Avra Imperial Hotel
- Kolimbari (Chaniakysten), Kreta, Grækenland
Tripadvisor
Om hotellet
- WiFi
Moderne luksus nær stranden
Det førsteklasses Avra Imperial Hotel ligger langs Chaniakysten nær den charmerende bugt i Kolimbari. Her bor du i stilfulde værelser inspireret af moderne luksus og med en arkitektur, der minder om antikkens pompøse paladser. Halvpension indgår.
På hotelområdet er der fem pools at vælge mellem og en separat børnepool til familiens yngste. Slap af i en solseng under palmerne, træn i fitnesslokalet eller forkæl dig selv med en afslappende spa-oplevelse.
Mange spiseoplevelser
Hotellet har fire restauranter med smagsoplevelser fra både nær og fjern. Her kan du nyde alt fra kretensiske specialister og stenovnsbagte pizzaer til sprøde salater der er inspireret af middelhavskøkkenet. I den romantiske italienske restaurant Al Fresco serveres blandt andet friske pastaretter, og i Blue Dong Asian kan du nyde spændende retter fra Asien. Hvis du vil nyde en afslappende aften kan du bestille en middag i hotellets vinkælder.
Afslappende spa
Vil du forkæle dig selv, skal du besøge hotellets spa. Tag et dyp i den opvarmede indendørs pool, gå i jacuzzi og slap af i relaxafdelingen. Spa-centret tilbyder mange forskellige former for skønhedsbehandlinger og massage. Her er også farve- og aromaterapi, hydromassage-lounge, damprum, sauna, is og meget mere.
- Antal værelser : 328
Kort om hotellet
- Til strand/badning
- 300 m - 500 m
- Udendørspool/Børnepool
- Ja/Ja
- Centrum/Shopping
- 23 km/15 km
- Restaurant/Bar
- Ja/Ja
- Transfertid
- ca. 1 time 15 min.
Gennemsnitsvejr i Kolimbari (Chaniakysten)
Adresse & telefon
- Adresse
- Kolymbari, Platanias, Chania, Crete P.C. 73006, Greece
- Telefon
- +30 2824084500
Vigtig information
Vaskeservice mod betaling.
- Reception åben hele døgnet
- Ja
- Officiel kategori
- *****
- Bygget
- 2011
- Sidst renoveret
- 2020
- Renoveres løbende
- Øvrige faciliteter
- Antal værelser
- 328
- American Express
- Ja
- MasterCard
- Ja
- Eurocard
- Ja
- Visa
- Ja
- Område
- Strand
- Der er hæveautomat på hotellet
- Ja
- Parkering
- Ja
- Gratis parkering
- Ja
- Type af parkering
- Garage
- WiFi
- Ja
- Gratis WiFi på hotellets fællesarealer
- Ja
- Gratis WiFi i værelserne/lejlighederne
- Ja
- Trafik
- Lokal trafik
- A/C på offentlige områder
- Ja
- Deponeringsboks i receptionen
- Ja
- Vaskeservice
- Ja
Værelser
Roomservice er mod betaling. Minibar og strygejern kan lejes.
- WiFi
- Ja
- Dobbeltværelse
- 32 m2
- Større dobbeltværelse
- 32 m2
- Enkeltværelse
- 32 m2
- Familieværelse
- 40 m2
- Suite
- 60-62 m2
- Deponeringsboks
- Ja
- Gratis deponeringsboks
- Ja
- Aircondition
- Ja
- Gratis aircondition
- Ja
- Aircondition i perioden:
- 1/5-30/9
- Minibar
- Ja
- Roomservice
- Ja
- Rengøring
- 7 dage/uge
- Hårtørrer
- Ja
- USB-port
- Ja
- Elkedel
- Ja
- Kaffemaskine
- Ja
- TV
- Ja
- Telefon
- Ja
- Badekar/bruser og toilet
- Ja
- Strygejern
- Ja
Senge
- Dobbeltseng
- 180x200 cm
- Sovesofa
- Ja
- Enkeltseng
- 90x200 cm
- Sovesofa
- 80x180 cm
- Klapseng
- 90x200 cm
- Klapseng
- Ja
- Dobbeltseng
- Ja
- Enkeltseng
- Ja
Mad og drikke
Halvpension indgår, og som tilvalg kan du bestille All Inclusive.
Halvpension
Morgen- og middagsbuffet indgår i Basilico. Middag kan erstattes med frokost i Blue Dong (hvis der er ledige pladser).
All Inclusive
Morgenmad, frokost- og middag med drikkevarer til måltiderne (husets vin, øl, sodavand eller vand). Lokal spiritus, vin, øl, sodavand og mineralvand, barservering til kl. 24.00 (anviste barer/tider).
I All Inclusive indgår fire restauranter og tre barer. En middag med 3-retters menu pr. uge indgår i hver á la carte-restaurant (Al Fresco, Blue Dong och Avra Seaside).
Buffetrestauranten Basilico: Morgenbuffet kl. 7.30–10,30 Middagsbuffet kl. 18.30–21.30
Al Fresco (à la carte-menu): Frokost kl. 12.30–15.30 Middag kl. 19.00–23.00
Blue Dong (à la carte-menu): Frokost kl. 12.30-15.00 Middag kl. 19.00–23.00
Avra Seaside (à la carte-menu): À la carte-servering kl. 19.00–21.30
Barer:
- Le Bar
- Seaside Bar
- Aura Pool Bar
Øvrigt All Inclusive-indholdet og tider kan blive ændret i løbet af sæsonen, eksempelvis i begyndelsen og slutningen af sæsonen, eller hvis der er få gæster.
Bordbestilling er påkrævet i Al Fresco, Blue Dong og Avra Seaside. Vinkælderen indgår ikke i All Inclusive.
Avra Seaside, Petit Pool Bar og Aura Pool Bar er åbne i perioden 17/5–11/10.
- Buffetrestauranter
- 1
- Restaurant
- Ja
- Bar
- Ja
- Antal à la carte-restauranter
- 3
- Barer
- 3
- Poolbar
- Ja
- Snackbar
- Ja
- Lobbybar
- 1
- Morgenmad
- Amerikansk
- Frokost
- Buffet, Menu
- Middag
- Buffet, Menu
- Halvpension
- Ja
- Helpension
- Ja
- Halvpension er morgenmad og middag
- Ja
- Middagspåklædning
- Ja
- Påklædning
- Casual, Ingen shorts
- A/C i restaurant
- Ja
- Morgenmad
- Ja
- Café
- Ja
- Antal restauranter
- 4
- Specialkost
- Ja
- Vegetariske alternativer
- Ja
- Minimarked på hotellet
- Ja
Afstande
- Hjælp med bagagen
- Ja
- Shopping
- 15 km
- Minimarked
- 300 m
- Marina
- 500 m
- Centrum
- 23 km
- Lufthavn
- 39 km
Stranden
- Busservice til stranden
- Ja
- Strand/badning (mindste afstand)
- 300 m
- Strand/badning (max)
- 500 m
- Type af strand
- Klippestrand, Sandstrand
- Familievenlig strand
- Ja
- Gratis strandhåndklæder
- Ja
- Gratis solsenge på stranden
- Ja
Pools
- Udendørspool
- Ja
- Indendørs pool
- Ja
- Pools
- 5
- Infinitypool
- Ja
- Swim up
- Ja
- Børnepool
- Ja
- Børnepools
- 2
- Separat børnepool
- Ja
- Dybde på børnepool
- 30 cm
- Pool
- Ja
- Ferskvandspool
- Ja
- Max. dybde i poolen
- 140 cm
- Poolhåndklæder
- Ja
- Gratis poolhåndklæder
- Ja
- Indendørspool
- 1
- Opvarmet udendørspool
- Nej
- Opvarmet indendørspools (min 22 grader)
- Ja
- Jacuzzi
- Ja
Afslapning
Spa og behandlinger er mod betaling. Aldersgrænse 14 år.
- Spa
- Ja
- Wellness-center
- Ja
- Gratis entré til spa/wellness-området
- Ja
- Massage
- Ja
- Skønhedsbehandlinger
- Ja
- Frisør
- Ja
- Sauna
- Ja
- Dampbad
- Ja
- Hamam
- Ja
- Aldersgrænse for spa:
- 14
- Jacuzzi
- Ja
Underholdning
- Shows/livemusik
- Ja
- Underholdning for voksne
- Ja
- Underholdning for børn
- Ja
Sport
- Fitness
- Ja
- Aldersgrænse i gym
- 14
- Træningslokale
- Ja
- Personlig træner
- Ja
- Tennis
- Ja
- Antal tennisbaner på hotelområdet
- 2
- Gratis tennis
- Ja
- Tennisbane med aftenbelysning
- Ja
- Gruppetræning
- Ja
- Stretching
- Ja
- Cykeludlejning
- Ja
- Vandgymnastik
- Ja
- Cykelopbevaring
- Ja
- Billard
- Ja
- Vandcykler
- Ja
- Bordtennis
- Ja
Børn og unge
- International børneklub
- Ja
- International ungdomsklub
- Ja
- Tremmeseng
- Ja
- Børnestol i restauranterne
- Ja
- Legeplads
- Ja
- Legeplads udendørs
- Ja
- Legeværelse
- Ja
Tilgængelighed
- Bygninger
- 12
- Antal etager i den laveste bygning
- 0
- Antal etager i højste bygning
- 2
- Elevator
- Ja
- Elevator i alle bygninger
- Ja
- Elevatordør (bredde)
- 90 cm
- Velegnet for kørestolsbrugere
- Ja
- Handicapvenlige værelser/lejligheder
- 8
- Handicaptilpassede dele af hotelområdet
- Poolområde, Reception/Lobby, Restaurant, Værelser/Lejligheder
- Rampe til reception
- Ja
- Værelsesdør (bredde)
- 87 cm
- Soveværelsesdør (bredde)
- 87 cm
- Badeværelsesdør (bredde)
- 74 cm
- Rampe til poolområde
- Ja
Vores service: Døgnet rundt via TUI-appen
- Gælder 2025-05-01 til 2025-11-01
- Gælder 2026-05-01 til 2026-11-01
Service via TUI-appen
TUI-appen er den nemmeste måde at komme i kontakt med os døgnet rundt, når det passer dig. Via Spørg guiderne i appen kan du sende beskeder på dansk og få hurtige svar, både før og under din ferie. Vi kan hjælpe dig med at bestille oplevelser og lejebiler, give dig tips til restauranter og vise dig, hvor du finder de bedste shoppingmuligheder og de fineste strande. Vi hjælper naturligvis også med praktiske spørgsmål, der måtte opstå, så I får en dejlig og afslappende ferie. Du kan også kontakte os på telefon 24 timer i døgnet ved akutte sager.
Vejen til hotellet
Flyvetid
Din rejsetid er afhængig af, hvilket fly du vælger. Cirka 3 timer 30 min ved direkte fly fra København.
Transfertid
Beregnet transfertid ca. 1 time og 15 minutter fra lufthavnen Chania International Airport (CHQ). Du kan se transfermulighederne, når du bestiller din rejse. Du kan også bestille transfer ved at logge ind på din myTUI-konto, når din bestilling er klar. Her kan du læse mere om transfer.
Afstande
- Hjælp med bagagen
- Ja
- Shopping
- 15 km
- Minimarked
- 300 m
- Marina
- 500 m
- Centrum
- 23 km
- Lufthavn
- 39 km
Stranden
- Busservice til stranden
- Ja
- Strand/badning (mindste afstand)
- 300 m
- Strand/badning (max)
- 500 m
- Type af strand
- Klippestrand, Sandstrand
- Familievenlig strand
- Ja
- Gratis strandhåndklæder
- Ja
- Gratis solsenge på stranden
- Ja
Kundeanmeldelser
Hotellet
- 18.08.2025
Aftenunderholdning for de voksne var en der spillede på klaver i baren.
Nej
- 01.08.2025
Ikke velholdt udenfor, meget ukrudt i bedene.
Blue DONG restaurant var i top både på mad og personale.
Vi kommer ikke til at besøge dette hotel igen.
Anja
- 14.07.2025
Så fint
- 10.07.2025
Dårlig oplevelse
- 28.06.2025
vi har booket gennem TUI Danmark. Desværre levede opholdet ikke op til det, der blev lovet
i markedsføringen, og kvaliteten svarede ikke til en ferie på et femstjernet hotel. Vi anmoder
derfor om økonomisk kompensation.
En af hovedårsagerne til, at vi valgte netop dette hotel, var det brede udvalg af fitness- og
wellnessaktiviteter, som blev fremhævet på jeres hjemmeside og i andet materiale. Dette
inkluderede yoga på stranden, gruppetræning, udstrækning, vandfitness og mere. Disse
aktiviteter var afgørende for vores valg, da vi ønskede en aktiv ferie. Ved ankomst blev vi
dog informeret af hotellets personale om, at ingen af disse aktiviteter afholdes i denne
sæson. Det er dybt skuffende og efter vores vurdering vildledende markedsføring. Havde vi
vidst dette på forhånd, ville vi have valgt et andet hotel.
Allerede ved ankomst fik vi en dårlig start. Vi ankom kl. 12:30 og blev bedt om at tage til
frokost, mens værelset blev gjort klar. Kl. 14:00 – det tidspunkt der fremgår som officiel
check-in – kom vi tilbage for at tjekke, men fik at vide, at værelset stadig ikke var klar, og at
vi ville blive kontaktet. Vi hørte aldrig noget, og kl. 15:00 gik vi selv tilbage og fandt ud af, at
værelset havde været klar uden nogen havde informeret os. Det efterlod et dårligt
førstehåndsindtryk.
Som kompensation for de manglende aktiviteter tilbød hotellet os en værelsesopgradering.
Men det tilbudte værelse lå længere væk fra stranden, havde meget lidt naturligt lys og
føltes mindre end vores oprindelige værelse. Det føltes ikke som en opgradering, og vi
valgte derfor at blive i vores oprindelige værelse.
Vi foreslog i stedet en opgradering til all-inclusive, men det blev afvist. I stedet blev vi tilbudt
fuld pension, hvilket ikke gav os nogen reel værdi, da vi var ude af hotellet det meste af
dagen. Derfor takkede vi også nej til dette.
Er af de eneste fysiske aktivitet, der var tilgængelig, var tennis, men også dette var en
skuffelse. Udstyret var i dårlig stand – ketsjerne var slidte, og ud af fire tennisbolde var tre så
bløde, at de ikke kunne bruges.
Generelt oplevede vi også personalet som uengageret og uvenligt. Vi blev sjældent hilst på,
og stemningen – især ved middagen – føltes uprofessionel og uinteresseret. Det levede på
ingen måde op til et femstjernet serviceniveau.
På vores sidste dag ville vi afslutte ferien med et besøg i spaen. Ifølge brochuren (via
QR-kode i værelset) havde spaen åbent fra kl. 10–20. Da vi mødte op kl. 18, fik vi dog at
vide, at spaen lukkede kl. 17 grundet sæsonændringer – en ændring, der ikke var opdateret
nogen steder for gæsterne. Vi nåede derfor aldrig at benytte spaen, hvilket var endnu en
skuffelse.
På afrejsedagen kl. 07:00 bemærkede vi, at loungen og de omkringliggende fællesarealer
var beskidte – der stod tomme ølflasker og glas fremme. Det var et chokerende syn og helt
uacceptabelt på et femstjernet hotel. Jeg har selv arbejdet i hotelbranchen, og en
grundlæggende morgenrengøring burde være det absolutte minimum.
Vi vil også udtrykke vores skuffelse over den måde, TUI har håndteret sagen på. Hver gang
vi kontaktede jeres support via appen, blev vi videresendt til en ny person og måtte forklare
situationen forfra. Ingen tog ansvar, og vi blev blot henvist til selv at løse det med hotellet.
Det tog meget energi og tid, som vi hellere ville have brugt på at nyde vores ferie.
Vi har taget skærmbilleder som dokumentation for den markedsføring, der blev brugt til at
reklamere for aktiviteterne, samt vores samtaler med både TUI’s kundeservice og Avra
Imperial. Disse dokumenter viser tydeligt, at det, der blev lovet, ikke blev leveret.
På baggrund af ovenstående – de manglende aktiviteter, lav kvalitet af service og faciliteter,
og dårlig håndtering fra både hotellets og TUI’s side – anmoder vi hermed om økonomisk
kompensation. Ferien levede på ingen måde op til det, der blev solgt ved bookingen, og
værdi for pengene var langt fra acceptabelt.
Vi håber, at I vil tage denne klage seriøst og vende tilbage med en passende løsning.
Fantastisk hotel
- 20.06.2025
Skønt hotel
- 18.10.2024
gennemsnitlig hotel for par
- 12.10.2024
Vil ikke anbefale det til familier med børn.
Bruseren var ulækker.
- 02.08.2024
Rengøring på værelset og aften underholdning var virkelig dårligt.
ML
- 22.10.2023
Men ingen vand eller vin og mini baren var tomt.