Blue Star Riu Touareg

  • RIU Hotels & Resorts
  • Santa Monica, Boavista, Kap Verde
  • Plus
  • TUIs kundeanmeldelser:

Om hotellet

  • 5*
    Officiel kategori
  • WiFi

All Inclusive-hotel ved stranden på det sydlige Boavista

Blue Star Riu Touareg ligger på det sydvestlige Boavista direkte på den del af Santa Monica-stranden, der hedder Praia Lacacão. Her har store poolområder, tennis, aktiviteter for alle aldersgrupper og en rigtig god All Inclusive 24 timer i døgnet.

Det store poolområde ligger direkte ved stranden. Hovedpoolen er opvarmet om vinteren og har nedsænket poolbar.

Flere restauranter og pools

Blue Star Riu Touareg er et stort hotel med to dele, en offentlig zone, hvor alle er velkomne, og en zone kun for voksne. Restauranterne, aftenunderholdningen og de fleste aktiviteter ligger i den offentlige del. Børnene har deres eget RiuLand med legeplads og to børnepools, der er opvarmet om vinteren.

Voksendel

Den børnefri zone, Rui Touareg Couples præges af fred og ro og en voksen atmosfære. Denne del har egen pool med jacuzzi og snackbar. Denne zone er eksklusiv for dig, der har bestilt hotelværelse i denne del.

Spa, fitness og tennis

På Blue Star Riu Touareg finder du alt fra en spa-afdeling med en række behandlinger, massage og sauna, til natklub og karaokebar. Til de aktive er der tennisbaner, bordtennis og et fitnesslokale. På stranden kan du spille beachvolley.

  • Antal værelser : 1151

Kort om hotellet

Til strand/badning
100 m - 200 m
Udendørspool/Børnepool
Ja/Ja
Centrum/Shopping
32 km/32 km
Restaurant/Bar
Ja/Ja
Transfertid
ca. 40 minutter

RIU

Med sans for hver detalje

  • Sans for hver en detalje. Alt fra udsmykning til rengøring sker med samme omsorg for din oplevelse.
  • Mad og drikke i topklasse. Sunde råvarer, nuancerede smagsoplevelser og en smuk præsentation er devisen i køkkenet.
  • Service udover det sædvanlige og mange tilbagevendende gæster. At så mange vender tilbage år efter år siger det meste om RIU
  • Lang erfaring. Familien Riu åbnede sit første hotel i 1953. I dag er de verdens førende, men har bevaret den familiære stemning.
  • God beliggenhed. Når nye hoteller skal åbnes er RIU kræsne og vælger kun beliggenhed nær strand eller centrum, selv om det koster mere.

RIU konceptet gælder:

  • 2024-10-01 til 2025-05-01

Gennemsnitsvejr i Santa Monica

Adresse & telefon

Adresse
Urbanização Lago Belo, 0000 Lacacão, Santa Monica, Boavista, Cape Verde.
Telefon
+238 -251 23 40

Vigtig information

Hotellet har en kattecafé, hvor de tager sig af nogle katte. Kattene er vaccinerede og får mad på bestemte tider.

Shopping gælder Boavistas hovedby Sal Rei.

Strandområde med lokal trafik.

Som følge af coronapandemien og de lokale myndigheders retningslinjer er rygning kun tilladt på særligt udvalgte områder udendørs. Dette gælder indtil videre.

Indlogning med kode til det trådløse netværk. Gratis WiFi gælder en enhed pr. person/værelse, yderligere enheder er mod betaling.

Båndbredden er begrænset, og opkoblingen kan være langsom.

Reception åben hele døgnet
Ja
Officiel kategori
*****
Bygget
2011
Antal værelser
1151
Elektricitet
220
MasterCard
Ja
Visa
Ja
Område
Strand
Der er hæveautomat på hotellet
Ja
WiFi
Ja
Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
Ja
Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
Ja
Trafik
Lokal trafik

Værelser

Værelser i hotellets voksendel har aldersgrænse på 18 år.

WiFi
Ja
Dobbeltværelse
26 m2
Større dobbeltværelse
29 m2
Familieværelse
41 m2
Suite
41 m2
Gratis deponeringsboks
Ja
Gratis aircondition
Ja
Loftvifte
Ja
Køleskab
Ja
Rengøring
7 dage/uge
Hårtørrer
Ja
TV
Ja
Telefon
Ja
Bruser/toilet
Ja
Badekar/bruser og toilet
Ja

Senge

Dobbeltseng
180x200 cm
Grand lit
180x200 cm
Sovesofa
Ja
Sovesofa
135x190 cm
Dobbeltseng
Ja
Grand lit
Ja

Mad og drikke

Restaurant
Ja
Bar
Ja
Barer
7
Poolbar
Ja
Snackbar
Ja
Morgenmad
Buffet, Kontinental
Frokost
Buffet
Middag
Buffet, Menu
All Inclusive
Ja
Antal restauranter
6

Afstande

Shopping
32 km
Minimarked
32 km
Centrum
32 km

Stranden

Santa Monica har en lang, bred sandstrand. Hotellet ligger ved den del der kaldes for Praia Lacacao.

Understrøm og periodevis høje bølger kan forekomme, hvilket kan betyde rødt flag på stranden.

Strand/badning (mindste afstand)
100 m
Strand/badning (max)
200 m
Type af strand
Sandstrand

Pools

Hovedpoolen, en børnepool og en babypool er opvarmet i løbet af vinteren.

Udendørspool
Ja
Børnepool
Ja
Separat børnepool
Ja
Pool
Ja
Ferskvandspool
Ja
Saltvandspool
Ja
Poolhåndklæder
Ja
Gratis poolhåndklæder
Ja
Jacuzzi
Ja

Afslapning

Spa og sauna har en aldersgrænse på 18 år. Tidsbestilling er påkrævet for besøg i spa-afdelingen, gæster i Riu Touareg Couples-delen har fortrinsret.

Spa
Ja
Massage
Ja
Frisør
Ja
Sauna
Ja

Underholdning

Dagsunderholdning i form af aktiviteter der henvender sig til voksne. Arrangeres dagligt.

Aftenunderholdning i form af shows arrangeres dagligt.

Natklub
Ja

Sport

Visse aktiviteter indgår i begrænsede perioder. To tennisbaner (tennisketcher og bolde mod depositum), multisportsbane, beachvolley og bordtennis. Gym til egen træning og arrangerede træningslektioner. Gymmet har en aldersgrænse på 18 år. Gymnastiksko er påkrævet.

En time om dagen kan du låne udstyr til snorkling og kajak.

Fitness
Ja
Tennis
Ja
Multicourt
Ja

Børn og unge

Dagsunderholdning for børn i alderen 4-7 år samt 8-12 år dagligt i RiuLand

International børneklub
Ja
Tremmeseng
Ja
Legeplads
Ja
Legeplads udendørs
Ja

Tilgængelighed

Antal etager i den laveste bygning
3
Elevator
Nej
Velegnet for kørestolsbrugere
Ja
Handicapvenlige værelser/lejligheder
5
Værelsesdør (bredde)
78 cm
Soveværelsesdør (bredde)
78 cm
Badeværelsesdør (bredde)
59 cm
Rampe til poolområde
Ja

All Inclusive

Måltider og drikkevarer

All Inclusive 24 timer i døgnet. Morgen-, frokost- og middagsbuffet med drikkevarer til måltiderne (husets vin, øl, sodavand eller mineralvand) serveres i hovedrestauranten Santo Antão.

Morgenmad

Morgenbuffet serveres i hovedrestauranten. Sen morgenmad serveres i snackbaren Bereber.

Frokost og snacks

Varme og kolde frokostbuffeter samt à la minute-bestillinger af enkle retter i hovedrestauranten.

Enklere retter som baquettes, pizza, pasta, hamburgers og varme pølser serveres is anckbaren Bereber kl. 10.30–17.30.

Kaffe, te og kager serveres i de angivne barer.

Middag

Middagsbuffeter samt à la minute-bestillinger af enkle retter i hovedrestauranten. To gange om ugen serveres specielle temabuffeter.

Desuden kan du spise middag i hotellets tre buffetrestauranter, der har forskellige temaer. Vælg mellem italiensk i restaurant da Marcello, kapverdisk i Boavista og asiatisk i Asian Kabuki. Bordbestilling er påkrævet og skal foretages senest tre dage i forvejen. Hver restaurante kan bestilles max én gang pr. uge.

Til de gæster der bor i den voksne zone indgår også én middag om ugen i à la carte-restauranten Imuhagh, der er eksklusive for gæsterne i Riu Touareg Couples-delen.

Drikkevarer

Lokal spiritus (og visse internationale mærker), vin, øl, sodavand og mineralvand, barservering døgnet rundt (anviste barer/tider).

Øvrigt

Påklædning til frokost: ingen badetøj. Påklædning til middag: pænt tøj, lange bukser for herrer.

Tider for restauranter og barer oplyses ved ankomst til hotellet. Visse aktiviteter indgår i begrænsede perioder.

All Inclusive-armbåndet er personligt og skal bæres under hele opholdet.

Ændringer i indholdet kan forekomme i løbet af sæsonen.

Vores service: TUI-guider på hotellet og TUI-appen døgnet rundt

  • Gælder 2024-10-01 til 2025-05-01

Mød TUI-guiderne på hotellet

Vores internationale guideteam er på hotellet mindst et par gange om ugen. De kan hjælpe dig med at bestille oplevelser og lejebil, give dig tips til restauranter og vise dig, hvor du kan finde de bedste shoppingmuligheder og de fineste strande. De svarer naturligvis også på spørgsmål, der måtte opstå, så I får en dejlig og afslappende ferie.

Service via TUI-appen døgnet rundt

TUI-appen er den nemmeste måde at nå os på, når det passer dig. Under Spørg guiderne i appen kan du sende beskeder på dansk og få hurtige svar, både før og under din ferie. Du kan også kontakte os på telefon 24 timer i døgnet ved akutte sager.

Vejen til hotellet

Flyvetid

Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Cirka 7 timer med direkte fly fra København. På hjemrejsen tager det cirka 9 timer, inklusive en teknisk mellemlanding på Sal.

Transfertid

Fra lufthavnen til Santa Monica ca. 40 minutter. Bestil bustransferbus eller privat transfer med taxi eller minibus Når du foretager en bestilling ser du, hvilke alternativer der er mulige. Her kan du læse mere om transfer.

Afstande

Shopping
32 km
Minimarked
32 km
Centrum
32 km

Stranden

Santa Monica har en lang, bred sandstrand. Hotellet ligger ved den del der kaldes for Praia Lacacao.

Understrøm og periodevis høje bølger kan forekomme, hvilket kan betyde rødt flag på stranden.

Strand/badning (mindste afstand)
100 m
Strand/badning (max)
200 m
Type af strand
Sandstrand

Kundeanmeldelser

TUI Kundeanmeldelser

8.5 af 10

577 Kundevurdering
  • Rengøring
    8.9 af 10
  • Maden
    8.2 af 10
  • Pool og poolområde
    8.6 af 10
  • Hotelservice
    8.7 af 10
  • Værelserne
    7.8 af 10

Opdateret: 18.04.2024

?

  • 7 af 10
Dejlig destination, hotellet lå dog ude i ingen ting. Kunne have været rart med noget i nærheden (100% selvforskyldt). Dette var en afbudsrejse - vi skulle bare afsted. Vil nok vælge Sal fremfor Boa Vista næste gang - for Kap Verde bliver en næste gang!

Riu Touareg

  • 6 af 10
Hotellet var pænt på afstand og rigtig godt pladsmæssigt. Men værelserne var ikke noget at skrive hjem om. Dårlige senge og slidte møbler der trænger en overhaling. Maden var middelmådig.

?

  • 3 af 10
Næsten for langt til et skriv.
1. Men vi kom på hotellet 14.30, og var færdige med check-in 14.45, men værelserne var ikke klar. Check-in står til kl 15 så fair nok, men vores værelser var først klar kl 15.30 fik vi at vide - træls men ok. De ville ikke udlevere nøglerne til værelset før det var helt klart, men sagde, at vi kunne gå i baren og få en drink og så komme tilbage efter nøglerne men imens vi var igang med check-in var der kommet en busfuld nye gæster og køen bag os var meget meget lang, og vi kunne jo se, at vi selv havde brugt mere end 15 minutter på indtjekning, så at køen ikke ville forsvinde lige med det første. Jeg sagde, at det var meningsløst at skulle komme tilbage om 30 minutter, for det ville jo i praksis betyde at jeg bare skulle stille mig direkte om i køen igen. Vi var trætte, havde to med med meget begrænset mobilitet, og havde brug for bare at sætte os. Efter megen parlamenteren (og en smule ophidselse) fik vi dog lov til at få nøglerne, hvis vi lovede at blive væk fra værelserne til kl 16. Ok.
2. Jeg undrer mig over, at når man bestiller kørestolsassistance igennem jer (=klokkeklart bevis på mobilitetsbesvær), at man så får værelse på 1. sal i en bygning uden elevator. Dette blev dog også lavet om efter lidt besvær.
3. Inden afrejse ringede jeg til Tui for at høre ad, om der var kørestole eller golfbiler på området, da det jo er stort og vi som nævnt havde to gangbesværede hvoraf den ene ********** ikkerigtig kan gå. Medarbejderen forsikrede os om, at de havde sikkert noget, for det var et top-klasse hotel, at hvis nogen skulle have det, var det bestemt dem, men jeg kunne sende en mail til hotellet, for at sikre mig det. Der er imidlertid ikke opgivet nogen e-mail til hotellet nogen steder, og efter at have søgt rundt på forskellige hjemmesider, fandt jeg en mail som dog var fra 2009. Jeg sendte en mail 1,5 uge før ankomst men gik aldrig svar - men jeg ved jo heller ikke om mailen virkede. Da vi så ankom til hotellet måtte vi ikke låne en af de 3 kørestole vi kunne se, at de havde i baggrunden, fordi de kun var til nødssituationer, og golfvognene var kun til premium-gæster. Frustreret over den manglende information på forhånd og den tilsyneladende manglende lyst til at hjælpe os godt på vej, spurgte jeg, om de ville have at hun skulle sove i lobbyen, fordi hun ikke ville kunne komme ned på værelset. De tilbød så, at køre hende ned på værelset (hvilket jo er fint), men hvor jeg så problematiserede at problemet jo ville være hver gang vi skulle forlade værelset fx for at spise mm, og at de da for pokker måtte have en løsning når vi var informeret og forsikret om et kanon hotel der var super handicapvenligt. Det endte med en lang snak med en manager, og at vi betalte 40 euro for at leje en kørestol igennem et firma. Aftalen blev, at vi kunne låne hotellets kørestol indtil firmaet kom med den, at de ville levere den på værelset og så tage hotellets kørestol med. Dagen gik, og min mormor blev på værelset hele dagen og skippede aftensmaden “hvis nu de kommer med kørestolen”. Det gjorde de ikke. Dagen efter opholdte hun sig også på værelset fraset ved måltiderne af samme årsag. Kl 17.30 på andendagen kom de og hentede hotelkørestolen, men uden at have en anden i bytte, så der sad hun og kunne ingen vegne komme. Hun havde forstået på dem, at de ville komme tilbage med den, men da der endnu ingen var kommet 19.20 gik jeg i receptionen og forhørte mig. Ingen vidste hvad der var sket, og ham der vidste det tog ikke telefonen. Vente vente vente igen. Efter et kvarter fandt de ud af at det var rigtig nok at den var blevet taget, og spurgte så, om vi havde brug for at få hende kørt hen til restauranten. Dette afslog jeg, og sagde, at vi havde brug for at få den kørestol som vi havde bestilt og betalt dagen forinden. Ringen rundt igen, og endelig fik jeg kørestolen og kunne hente mormor på værelset.
Vi valgte hotellet bl.a. fordi der stod af det var handicapvenligt. Efter at have været på området med to gangbesværede vil jeg sige at det ikke er handicapvenligt, men handicapmuligt, og jeg er rigtig ærgerlig over, at stemmen skulle hæves i afmagt mange gange, før de på nogen måde prøvede at hjælpe os. Dertil skal det siges, at værelserne var beskidte, og det tykke lag skidt/solcreme/støv der var på vores døre (som vi endda prøvede at tegne i, for at synliggøre det for rengøringen) var der da vi kom og gæsterne efter os fik med stor sandsynlighed også “glæde” af det. Vi har rejst på tre-stjernede hoteller med bedre faciliteter og service end den vi fik på denne tur, hvilket selvfølgelig er meget skuffende når man betaler ekstra for de ekstra stjerner med formodningen om, at det så er bedre.

Det var en rigtig god tur. MEN -Toldvæsenet / lufthavnseksercitsen på Cap Verde var langsom. Den kan nemt shines op. Der skal bare den rigtige leder til det !!!

  • 10 af 10
Fint - Utrolig god mad - Utroligt belevent personale.
Der er nok 50 personaler, som vi ikke havde noget med at gøre (Havefolk m.m.) som hilste uopfordret på os :-)

Iab

  • 7 af 10
Fin arkitektur, men noget slidt/umoderne ift klassificering som 5*, svarer til et godt dansk 3-4*

Venligt personale

  • 7 af 10
Vi rejste en familie på to voksne og tre børn og havde booket et familieværelse og et dobbeltværelse. Ved ankomst fik vi at vide, at der desværre var overbooket, så vi fik tre dobbeltværelser, hvilket ikke var hvad vi havde bestilt og heller ikke en holdbar løsning til tre mindre børn!
Efter en del snakken med personale og forklaring til 4-5 forskellige blev det løst, men dog først dagen efter kunne vi rykke til de bestilte værelser. Her var en dobbeltseng og en sovesofa i familieværelset, sovesofaen enormt hård, tynd og kort. Der var altan, men intet lys på altanen, så ret mørkt om aftenen, når solen var gået ned.
Værelserne var rene, rengøringen upåklagelig og personalet meget venlige.
Der var to restauranter, som man kunne tilgå uden bordbestilling. Buffeten var dog identisk på de to, så lidt meningsløst at kalde det TO restauranter. Dertil var der tre restauranter, som vi kunne bestille bord på, men kun via appen, hvor bordbestilling ikke virkede det første døgn. Da det så virkede var alt booket hele ugen, undtagen vores sidste aften kl 21! Føler os rimeligt snydt, da det jo reelt ikke var en mulighed for os at spise på nogen af de restauranter. Vi tog så dog den sene på den sidste aften, og det viste sig også at være buffet, og hovedparten af buffeten var identisk med de to alm restauranter.
Der var én slags vin og én slags øl, det var ikke muligt at tilkøbe noget bedre, hvilket ville have været at foretrække.
Stranden var smuk, men desværre rødt flag hele tiden. Der var rigeligt med strandstole både ved poolen og stranden.
Wifi fungerede upåklageligt.

Dejlig ferie

  • 10 af 10
Hotellet er pænt og rent, der er hele tiden personale der sørger for rengøring og afrydning alle steder man opholder sig. Dog kunne det måske godt trænge til lidt opdatering, men alle møbler er ordentlige, fra poolstole til dem i restauranterne. Måske kunne vi godt have ønsket os 4 stole på altanen, når vi nu var 4 i værelset.

Gode rammer for sol og afslapning

  • 8 af 10
Dejligt hotel med okay standard men lidt slidte værelser.
Tema Restauranterne er stort set bare små all inclusive buffeter - altså samme mad som i den store restaurant
Venlig og imødekommende personale

?

  • 2 af 10
Som beskrevet tidligere Kap Verde og hotellet var glimrende, men vores værelse var langt under forventet standard.
Det var dårligt vedligeholdt (vask lækkede, badeforhæng faldt ned, AC cover faldt ned, front på toiletholder faldt ned, fugt/mug ved AC udtag)

Fedt hotel - venligt og imødekommende personale !

  • 10 af 10
Lækkert hotel. God voksen afdeling, der dog ligger lidt langt væk fra restauranterne.

Kundeanmeldelser

  • af 10
  • Anonym