Frokost
Buffet
Middag
Buffet
All Inclusive
Ja
Middagspåklædning
Ja
Påklædning
Ingen badetøj

Afstande

Transferbus
10 m
Busholdeplads
1 km
Shopping
500 m
Centrum
1 km
Hæveautomat
1 km

Stranden

Busservice til stranden
Ja
Strand/badning (mindste afstand)
1.8 km
Type af strand
Sandstrand

Pools

Et poolhåndklæde pr. person kan lånes gratis. Bytte af håndklæde koster 1 euro pr. håndklæde. I hovedpoolen er der ferskvand.

Udendørspool
Ja
Børnepool
Ja
Separat børnepool
Ja
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Saltvandspool
Ja
Poolhåndklæder
Ja
Vandland
Ja
Splash-o-meter
8
Højderestriktioner til vandrutsjebanerne
120 cm
Vandrutsjebaner til børn
1
Speed slides
1
Bølgepool
0

Afslapning

Spa
Nej

Sport

Fitness
Nej
Tennis
Ja

Børn og unge

International børneklub
Ja
Tremmeseng
Ja
Børnestol i restauranterne
Ja
Legeplads
Ja
Legeplads udendørs
Ja

Tilgængelighed

Antal etager i den laveste bygning
2
Elevator
Nej

All Inclusive

Måltider og drikkevarer

Morgen-, frokost- og middagsbuffet med drikkevarer til måltiderne (husets vin, øl, sodavand eller vand).

Lokal spiritus, vin, øl, sodavand og mineralvand, barservering kl. 10.00–24.00 (anviste barer/tider).

Morgenbuffet serveres kl. 7.30–10.00. Frokostbuffet serveres kl. 13.00–15.00. Middagsbuffet serveres kl. 19.00–21.30.

Lette retter som pizza, hamburgers, pølser med brød, sandwich, frugt og is til børnene serveres i baren kl. 10.00–18.00.

Kaffe, te og kage kl. 16.00–18.00.

Poolbaren er åben kl. 11.00–19.00.

Aftensnacks serveres kl. 22.00–24.00.

Sport og underholdning

Minifodbold, bordtennis og bueskydning. Poolaktiviteter som vandpolo og vandgymnastik. Spillelokale, legeplads, mini-disco og international børneklub. Loungebar, live-musik og aftenunderholdning.

Øvrigt

Tider for restaurant og barer oplyses ved ankomst til hotellet. Visse aktiviteter indgår i begrænsede perioder.

Ændringer i indholdet kan forekomme i løbet af sæsonen.

Middagspåklædning: Pænt og passende påklædning, badetøj er ikke tilladt i restauranten.

Vandland

Her findes attraktioner der tiltaler alle aldersgrupper. Vælg blandt andet mellem en 12 meter høj Kamikaze-bane, race-rafting og capsule-slide.

Til de yngste er der børnepool med små vandrutsjebaner.

Minimumshøjden til vandrutsjebanerne er 120 cm. Livreddere er til stede. For øvrige attraktioner gælder en minimumshøjde på 80 cm.

Vandet i vandlandet er en blanding af salt- og ferskvand. Stedet har en livredder.

Med forbehold for ændringer. Mere information følger.

Vores service: TUI-guider på hotellet og TUI-appen døgnet rundt

  • Gælder 2025-04-27 til 2025-11-01

Mød TUI-guiderne på hotellet

Vores internationale guideteam er på hotellet mindst et par gange om ugen. De kan hjælpe dig med at bestille oplevelser og lejebil, give dig tips til restauranter og vise dig, hvor du kan finde de bedste shoppingmuligheder og de fineste strande. De svarer naturligvis også på spørgsmål, der måtte opstå, så I får en dejlig og afslappende ferie.

Service via TUI-appen døgnet rundt

TUI-appen er den nemmeste måde at nå os på, når det passer dig. Under Spørg guiderne i appen kan du sende beskeder på dansk og få hurtige svar, både før og under din ferie. Du kan også kontakte os på telefon 24 timer i døgnet ved akutte sager.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af. hvilket fly du vælger. Cirka 3 timer ved direkte fly fra København.

Transfertid

Beregnet transfertid ca. 1 time og 30 minutter fra lufthavnen Palma de Mallorca Airport (PMI). Du kan se transfermulighederne, når du bestiller din rejse. Du kan også bestille transfer ved at logge ind på din myTUI-konto, når din bestilling er klar. Her kan du læse mere om transfer.

Afstande

Transferbus
10 m
Busholdeplads
1 km
Shopping
500 m
Centrum
1 km
Hæveautomat
1 km

Stranden

Busservice til stranden
Ja
Strand/badning (mindste afstand)
1.8 km
Type af strand
Sandstrand

Kundeanmeldelser

TUI Kundeanmeldelser

6.9 af 10

180 Kundevurdering
  • Rengøring
    7.3 af 10
  • Maden
    6.6 af 10
  • Pool og poolområde
    8.5 af 10
  • Hotelservice
    7.9 af 10
  • Værelserne
    6.3 af 10

Opdateret: 11.11.2024

**********

  • 5 af 10
All inklusiv var ikke godt nok. Det var svært st komme frem til maden og der manglede plads.
Der var ikke faciliteter nok til drikke vare og kaffe mm. alt for lang ventetid.
Der var ikke mad til vegetarer hvilket var savnet.
To kaffe maskiner til mange mennesker giver alt for lang ventetid og der blev ikke fuldt op på afrydning og ny service under spisningen.
Alt i alt utilfredsstillende.
Underholdninger var ikke af en ordentlig kvalitet og der var for meget underholdning der var sammenkædet med betaling. Det er ikke normalt ved al inklusiv.

Slidt men virker, og ok hyggeligt

  • 9 af 10
Godt vandland, koldt i pool

N/A

  • 8 af 10
Der er utroligt stor madspild fra de engelske gæster.
Der bliver smidt MAX meget mad ud.
Selv om håndklæder ikke lå i badekaret blev de skiftet alligevel, hvilket ikke er meningen med hensyn til miljøet

Nej

  • 7 af 10
Hotel af ældre dato. Fremstår slidt. Skraldespande var stort set altid fyldte, venligt personale i receptionen som var meget behjælpelige. Rengøring af udendørs arealer var lidt mangelfuld da man ofte kunne finde papkrus mm omkring liggestole. Musik i forbindelse med underholdning var lidt for høj, men børnene nød det.

Nej

  • 5 af 10
Hotellet bærer meget præg af det britiske publikum, som er meget voldsom. Man bliver øv over deres konstante uhøflige adfærd, ingen har styr på deres børn, de drikker sig upassende ned og overlader børn til dem selv. De efterlader mad og drikke ved solsenge ud over det hele og spilder de, lader de det bare sejle, så folk jogger i det og slæber det med rundt og i poolen. Små børn der tisser stående oppe på poolkanten, hvor forældre bliver liggende på solsengen og ikke gider tørre op, hvorefter folk jogger i det og slæber det med i poolen. Der var en grådigheds-kultur om at få så meget ud af alt som muligt, så ved buffeten sprang folk bare over og skovlede mad på tallerknerne og efterlod så det meste ved bordene alligevel. Man bliver røget og waped i hovedet, også selvom man sidder med en baby på 5 måneder. Man bliver faktisk mere irriteret over adfærden end man slapper af og er glad over sin ferie. Der blev tydeligt kigget ned på personalet. Det var så personalet havde givet helt op på adfærden, så når man faktisk henvendte sig i gode intentioner, ville ingen nærmest kigge dig i øjnene, men skævede opgivende ud til siden og svarede dig lavt.

Vi synes faktisk at hotellets klima-indsats var ringe. Al den mad der ikke blev spist, blev smidt i samme skraldespand sammen med papir, plastik osv. hvorfor sorterer man ikke på skralde-/indsamlingsvognene, så man kan drage nytte af resterne til at fodre dyr - en lokal landmand eller den lokale zoo, på den anden side af gaden. Og sørger for at plastikken kan genanvendes. De har enkelte skraldespande rundt på hotellet, som er adskilt til sortering, men det er langt fra nok. Det er så lille en ting at sørge for forskellige skraldespande, så man kan gøre en indsats. Så der dumper de.

Da vi fik vores værelse lugtede der af klor, som de vasker gulvet i, men der stank også af skimmelsvamp. Dagen efter var stanken endnu værre og der piblede vand ud fra væggen mellem opholdsrummet og badeværelset, så med al sandsynlighed var noget sprunget læk.
Vi gjorde guiden opmærksom på dette og hun ville sørge for st hotellet sendte nogen for at kigge på det. Vi oplyste, at rengøringen var i rummet ved siden af da vi gik, så for at sikre os, at vandet ikke blev fjernet og lugten kamufleret med klor, havde vi sat “ikke forstyr-skilt” på, men de skulle bare gå ind allligevel. Skiltet var kun på, for at sikre os, at rengøringen ikke gik ind. Så oplyste vi i øvrigt at vi følte os snydt i forhold til, at værelset vendte ud til en hovedvej, som var voldsomt trafikeret. Så der var ikke tale om lokal trafik som beskrivelsen sagde og oplyste, hvilke udfordringer det gav med to små børn og en hørehæmmet. Balkonen var ubrugelig for os med den støj.
Dagen efter havde der stadig ikke været nogen at kigge på værelset, og da vi snakkede med damen i receptionen, virkede hun meget arrogant og virkede til at være af den holdning at vi var nogle brokkehoveder. Det viste sig, at hun kun troede at det handlede om støjen fra vejen og så det ikke som et problem, så først da jeg højlydt sagde at der var lugt af skimmelsvamp og sagde at at det var et spørgsmål om helbred reagerede hun som om, at det skulle de andre gæster ikke høre og så gik hun i pendulfart mellem os og en chef inde på konteret for at finde ud af, hvad hun kunne gøre, alt imens der sad en chef og havde travlt mere travlt med at tælle penge. Lidt uheldig adfærd, at hun ikke søger at løse et helbred mæssigt problem for gæsterne med en lille baby. Det sætter tingene i perspektiv. Receptionen oplyste at det var vores egen skyld, at vi ikke havde fået nogen til at kigge på værelset dagen før, fordi vi havde haft “do not disturb” skiltet på og jeg forklarede at det havde de altså fået at vide, at det var meningen at det hang der!
Der efter henvendte jeg mig til guiden igen og sagde, at jeg ikke følte de tog mig seriøst og jeg gerne ville have at guiden gik med op for at lugte på værelset, hvor slemt det var, så hun kunne forklare dem det, for hende ville de nok tage mere seriøst. Guiden gik med op og receptionen sendte chefen for rengøring. Begge blev forfærdede over luften og vi fik straks et andet værelse på feriens tredje dag.

Alle borde og stole på restauranterne var klistrede og smudser af madrester og baby-højstolene var vildt klamme HVER gang. Så vi tørrede dem selv af hver gang.

Vi synes det var problematisk at der hang spritdespensere ved indgangen til buffeterne, men enten virkede de ikke eller også var de tomme og hver gang man gjorde personalet obs på det, var de ligeglade. De fleste gæster fik sig en influenza på runde. Det var tydeligt at der florerede en virus konsekvent dernede og folk fik den på skift og i vores egen rejse-lejer inkl. dårlig mave uanset hvor meget vi selv sprittede fingre med egen medbragt sprit.

Vi undres over, at man er så lidt informeret om smitte ved buffeter eller er ligeglade.
Hvorfor er der ikke et personale der er obs på, at dispensere virker og at de bliver brugt og at folk ikke bruger samme tallerken flere gange, så tagtøjet ikke kommer ned på en tallerken man allerede har spist af.
Samme med tagtøj blev lagt oven i maden når folk havde taget mad i stedet for at personalet havde stillet en tallerken eller skål frem som man kunne lægge tagtøjet på når man var færdig. Det er utrolig smitsomt, når håndtag på tagtøj, som alle har brugt, lægges op i selv maden når man er færdig med at tage.

Vi har rejst meget og før været på all inklusive hoteller. Dette var dog, ud over faciliteterne til børnene, det ringeste hotel vi har været på.

Og hvordan kan de de kalde sig all inklusive når du konstant skal have pungen frem f.eks. til at købe en is. Vi synes det er falsk markedsføring, også fra Tui’s side, at man viser billeder fra en isbod på hotellet, som ********** ikke er med i all inklusive-delen. Samme med aktiviteter for børn om aftenen - hoppeborge f.eks.

Anbefaling

  • 6 af 10
Hotellet var ok til den forholdsvis billige pris vi gav midt i september, men jeg ville være blevet skuffet hvis jeg gav mere. Vi læste godt, at maden ikke var super og det var den heller ikke, men vi kunne sagtens finde noget at blive mætte af.
Der var meget larm. Det kan hotellet jo selvfølgelig ikke gøre for. Det er gæsterne der larmer, men der kunne godt gå noget personale rundt og bede folk om at være stille sent om aften.
Der kunne også have været er stille boligområde for os der ikke har småbørn med.
Super med hotellets animationteam. Vores unge mand på 18 blev taget godt i mod og fik deltaget i stort set alle sportsaktiviteter. De var super søde og imødekommende.

Beskidt

  • 0 af 10
Det var lige til at sætte sig ned at græde over. Sengene hårde, så jeg måtte tage smertestillende bare for at komme ud af sengen. BESKIDT Så ulækkert. Sengetøj håndklæder værelset i sig selv, pletter på vægge, gardiner, afløb der flød over når vi var i bad.
Vi var i dialog, fra anden dag og vi fik ALDRIG RENT SENGETØJ OG HÅNDKLÆDER. De gav op :(
Er godt klar over at all inclusiv ikke betyder kolonarisk mad men alt var enten stegt for meget eller for lidt. Koldt og beskidt. Tror dette hotel bare egner sig til englænder som drikker sig i hænget fra morgen til aften…

Der er plads til forbedringer

  • 6 af 10
Housekeeping personel var venlige og hjælpsomme. Sengetøj og håndklæder har ikke været helt rene hver gang. Sodavand og vand havde mærkeligt smag. Det er måske pga klor indhold. Plastik glas og tallerkener var ikke særlig rent. Toiletterne var rene.

Et meget stort hotel, fortrinsvis englændere

  • 6 af 10
Hotellet var rent og pænt, men badeværelset var med badekar og det er et stort minus for ældre personer

Sanne

  • 7 af 10
Alt for stort hotel ingen smil fra personalet eller rengøring de så bare så sure ud

Kundeanmeldelser

  • af 10
  • Anonym