Blue Star Riu Touareg

  • Blue Star Resort
  • Santa Monica, Boavista, Kap Verde
  • Plus
  • TUIs kundeanmeldelser:

Om hotellet

  • 5*
    Officiel kategori
  • WiFi

All Inclusive-hotel ved stranden på det sydlige Boavista

Blue Star Riu Touareg ligger på det sydvestlige Boavista direkte på den del af Santa Monica-stranden, der hedder Praia Lacacão. Hotellet har store poolområder, tennis, aktiviteter for alle aldersgrupper samt All Inclusive 24 timer i døgnet.

Det store poolområde ligger direkte ved stranden. Hovedpoolen er opvarmet om vinteren og har nedsænket poolbar.

Flere restauranter og pools

Blue Star Riu Touareg er et stort hotel med to dele, en offentlig zone, hvor alle er velkomne, og en zone kun for voksne. Restauranterne, aftenunderholdningen og de fleste aktiviteter ligger i den offentlige del. Børnene har deres eget RiuLand med legeplads og to børnepools, der er opvarmet om vinteren.

Voksendel

Den børnefri zone, Rui Touareg Couples præges af fred og ro og en voksen atmosfære. Denne del har egen pool med jacuzzi og snackbar. Denne zone er eksklusiv for dig, der har bestilt hotelværelse i denne del.

Spa, fitness og tennis

På Blue Star Riu Touareg finder du alt fra en spa-afdeling med en række behandlinger, massage og sauna, til natklub og karaokebar. Til de aktive er der tennisbaner, bordtennis og et fitnesslokale. På stranden kan du spille beachvolley.

  • Antal værelser : 1151

Kort om hotellet

Til strand/badning
100 m - 200 m
Udendørspool/Børnepool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
32 km/32 km
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 30 minutter

Blue Star

Håndplukkede hoteller – med hver sit udtryk

  • Nøje udvalgte hoteller med en afslappende atmosfære og høj kundetilfredshed
  • Skønne poolområder og god beliggenhed
  • Stort fokus på bæredygtighed og miljøcertificering
  • Lokalt og nærproduceret mad og drikke. Selvfølgelig med vegetariske alternativer
  • TUIs nordiske guider er til stede for personlig service og sjove aktiviteter om dagen på hotellet
  • Størstedelen af hotellerne har fitness og andre træningsmuligheder

Blue Star konceptet gælder:

  • 2024-10-01 til 2025-05-01
  • 2025-10-01 til 2026-05-01

Gennemsnitsvejr i Santa Monica

Adresse & telefon

Adresse
Urbanização Lago Belo, 0000 Lacacão, Santa Monica, Boavista, Cape Verde.
Telefon
+238 -251 23 40

Vigtig information

Hotellet har en kattecafé, hvor de tager sig af nogle katte. Kattene er vaccinerede og får mad på bestemte tider.

Shopping gælder Boavistas hovedby Sal Rei.

Strandområde med lokal trafik.

Rygning er kun tillad på særligt anviste steder udendørs.

Du logger ind med kode til det trådløse netværk. Gratis WiFi gælder en enhed pr. person/værelse, yderligere enheder er mod betaling.

Båndbredden er begrænset, og opkoblingen kan være langsom.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
*****
Bygget
2011
Antal værelser
1151
Elektricitet
220
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Område
Strand
Der er hæveautomat på hotellet
Ja
WiFi
Ja
Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
Ja
Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
Ja
Trafik
Lokal trafik

Værelser

Værelser i hotellets voksendel har aldersgrænse på 18 år.

WiFi
Ja
Dobbeltværelse
26 m2
Større dobbeltværelse
29 m2
Familieværelse
41 m2
Suite
41 m2
Gratis deponeringsboks
Ja
Gratis aircondition
Ja
Loftvifte
Ja
Køleskab
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Bruser/toilet
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja

Senge

Dobbeltseng
180x200 cm
Grand lit
180x200 cm
Sovesofa
Ja
Sovesofa
135x190 cm
Dobbeltseng
Ja
Grand lit
Ja

Mad og drikke

Restaurant
Ja
Bar
Ja
Barer
7
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Morgenmad
Buffet, Kontinental
Frokost
Buffet
Middag
Buffet, Menu
All Inclusive
Ja
Antal restauranter
6

Afstande

Shopping
32 km
Minimarked
32 km
Centrum
32 km

Stranden

Santa Monica har en lang, bred sandstrand. Hotellet ligger ved den del der kaldes for Praia Lacacao.

Understrøm og periodevis høje bølger kan forekomme, hvilket kan betyde rødt flag på stranden.

Strand/badning (mindste afstand)
100 m
Strand/badning (max)
200 m
Type af strand
Sandstrand

Pools

Hovedpoolen, en børnepool og en babypool er opvarmet i løbet af vinteren.

Udendørspool
Ja
Børnepool
Ja
Separat børnepool
Ja
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Saltvandspool
Ja
Poolhåndklæder
Ja
Gratis poolhåndklæder
Ja
Jacuzzi
Ja

Afslapning

Spa og sauna har en aldersgrænse på 18 år. Tidsbestilling er påkrævet for besøg i spa-afdelingen, gæster i Riu Touareg Couples-delen har fortrinsret.

Spa
Ja
Massage
Ja
Frisør
Ja
Sauna
Ja

Underholdning

Dagsunderholdning i form af aktiviteter der henvender sig til voksne. Arrangeres dagligt.

Aftenunderholdning i form af shows arrangeres dagligt.

Natklub
Ja

Sport

Visse aktiviteter indgår i begrænsede perioder. To tennisbaner (tennisketcher og bolde mod depositum), multisportsbane, beachvolley og bordtennis. Fitnesslokale til egen træning og arrangerede træningslektioner. Fitnesslokalet har en aldersgrænse på 18 år. Gymnastiksko er påkrævet.

Fitness
Ja
Tennis
Ja
Multicourt
Ja

Børn og unge

Dagsunderholdning for børn i alderen 4-7 år samt 8-12 år dagligt i RiuLand

International børneklub
Ja
Tremmeseng
Ja
Legeplads
Ja
Legeplads udendørs
Ja

Tilgængelighed

Antal etager i den laveste bygning
3
Elevator
Nej
Velegnet for kørestolsbrugere
Ja
Handicapvenlige værelser/lejligheder
5
Værelsesdør (bredde)
78 cm
Soveværelsesdør (bredde)
78 cm
Badeværelsesdør (bredde)
59 cm
Rampe til poolområde
Ja

All Inclusive

Måltider og drikkevarer

All Inclusive 24 timer i døgnet. Morgen-, frokost- og middagsbuffet med drikkevarer til måltiderne (husets vin, øl, sodavand eller mineralvand) serveres i hovedrestauranten Santo Antão.

Morgenmad

Morgenbuffet serveres i hovedrestauranten. Sen morgenmad serveres i snackbaren Bereber.

Frokost og snacks

Varme og kolde frokostbuffeter samt à la minute-bestillinger af enkle retter i hovedrestauranten.

Enklere retter som baguettes, pizza, pasta, hamburgers og varme pølser serveres i snackbaren Bereber kl. 10.30–17.30.

Kaffe, te og kager serveres i de angivne barer.

Middag

Middagsbuffeter samt à la minute-bestillinger af enkle retter i hovedrestauranten.

Desuden kan du spise middag i hotellets tre buffetrestauranter, der har forskellige temaer. Vælg mellem italiensk i restaurant da Marcello, kapverdisk i Boavista og asiatisk i Asian Kabuki. Bordbestilling er påkrævet og skal foretages senest tre dage i forvejen. Hver restaurant kan bestilles max én gang pr. uge.

Til de gæster der bor i den voksne zone indgår også én middag om ugen i à la carte-restauranten Imuhagh, der er eksklusive for gæsterne i Riu Touareg Couples-delen.

Drikkevarer

Lokal spiritus (og visse internationale mærker), vin, øl, sodavand og mineralvand, barservering døgnet rundt (anviste barer/tider).

Øvrigt

Julemiddag den 25/12 samt nytårsmiddag indgår.

Påklædning til frokost: ingen badetøj. Påklædning til middag: pænt tøj, lange bukser for herrer.

Tider for restauranter og barer oplyses ved ankomst til hotellet. Visse aktiviteter indgår i begrænsede perioder.

All Inclusive-armbåndet er personligt og skal bæres under hele opholdet.

Ændringer i indholdet kan forekomme i løbet af sæsonen.

Vores service: TUI-team på hotellet og TUI-appen døgnet rundt

  • Gælder 2024-10-01 til 2025-05-01
  • Gælder 2025-10-01 til 2026-05-01

Mød vores TUI Blue-team

Vores internationale TUI Blue-team er på hotellet de fleste af ugens dage. De kan hjælpe dig med at bestille oplevelser og lejebil, give dig tips til restauranter og vise dig, hvor du kan finde de bedste shoppingmuligheder og de fineste strande. De svarer naturligvis også på spørgsmål, der måtte opstå, så I får en dejlig og afslappende ferie.

Service via TUI-appen døgnet rundt

TUI-appen er den nemmeste måde at nå os på, når det passer dig. Under Spørg guiderne i appen kan du sende beskeder på dansk og få hurtige svar, både før og under din ferie. Du kan også kontakte os på telefon 24 timer i døgnet ved akutte sager.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Cirka 7 timer med direkte fly fra København, hvilket inkluderer en teknisk mellemlanding på naboøen Sal.

Transfertid

Beregnet transfertid er cirka 30 minutter fra lufthavnen Aristides Pereira International Airport (BVC). Du ser transferalternativer, når du bestiller din rejse. Du kan også bestille transfer ved at logge ind på din myTUI-konto, når bestillingen er klar. Her kan du læse mere om transfer.

Afstande

Shopping
32 km
Minimarked
32 km
Centrum
32 km

Stranden

Santa Monica har en lang, bred sandstrand. Hotellet ligger ved den del der kaldes for Praia Lacacao.

Understrøm og periodevis høje bølger kan forekomme, hvilket kan betyde rødt flag på stranden.

Strand/badning (mindste afstand)
100 m
Strand/badning (max)
200 m
Type af strand
Sandstrand

Kundeanmeldelser

TUI Kundeanmeldelser

8.3 af 10

720 Kundevurdering
  • Rengøring
    8.8 af 10
  • Maden
    8.1 af 10
  • Pool og poolområde
    8.5 af 10
  • Hotelservice
    8.7 af 10
  • Værelserne
    7.7 af 10

Opdateret: 14.01.2025

Fedt poolområde, med massere af liggestole. Vi boede i en “familie suite”, synes at det var en skam at vores to store børn (12 og 15 år) skulle sove på en elendig sovesofa, hvor man kunne mærke fjedre og fik smadret ryggen.

  • 8 af 10
Fedt poolområde, med massere af liggestole. Vi boede i en “familie suite”. Det var bare en skam at vores to store børn (12 og 15 år) skulle sove på en elendig sovesofa. Der manglede lys på altanen, så man kunne bruge den efter det var blevet mørkt.

Afslappende

  • 9 af 10
Vi fik et værelse som lå tæt restauranten og poolen, og det passede godt til os

Gerne 14 dage fra København

  • 10 af 10
Det var 5 gang vi var på hotellet : og kommer gerne igen .
Gerne 14 dage som var muligt før .

Nej

  • 9 af 10
Dejligt hotel hvis man vil slappe 100 % af.

Kaffe og te i badeværelset 🥹

  • 0 af 10
Usædvanlig slidt, lugter af gammelt øl , en larm af den anden verden osv.

Ikke den bedste oplevelse

  • 2 af 10
Da vi ankom til hotellet, gik jeg på strømpesokker rundt på værelset og pakkede min kuffert ud. Mine strømper blev så beskidte, at det lignede at jeg havde gået på strømpesokker udenfor. Rengøringen var under al kritik og medførte, at jeg ikke havde lyst til at gå barfodet på mit eget hotelværelse.

Der har været 4 brandalarmer i løbet af en uge, flere midt om natten. Ingen oplyste os om retningslinjer, eller guidede os til hvad der skulle ske. Vi rejste med et spædbarn, så det var meget utrygt at opleve, at det ikke blev taget seriøst eller at vi på anden måde blev vejledt.

Og så blev jeg syg af noget “dårlig” mad på hotellet, som gav maveonde den sidste halvdel af ferien. Hotellet var et 4+ hotel og jeg havde faktisk større forventninger.

?

  • 7 af 10
Dejlig destination, hotellet lå dog ude i ingen ting. Kunne have været rart med noget i nærheden (100% selvforskyldt). Dette var en afbudsrejse - vi skulle bare afsted. Vil nok vælge Sal fremfor Boa Vista næste gang - for Kap Verde bliver en næste gang!

Riu Touareg

  • 6 af 10
Hotellet var pænt på afstand og rigtig godt pladsmæssigt. Men værelserne var ikke noget at skrive hjem om. Dårlige senge og slidte møbler der trænger en overhaling. Maden var middelmådig.

?

  • 3 af 10
Næsten for langt til et skriv.
1. Men vi kom på hotellet 14.30, og var færdige med check-in 14.45, men værelserne var ikke klar. Check-in står til kl 15 så fair nok, men vores værelser var først klar kl 15.30 fik vi at vide - træls men ok. De ville ikke udlevere nøglerne til værelset før det var helt klart, men sagde, at vi kunne gå i baren og få en drink og så komme tilbage efter nøglerne men imens vi var igang med check-in var der kommet en busfuld nye gæster og køen bag os var meget meget lang, og vi kunne jo se, at vi selv havde brugt mere end 15 minutter på indtjekning, så at køen ikke ville forsvinde lige med det første. Jeg sagde, at det var meningsløst at skulle komme tilbage om 30 minutter, for det ville jo i praksis betyde at jeg bare skulle stille mig direkte om i køen igen. Vi var trætte, havde to med med meget begrænset mobilitet, og havde brug for bare at sætte os. Efter megen parlamenteren (og en smule ophidselse) fik vi dog lov til at få nøglerne, hvis vi lovede at blive væk fra værelserne til kl 16. Ok.
2. Jeg undrer mig over, at når man bestiller kørestolsassistance igennem jer (=klokkeklart bevis på mobilitetsbesvær), at man så får værelse på 1. sal i en bygning uden elevator. Dette blev dog også lavet om efter lidt besvær.
3. Inden afrejse ringede jeg til Tui for at høre ad, om der var kørestole eller golfbiler på området, da det jo er stort og vi som nævnt havde to gangbesværede hvoraf den ene ********** ikkerigtig kan gå. Medarbejderen forsikrede os om, at de havde sikkert noget, for det var et top-klasse hotel, at hvis nogen skulle have det, var det bestemt dem, men jeg kunne sende en mail til hotellet, for at sikre mig det. Der er imidlertid ikke opgivet nogen e-mail til hotellet nogen steder, og efter at have søgt rundt på forskellige hjemmesider, fandt jeg en mail som dog var fra 2009. Jeg sendte en mail 1,5 uge før ankomst men gik aldrig svar - men jeg ved jo heller ikke om mailen virkede. Da vi så ankom til hotellet måtte vi ikke låne en af de 3 kørestole vi kunne se, at de havde i baggrunden, fordi de kun var til nødssituationer, og golfvognene var kun til premium-gæster. Frustreret over den manglende information på forhånd og den tilsyneladende manglende lyst til at hjælpe os godt på vej, spurgte jeg, om de ville have at hun skulle sove i lobbyen, fordi hun ikke ville kunne komme ned på værelset. De tilbød så, at køre hende ned på værelset (hvilket jo er fint), men hvor jeg så problematiserede at problemet jo ville være hver gang vi skulle forlade værelset fx for at spise mm, og at de da for pokker måtte have en løsning når vi var informeret og forsikret om et kanon hotel der var super handicapvenligt. Det endte med en lang snak med en manager, og at vi betalte 40 euro for at leje en kørestol igennem et firma. Aftalen blev, at vi kunne låne hotellets kørestol indtil firmaet kom med den, at de ville levere den på værelset og så tage hotellets kørestol med. Dagen gik, og min mormor blev på værelset hele dagen og skippede aftensmaden “hvis nu de kommer med kørestolen”. Det gjorde de ikke. Dagen efter opholdte hun sig også på værelset fraset ved måltiderne af samme årsag. Kl 17.30 på andendagen kom de og hentede hotelkørestolen, men uden at have en anden i bytte, så der sad hun og kunne ingen vegne komme. Hun havde forstået på dem, at de ville komme tilbage med den, men da der endnu ingen var kommet 19.20 gik jeg i receptionen og forhørte mig. Ingen vidste hvad der var sket, og ham der vidste det tog ikke telefonen. Vente vente vente igen. Efter et kvarter fandt de ud af at det var rigtig nok at den var blevet taget, og spurgte så, om vi havde brug for at få hende kørt hen til restauranten. Dette afslog jeg, og sagde, at vi havde brug for at få den kørestol som vi havde bestilt og betalt dagen forinden. Ringen rundt igen, og endelig fik jeg kørestolen og kunne hente mormor på værelset.
Vi valgte hotellet bl.a. fordi der stod af det var handicapvenligt. Efter at have været på området med to gangbesværede vil jeg sige at det ikke er handicapvenligt, men handicapmuligt, og jeg er rigtig ærgerlig over, at stemmen skulle hæves i afmagt mange gange, før de på nogen måde prøvede at hjælpe os. Dertil skal det siges, at værelserne var beskidte, og det tykke lag skidt/solcreme/støv der var på vores døre (som vi endda prøvede at tegne i, for at synliggøre det for rengøringen) var der da vi kom og gæsterne efter os fik med stor sandsynlighed også “glæde” af det. Vi har rejst på tre-stjernede hoteller med bedre faciliteter og service end den vi fik på denne tur, hvilket selvfølgelig er meget skuffende når man betaler ekstra for de ekstra stjerner med formodningen om, at det så er bedre.

Det var en rigtig god tur. MEN -Toldvæsenet / lufthavnseksercitsen på Cap Verde var langsom. Den kan nemt shines op. Der skal bare den rigtige leder til det !!!

  • 10 af 10
Fint - Utrolig god mad - Utroligt belevent personale.
Der er nok 50 personaler, som vi ikke havde noget med at gøre (Havefolk m.m.) som hilste uopfordret på os :-)

Kundeanmeldelser

  • af 10
  • Anonym