Mediterranean

Om hotellet

  • 4*
    Officiel kategori

Centralt beliggende, og ved Ellistranden

Hotel Mediterranean er et godt valg for dig, der vil bo tæt på både strand og byliv. Du bor nemlig ved af af Rhodos mest populære strande, Ellisstranden, og med gåafstand til byene udvalg af restauranter, seværdigheder og shopping.

Her kan du blande afslappende stranddage med beachvolley eller afslapning solterrasse og pool.

Aftenaktiviteter og gåture

På Mediterranean er du tæt på butikker, restauranter og natteliv i de centrale dele af byen. Du kan evt. prøve lykken i casinoet, eller gå en tur for at opleve Medieval City, Castle of the Knights eller Ancient-ruinerne.

  • Antal værelser : 241

Kort om hotellet

Til strand/badning
20 m
Udendørspool/Børnepool
Ja/Nej
Centrum/Shopping
600 m/150 m
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 30 min

Gennemsnitsvejr i Rhodos by

Adresse & telefon

Adresse
35, Kos Street, 85100 Rhodes, Greece
Telefon
+30 -22410 97000

Vigtig information

Gratis deponeringsboks.

Strygejern/-bræt kan lånes i receptionen.

Afstand til busholdeplads ca. 100 m.

Strandområde med gennemkørselstrafik.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
4
Bygget
1964
Sidst renoveret
2000
Antal værelser
241
Antal lejligheder
0
Elektricitet
220
Område
Strand
Støjniveau
Begrænset støj
Trafik
Gennemkørselstrafik

Internet

Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
Ja
Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
Ja

Accepterede kreditkort

American Express
Ja
MasterCard
Ja
Visa
Ja

Værelser

WiFi
Ja
Dobbeltværelse
20 m2
Deponeringsboks
Ja
Gratis deponeringsboks
Ja
Aircondition
Ja
Gratis aircondition
Ja
Aircondition i perioden:
15/6-30/9
Minibar
Ja
Roomservice
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja
Gulvtæppe
Ja

Senge

Dobbeltseng
190x200 cm
Grand lit
190x200 cm
Enkeltseng
90x200 cm
Sovesofa
80x200 cm
Klapseng
90x180 cm
Dobbeltseng
Ja
Grand lit
Ja
Enkeltseng
Ja

Mad og drikke

Halv- og helpension kan bestilles som tilvalg. Vælger du halvpension, kan du frit vælge at udskifte middagen med frokost lige så tit du har lyst til.

Fra og med sommersæsonen 2024 er det ikke muligt at bestille helpension.

Buffetrestauranter
1
Restaurant
Ja
Bar
Ja
Barer
1
Morgenmad
Buffet
Frokost
Buffet
Middag
Buffet
Halvpension
Ja
Halvpension er morgenmad samt frokost eller middag
Ja
Middagspåklædning
Ja

Afstande

Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
50 m
Shopping
150 m
Minimarked
100 m
Centrum
600 m
Hæveautomat
150 m

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
20 m
Type af strand
Rullestensstrand

Pools

Udendørspool
Ja
Børnepool
Nej
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Længde
9 m
Bredde
10 m
Størrelse
100 m2
Poolhåndklæder
Ja

Afslapning

Spa
Nej

Sport

Fitness
Nej

Børn og unge

Tremmeseng
Ja
Tremmeseng
30
Børnestol i restauranterne
Ja

Tilgængelighed

Bygninger
1
Antal etager i den laveste bygning
1
Antal etager i højste bygning
6
Elevator
Ja
Elevatordør (bredde)
80 cm
Velegnet for kørestolsbrugere
Ja
Handicapvenlige værelser/lejligheder
2
Rampe til reception
Ja
Værelsesdør (bredde)
96 cm
Soveværelsesdør (bredde)
96 cm
Badeværelsesdør (bredde)
92 cm
Rampe til poolområde
Ja

Vores service: TUI-guider besøger hotellet + TUI-appen døgnet rundt

  • Gælder 2024-04-07 til 2024-11-01

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen. Desuden kan du via TUI-appen få kontakt med vores guider døgnet rundt – direkte i mobilen. Hent TUI-appen gratis til din smartphone eller tablet.

Personlig service

TUIs engelsktalende guideteam besøger hotellet minimum et par gange om ugen for at give tips og svare på dine spørgsmål. De nøjagtige dage og tider kan du se i TUI-appen inden du rejser.

Guideservice via TUI-appen

TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med TUIs guider når det passer dig. Under ”Spørg guiderne” i appen og myTUI på tui.dk, kan du sende meddelelser og få hurtigt svar, både før og i løbet af ferien. Du skal blot oplyse dit mobilnummer og din e-mailadresse når du bestiller rejsen og derefter hente og aktivere TUI-appen med dit bestillingsnummer. I appen finder du også aktuel information om dit fly, hotel, rejsemål og transfer. Her kan du også bestille TUIs udflugter og aktiviteter.

Du kan nå TUI-guiderne døgnet rundt, alle ugens dage

  • ”Spørg guiderne” findes både i TUI-appen og under myTUI på tui.dk
  • Servicen starter direkte når du har bestilt din rejse.
  • Inden afrejse svarer vi indenfor et døgn, i løbet af ferien så hurtigt vi kan – oftest indenfor 30 minutter.
  • Døgnet rundt kan du også, ved akut tilfælde, nå guiderne på telefon. Nummeret finder du i TUI-appen et døgn inden du kommer til rejsemålet. Har du ikke TUI-appen, modtager du nummeret via sms inden du rejser.

Service i lufthavnen

Hvis du har bestilt bustransfer, modtager du i TUI-appen information om bussens nummer og hvor den er parkeret. Desuden er TUIs engelsktalende guideteam til stede i lufthavnen. Har du bestilt taxitransfer møder chaufføren dig i lufthavnen.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Cirka 3 timer 45 minutter ved direkte fly fra København.

Transfertid

Beregnet transfertid ca. 30 minutter. Bestil transferbus eller privat transfer Når du foretager en bestilling ser du, hvilke alternativer der er mulige. Her kan du læse mere om transfer.

Afstande

Hjælp med bagagen
Ja
Busholdeplads
50 m
Shopping
150 m
Minimarked
100 m
Centrum
600 m
Hæveautomat
150 m

Stranden

Strand/badning (mindste afstand)
20 m
Type af strand
Rullestensstrand

Kundeanmeldelser

TUI Kundeanmeldelser

7.3 af 10

156 Kundevurdering
  • Rengøring
    8.4 af 10
  • Maden
    7.1 af 10
  • Pool og poolområde
    5.2 af 10
  • Hotelservice
    7.5 af 10
  • Værelserne
    7.4 af 10

Opdateret: 06.11.2023

ja

  • 10 af 10
Venligt og smilende personale. Værelser og altan lidt små, men pænt, forholdsvis restaureret. Rent.

TUI s app er ikke professionel, feks skal man indtaste navne på rejsedeltagere selvom at TUI kender disse data

  • 1 af 10
Vi havde booket en såkaldt junior suite til 3 personer, det var der overhovedet ikke plads til og der manglede en opgraderering af alt fra glas, stole, badekåber mv fra 2 til 3 personer, ligesom vores booking og betaling af sen aflevering af værelse til 18:00 - vires nøgle var blokeret da vi kom til værelset 14:00 og receptionen benægtede alt og henviste til it-systemet! Ikke et 4-stjernet hotel værdigt!

Godt hotel

  • 10 af 10
Meget velbeliggende hotel lige ved stranden og relativt tæt på den gamle by.
Fin morgenmad.

😳

  • 2 af 10
Skuffet

Hotellet generelt

  • 6 af 10
Hotellet ligger dejligt centralt. Værelset var fint men lidt småt. En elevator, så der var ofte kø ved elevatoren. Der bar ofte kø til morgenmaden. Pool håndklæder var sjældent tilgængelig. Personalet i receptionen, havde mere travlt med at tale med hinanden end fokus på os som gæst.

R

  • 7 af 10
Personalet i morgenmads restauranten var smilende og imødekommende
Personalet i receptionen var knap så imødekommende, især et par stykker var meget selvhøjtidelige. Tror der var et levn tilbage fra dengang hotellet var nyt og mondænt.
Men beliggenheden og værelserne er perfekte, og rigtig gode senge.

Sen daglig rengøring

  • 7 af 10
Det var en udfordring at vi først fik gjort rent sidst på eftermiddagen hver eneste dag, vi kunne have brugt mulighed for et eftermiddagshvil (pga sygdom) Vi spurgte dog ikke om det kunne være anderledes. Vores værelse var lidt afsides på en gang, så vi stod åbenbart som nogle af de sidste hver dag.
Maden på hotellet var ikke en oplevelse (vi ved godt prisen for halvpension var lav) så det vil vil ikke anbefale - men flere af tjenerne i restauranten var venlige og imødekommende.

Kundeanmeldelser

  • 5 af 10
Hotellet bar præg at være lidt nedslidt og levede ikke helt op til de fine billeder der var på TUI's hjemmeside.
Personalet i morgenmadsrestauranten så ud til at være trætte efter en lang sæson, det var svært at finde et ryddet bord og hvis det var ryddet var der ikke dækket op igen, så det måtte gæsterne så selv sørge for.
Rengøringen på værelset tip top og personalet i receptionen var smilende og venlige.

Kundeanmeldelser

  • 9 af 10
Det var næsten umuligt at få en kop kaffe til morgenmaden, under al kritik.

Vi havde forventet at få værelser i nærheden af hinanden, nu hvor vi bestilte rejsen sammen, men det kunne vi ikke få. Et værelse lå på etage 5, det andet værelse lå på 3 etage, det er ikke hvad vi forventede.

2 ud af 3 personer blev syge af flymaden på hjemrejsen, i skrivende stund er den ene stadigvæk syg.


Overordnet godt hotel

  • 9 af 10
Skulle bruge personale til at rydde bordene i stedet for at gå og servere kaffe. Mange borde stod med snavset service og gæster stod i kø for at få bord.

Kundeanmeldelser

  • af 10
  • Anonym