Bohemians Gardens Hotel
- Fig Tree Bay, Cypern
Tripadvisor
Om hotellet
- WiFi
Bohemeagtigt hotel nær Marlita Bay
Bohemians Gardens Hotel ligger nær Marlita Bay i Fig Tree Bay. Atmosfæren på hotellet er afslappende og indretningen har en bohemeagtig stil. Her er restaurant, barer, pool, fitness og spa. Halvpension og All Inclusive kan bestilles som tilvalg.
Stranden ligger cirka 500 meter væk, og langs vejen finder du restauranter, barer og små butikker.
Pool og børnepool
Ved poolområdet kan du slå dig ned i en liggestol og bare slappe af, eller tage en forfriskende dukkert i poolen. Der er også en separat børnepool, hvor de de mindste kan hygge sig, og i poolbaren kan du bestille snacks og kolde drikkevarer.
Spa- og fitnessbesøg
Vil du slappe fuldkommen af, kan du besøge hotellets spa, hvor du kan bestille massage og skønhedsbehandlinger. Hotellet har også et fitnesslokale med basisudstyr.
Buffetrestaurant
Morgenmad indgår i rejsens pris og serveres i hotellets buffetrestaurant. Der er også mulighed for at bestille halvpension og All Inclusive, hvis ferien skal være ekstra bekvem.
- Antal værelser : 158
Kort om hotellet
- Udendørspool/Børnepool
- Ja/Ja
- Centrum/Shopping
- 2 km/2 km
- Restaurant/Bar
- Ja/Ja
- Transfertid
- ca. 60–90 min
Gennemsnitsvejr i Fig Tree Bay
Adresse & telefon
- Adresse
- Athinas 20, 5296 Protaras, Cyprus
- Telefon
- +35723814120
Vigtig information
- Reception åben hele døgnet
- Ja
- Officiel kategori
- ****
- Bygget
- 1996
- Sidst renoveret
- 2019
- Renoveres løbende
- Totalrenoveret
- Antal værelser
- 158
- American Express
- Ja
- MasterCard
- Ja
- Eurocard
- Ja
- Visa
- Ja
- Område
- Strand
- Parkering
- Ja
- WiFi
- Ja
- Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
- Ja
- Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
- Ja
- Indcheckning
- 14
- Vaskeservice
- Ja
Værelser
Deponeringsboks mod betaling, ca. 15,- pr. dag.
Køleskabet på værelset er lille.
- WiFi
- Ja
- Dobbeltværelse
- 21 m2
- Familieværelse
- 25 m2
- Deponeringsboks
- Ja
- Deponeringsboks mod betaling
- Ja
- Aircondition
- Ja
- Gratis aircondition
- Ja
- Aircondition i perioden:
- 1/4-31/10
- Køleskab
- Ja
- Roomservice
- Ja
- Rengøring
- 7 dage/uge
- Hårtørrer
- Ja
- Elkedel
- Ja
- TV
- Ja
- Telefon
- Ja
- Bruser/toilet
- Ja
Senge
- Sovesofa
- Ja
- Dobbeltseng
- Ja
- Enkeltseng
- Ja
- Ja
Mad og drikke
- Restaurant
- Ja
- Bar
- Ja
- Poolbar
- Ja
- Lobbybar
- 1
- Morgenmad
- Buffet
- Frokost
- Buffet
- Middag
- Buffet
- Halvpension
- Ja
- All Inclusive
- Ja
- Halvpension er morgenmad og middag
- Ja
- Middagspåklædning
- Ja
- Påklædning
- Smart casual
- A/C i restaurant
- Ja
- Morgenmad
- Ja
- Antal restauranter
- 1
- Specialkost
- Ja
- Vegetariske alternativer
- Ja
Afstande
- Busholdeplads
- 200 m
- Lokal trafik
- 50 m
- Shopping
- 2 km
- Minimarked
- 50 m
- Marina
- 2 km
- Centrum
- 2 km
- Lufthavn
- 60 km
- Hæveautomat
- 50 m
Stranden
- Strand/badning (max)
- 500 m
- Type af strand
- Sandstrand
- Familievenlig strand
- Ja
- Gratis solsenge på stranden
- Nej
Pools
Poolhåndklæder kan lånes mod depositum, ca. 75,- pr. stk.
- Udendørspool
- Ja
- Pools
- 1
- Børnepool
- Ja
- Børnepools
- 1
- Børnedel i hovedpoolen
- Ja
- Dybde på børnepool
- 55 cm
- Pool
- Ja
- Ferskvandspool
- Ja
- Max. dybde i poolen
- 220 cm
- Længde
- 26 m
- Bredde
- 18 m
- Poolhåndklæder
- Ja
- Gratis poolhåndklæder
- Ja
- Poolhåndklæder mod depositum
- Ja
Afslapning
Massagebehandlinger og sauna mod betaling.
- Spa
- Ja
- Massage
- Ja
- Sauna
- Ja
Underholdning
- Shows/livemusik
- Ja
- Underholdning for voksne
- Ja
- Underholdning for børn
- Ja
Sport
Billard mod betaling.
Bordtennis (gratis).
- Fitness
- Ja
- Aldersgrænse i gym
- 16
- Billard
- Ja
- Bordtennis
- Ja
Børn og unge
- Tremmeseng
- Ja
- Børnestol i restauranterne
- Ja
Tilgængelighed
- Bygninger
- 4
- Antal etager i den laveste bygning
- 1
- Antal etager i højste bygning
- 6
- Elevator
- Ja
- Kun elevator i hovedbygningen
- Ja
- Elevatordør (bredde)
- 80 cm
- Handicapvenlige værelser/lejligheder
- 10
- Værelsesdør (bredde)
- 90 cm
- Badeværelsesdør (bredde)
- 70 cm
- Rampe til poolområde
- Ja
Vores service: Døgnet rundt via TUI-appen
- Gælder 2025-05-01 til 2025-11-11
Service via TUI-appen
TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med os døgnet rundt, når det passer dig. Via Spørg guiderne i appen kan du sende beskeder på dansk og få hurtige svar, både før og under din ferie. Vi kan hjælpe dig med at bestille oplevelser og lejebiler, give dig tips til restauranter og vise dig, hvor du finder de bedste shoppingmuligheder og de fineste strande. Vi hjælper naturligvis også med praktiske spørgsmål, der måtte opstå, så I får en dejlig og afslappende ferie. Du kan også kontakte os på telefon 24 timer i døgnet ved akutte sager.
Vejen til hotellet
Flyvetid
Cirka 4 timer 5 min. Flyvetid beregnet fra København.
Transfertid
Forventet transfertid ca. 45 - 90 minutter fra lufthavnen Larnaca International Airport (LCA). Du kan se transfermulighederne, når du bestiller din rejse.
Du kan også bestille transfer ved at logge ind på din myTUI-konto, når din bestilling er klar. Her kan du læse mere om transfer.
Afstande
- Busholdeplads
- 200 m
- Lokal trafik
- 50 m
- Shopping
- 2 km
- Minimarked
- 50 m
- Marina
- 2 km
- Centrum
- 2 km
- Lufthavn
- 60 km
- Hæveautomat
- 50 m
Stranden
- Strand/badning (max)
- 500 m
- Type af strand
- Sandstrand
- Familievenlig strand
- Ja
- Gratis solsenge på stranden
- Nej
Kundeanmeldelser
Der manglende lidt spisesteder i nærheden
- 21.10.2024
Ja
- 21.10.2024
Vi er nu kommet hjem fra en ferie, som ikke helt blev som planlagt.
Først vil jeg starte med jeres service, når man skriver til jer. Vi ankom til hotellet omkring kl. 0330 og allerede den første morgen kl. 0830 med deler jeg at der er et problem med mad og servicen på hotellet.
Det kan vist ikke gøres meget hurtigere fra vores side.
Vi har rejst med Tui en del gange og har aldrig været utilfredse, men må desværre sige at det ikke længere er tilfældet. Vi ankommer til et hotel som på ingen måde er egnet til All inklusive mad. Den mindste restaurant med det ringeste udvalg af mad. Både udvalg og kvalitet af maden var under alt kritik. jeg har sendt jer billeder, så jeg er sikker på i forstår hvad jeg mener. Det vand, kaffe, juice og mad der blev tilbudt i all inklusive, var så ringe standard at det var uspiseligt og udrikkeligt. Der kunne dog købes lækre drikkevarer og væsentlig mere lækker mad, hvis vi betalte for det. Vi var dog af den opfattelse at det havde vi betalt hjemmefra med omkring 12000 Kr. for hele familien.
vi klager over dette tirsdag morgen og må sige jeres behandlingstid er lang og besværlig. Vi bruger faktisk 2 dage på at ringe og skrive utallige beskeder til jeres medarbejdere og tror vi har været dem alle sammen igennem. Det var i hvert en ny vi fik fat i hver gang eller en ny der kontaktede os.
I forsøger at flytte os til et andet hotel, hvilket vi godt kunne være tilfreds med, men jeres medarbejder ville forsøge at flytte os til et andet hotel uden beregning. Dette var så ikke muligt, så kunne vi så starte forfra igen, men som minimum at få vores penge retur for all inklusive, når det på ingen måde levede op til en 4 stjernede standard. Altså ikke engang i nærheden af.
Jeg vil selvfølgelig som også jeres egen medarbejder mente var korrekt, bede om at få refunderet hele beløbet for en uspiselig all inklusive.
Ligelgedes er afstanden til stranden på ingen måde i nærheden af 300 m som der oplyst i beskrivelsen af hotellet. Vil gik flere ruter og må konstatere der er var mellem 650 og 750 meter på den absolut korteste afstand til stranden.
Ligeledes havde vi set tui egne kundebeskrivelser omkring hotellet og med fin karakter og beskrivelser omkring hotellet. Vi blev så noget overrasket da vi kom frem til hotellet og har efterfølgende tjekket andre bedømmelser af hotellet, hvilket på ingen måde svare overens med tui's beskrivelse. Der ligger adskillige 1 stjernede anmelder på hotellet som omhandler maden og servicen på hotellet. Det er ikke særlig betrygende at man ikke kan forvente at Tui's egne beskrivelse er retvisende.
Mit bedste bud vil være at i ikke har haft nogle af jeres egne folk forbi hotellet, da problemerne er tydelige og ikke en standard i kan tillade jer at sælge som 4 stjernede. Tænker i må have nogle retningslinjer for den service og kvalitet, der skal være til stede for at kalde det 4 stjernede.
I forhold til servicen på hotellet måtte vi konstatere, at vores klage blev taget ilde op på hotellet. Vi har talt med manageren på hotellet, men ellers er vores klage udelukkende gået til gennem og til Tui. Jeg ved ikke om Tui så har haft fat i hotellet, men personalet blev utroligt sure og uhøflige overfor os og specielt vores børn. Vi kunne ikke få betjening i baren fordi de kunne genkende os. Tog andre i køen foran os og de enkelte gange vi forsøgte at bestille mad i baren ventede vi længere en nogen andre. Flere gange kunne vores børn ikke bestille en sodavand eller en is, da tjenerne ikke ville betjene dem. Først når en af os voksne kom til stedet ville de betjene dem, når vi påtalte det. Det var en yderst udbehagelig situation at være i både for os og for vores børn. Vi har aldrig oplevet at være blevet mobbet ud af et hotel på den måde.
Vi løste det ved at leje os ind på dagsbasis på de andre hoteller nede i byen. Her var servicen helt i top. Vi var blandt andet en del dage på Capo Bay som også er et af jeres 4 stjernede hoteller. Der var super service, lækkkert mad og ikke noget at sætte en finger på. Børnene blev taget godt imod og tjenerne var super søde overfor børnene og lavede fis og ballade med dem. Det har selvfølgelig kostet os en del at vælge den løsning, men børnene var glæde og følte velkommen.
Den følelse vi forlod Bohemian garden med kan jeg næsten ikke sætte ord på. Vi har købt en ferie til omkring 35000 kr. og har oplevet at blive mobbet ud af at hotel, det er virkeligt under alt kritik. Både børnene og os var rystede over at få den oplevelse på en ferie vi havde glædet os til.
'
Jeg håber virkelig i kan se denne problematik og sørge for at fornuftig refundering på denne uheldige oplevelse for alle parter. Vi har bestemt brugt et helt andet budget end planlagt for en ferie som all inklusive og så har vores børn i hvert fald også set og mærket hvad voksenmobning er.
Jeg glæder mig til at høre jeres konklusion
Vh Stine
Virkelig dårligt all inkl
- 21.10.2024
Ringe rejseoplevelse
- 06.08.2024
?
- 05.08.2024
Afstand til strand længere end de 300 m der står
Fitness lokale med meget dårlige ting. De fleste var gået i stykker.
Nej
- 05.08.2024
Syntes der manglede TUI guider. Vi ankom mandag og der var først en guide på hotellet om torsdagen, og vi så ikke guiden, selv om vi var ved hotellet hele torsdagen. Vi bruger gerne guider til bestilling af udflugter.
Lidt utilfredsheder, men overordnet er vi meget tilfreds med TUI og bestiller gerne rejser igen med TUI. 😊
Rejse til Cypern
- 02.08.2024
Mig og min kæreste Malthe, har lige været på ferie på Cypern fra d. 26/7-2/8. Vi måtte tage før hjem da jeg fik angst.
Men vi har dsv nogle dårlige oplevelser med hotellet/Service fra personalet.
Vi oplevede at hotellet på ingen måde levede op til deres 4 stjerner i forhold til maden og servicen.
Vi havde betalt for all inclusive, og dermed blev vi “ Nedprioriteret” frem for de gæster som ikke var all inclusive. Vi fik andet mad som ikke var særligt lækkert og indbydende i forhold til de betalende gæster. De fik også drikkelse fra flasker og dåser, hvor vi fik i plastik kopper fra en sodavandspistol, som på ingen måde smagt af sodavand.
Derudover fik vi ikke tilbudt drikkelse under aftensmaden eller frokost og ventetid var mellem 30-60 min for en toast i poolbaren (når der ikke var nogen mennesker)
Man kan måske godt forstå hvorfor, når det var den samme tjener der var på fra kl 9-21:30, som ikke havde styr på ordrerne, og var den eneste der måtte tage imod drikkevarer og ordrer. Det var samtidig også svært at kommunikere med personalet da de havde svært ved engelsk.
Hotellet i sig selv var godt samt poolen, men man havde højere forventninger til personalet, når vi nu har betalt 4500 kr. ekstra for all inclusive.
Mvh Line og Malthe
Kundeanmeldelser
- 08.07.2024
Kundeanmeldelser
- 08.07.2024
ligge stole ved poolen var total udspillet i stof så man lå på jern stykker mellem vanger og de var meget slidte ! - samt der ikke var nok til alle så vi i weekenden mellem uge 27 og 28 nok var 20 personer der måtte ligge på det kunstige græs og beton.
personale var svingende standard .. nogle helt tabte og ikke anede hvad service branchen bestod af og nogle få rigtige gode.
elevatorer gik flere gange i stykker - 2 ud af 3 var ude af drift kortvarigt under vores uge ophold og var selv i en af dem da den pludselig ikke kunne lukke døre helt sammen og lød mærkeligt. meget utrygt !!
maden var god men meget det samme hele ugen - vi kunne have ønsket bare lidt variation som vi plejer på andre all inclusive :-)
drinks som altid utrolig dårlige og med mere fokus på stor mængde alkohol fremfor en god smag og lidt kærlighed / professionalisme lagt i dem og serveringen.
snack baren bestod af fuldstændig det samme som man kunne få i buffet og de få ting udover der plejer at være standard inkl. var ekstra betaling - som eksp. nacos og sluch ice !
der udover blev man nægtet servering hvis man bestilte mindre end 15 min. før "lukketid" - der var oplyst snack bar til kl., 17 men blev afvist af ugidelig personale / bartender kl. 16.50 for at varme nacos i en micro ovn !
Kundeanmeldelser
- 24.06.2024