Udenrigsministeriet fraråder nu alle ikke-nødvendige rejser til og med 31/5. Er du berørt af dette, vil du blive kontaktet af os, så vi i fællesskab kan finde den bedste løsning til dig, hvad enten du ønsker at ombooke eller at afbestille din rejse 💙

Er din rejse blevet forkortet?

Det har været en sand fornøjelse at flyve med jer, og forhåbentlig fik I tid til at nyde ferien og tage en masse gode ferieminder med hjem i kufferten.

Hvis din rejse er blevet forkortet, modtager du automatisk en refusion svarende til de manglende dage/døgn på rejsemålet udregnet fra rejsens samlede pris.

Bemærk, at TUI kun kan refundere de manglende dage/døgn på rejsemålet, hvis din hjemrejse er ændret til tidligere afgang af TUI. Hvis du selv har valgt at afbryde din ferie før tid, udbetales ingen refusion.
Læs mere om rejsevilkår her.

Er du i tvivl om, hvorvidt du har ret til erstatning? Se mere her:

  • Erstatning ifm. karantæne

    Hver karantænesituation er forskellig og besluttes af de lokale myndigheder. Derfor er det ikke muligt at beskrive en typisk karantænesituation. Vi har personale på stedet på de fleste af vores destinationer, og vores guider er altid tilgængelige døgnet rundt via TUI-appen og/eller på telefonen. Vi er i tæt kontakt med alle vores hoteller, og vi vil naturligvis gøre vores bedste for at hjælpe og være til rådighed.

    Skulle du havne i karantæne på rejsemålet og således ikke kunne rejse hjem på din planlagte hjemrejsedato, beder vi dig kontakte dit forsikringsselskab. Vi opfordrer generelt vores kunder til at undersøge, hvad deres rejseforsikring inkluderer.

  • Erstatning ved mistede feriedage pga. tidligere hjemrejse

    Hvis din rejse er blevet forkortet, modtager du automatisk en refusion svarende til de manglende dage/døgn på rejsemålet udregnet fra rejsens samlede pris. Du behøver altså ikke at kontakte os, da TUIs kundeservice skriver til dig. Som følge af den ekstreme situation beder vi om din forståelse for, at det kan tage længere tid, end du ellers ville forvente, muligvis en eller flere uger.

  • Erstatning ved ankomst til anden lufthavn i Danmark

    For et mindre antal rejsende kan det være nødvendigt med specielle hjemrejseløsninger, såsom en returrejse via andre ruter end normalt, inklusiv mellemlandinger og ekstra ventetider. I nogle tilfælde vil du være nødsaget til selv at skulle arrangere din egen transport det sidste stykke frem til den lufthavn, du fløj ud fra. Dine kvitteringer i forbindelse med dette vil blive vurderet af TUI’s reklamationsafdeling, venligst indsend disse her.

  • Jeg valgte at rejse hjem tidligere - erstatter I mine billetter?

    Bemærk, at TUI kun kan refundere de manglende dage/døgn på rejsemålet, hvis din hjemrejse er ændret til tidligere afgang af TUI. Hvis du selv har valgt at afbryde din ferie før tid, udbetales ingen refusion.

Er din rejse blevet aflyst?

Vi håber, du kan finde en ny rejse at se frem til. Vil gælder os nemlig til at vise jer alle sammen verden igen.
Har du bestilt en rejse, men er i tvivl om, hvilke vilkår, der gælder? Nedenfor kan du se, hvilke afrejseperioder, der er påvirkede af Corona.

  • For dig, der har bestilt en rejse med afrejse frem t.o.m 31/5

    • Mulighed for at ombooke eller afbestille din rejse uden ekstra omkostninger
    • Ved afbestilling tilbagebetales rejsen
    • Kontakt venligst kundeservice på 7010 1050 hverdage ml. 9.00-17.00 for hjælp til ombooking. (https://www.tui.dk/kundeservice/#ring-til-os "Kundeservice").
    • Ved afbestilling skal du ikke gøre noget. Tilbagebetaling sker automatisk. Pengene refunderes til det kort, som rejsen er betalt med eller i form af et gavekort, hvis du har valgt dette.
  • For dig, der har bestilt en rejse med afrejse f.o.m 1/6 - 30/6

    • Mulighed for at ombooke din rejse til en pakkerejse med charterfly med afrejse senest 14/4 2021
    • Mulighed for at ombooke din rejse én gang
    • Gælder alle pakkerejser med charterfly med afrejse 1/6 - 30/6
    • Gælder ikke rejser med rutefly, kun fly eller krydstogt
    • Ombooker du til en dyrere rejse, skal du selv betale differencen
    • Ombooking af din charterrejse skal være til en charterrejse
    • Ombooking skal ske ved at kontakte kundeservice på 7010 1050
    • Evt. udflugter og andre tilvalg til rejsen har normale ombookingsvilkår
    • Almindelige købs- og betalingsvilkår gælder
  • For dig, der har bestilt en rejse med afrejse f.o.m 1/7

Skal du have pengene tilbage pga. aflysning af din rejse?

Får jeg alle mine penge retur? Hvorfor tager tilbagebetalingen så lang tid? Find svaret på disse og mange flere spørgsmål nedenfor.

  • Bliver min rejse afbestilt automatisk, uden jeg behøver at gøre noget?

    Ja, hvis din rejse er bestilt med afrejse i perioden, hvor UM fraråder unødvendige rejser, bliver den automatisk afbestilt, og du behøver således ikke foretage dig yderligere. Vi sender den nødvendige information til dig på den mailadresse, som hører til din bestilling, herunder alternativer som f.eks. mbooking eller information om tilbagebetaling. Vi behandler tilbagebetalinger efter tur og beder om din tålmodig og forståelse for, at processen tager længere tid end normalt.

  • Modtager jeg flere end én mail fra jer?

    Ja, du vil modtage flere mails fra os (til mailadressen fra din bestilling), hvis du har en rejse, der er påvirket i den gældende periode.
    En med bekræftelse på selve aflysningen af din rejse og en med information om, hvilke muligheder du har ift. afbestilling og ombooking. Alt afhængig af, hvilket alternativ (afbestilling eller ombooking), du vælger, sender vi en mail med en bekræftelse herpå. Hold gerne øje med, at vores mails ikke havner i uønsket post.

    Tilbagebetalingen af din rejse, herunder også via gavekort, foregår løbende og i given rækkefølge. Du må altså ikke forvente, at en eventuel tilbagebetaling finder sted umiddelbart efter, du har bekræftet en eventuel afbestilling.

  • Får jeg alle pengene retur for min rejse?

    Ja, vi forholder os til pakkerejseloven, hvilket indebærer, at hele beløbet for pakkerejsen, inkl. depositum, bliver tilbagebetalt til dig. Dette gælder for pakkerejser med afrejse i perioden, hvor UM fraråder alle unødvendige rejser.

  • Hvad sker der med min tilbagebetaling, hvis TUI går konkurs?

    TUI er et af verdens største rejseselskaber, og vi er financielt stabile og har ressourcer til at give ekstra tryghed for vores kunder og samarbejdspartnere. Samtidig har vi sørget for hurtigt at få kontrol over situationen ift. COVID-19 - også på lang sigt.
    Vi følger pakkerejseloven, hvilket betyder, at du som kunde er beskyttet af en eventuel konkurs, da rejsegarantifonden herefter tager over. Du kan læse mere om vores rejsevilkår og rejsegarantien her.

  • Hvorfor tager min tilbagebetaling så lang tid?

    Først og fremmest er det vigtigt at fastslå, at alle berørte kunder får pengene tilbage i given rækkefølge. Dog kan tilbagebetalingen trække ud grundet den ekstra arbejdsbelastning og den ekstreme situation, vi befinder os i pt. Vi håber på din forståelse for, at tilbagebetalingen kan tage længere tid end normalt, og vi arbejder på højtryk for, at dine penge havner hos dig så hurtigt som muligt.

  • Skal jeg indbetale det resterende beløb til min rejse?

    Nej, hvis du har bestilt en rejse med afrejse senest på det tidspunkt, hvortil UM fraråder unødvendige rejser, og det fulde beløb endnu ikke er indbetalt, skal du ikke betale resten. Det allerede indbetalte beløb tilbagebetales i stedet. Har du bestilt en rejse med afrejse, hvor UM ikke har lavet restriktioner, gælder de normale betalingsvilkår.

  • Hvordan og hvornår får jeg tilbagebetaling for min rejse?

    Vi behandler alle tilbagebetalinger efter afrejsedato.
    Det indbetalte beløb bliver tilbagebetalt til det kort eller gavekort, som rejsen er købt med. Har du betalt rejsen via giro-kort, tilbagebetales beløbet til samme kontonummer, som beløbet kommer fra. Har du kombineret flere betalingsmidler, sker tilbagebetalingen modsvarende dette. Vær opmærksom på, at der kan gå nogle dage fra tilbagebetalingen har fundet sted, til beløbet kan ses på din konto.

  • Kan jeg følge processen for tilbagebetalingen nogle steder?

    Eftersom vi befinder os i en ekstraordinær situation med en stor mængde tilbagebetalinger, er det desværre umuligt at give en tidshorisont for netop din tilbagebetaling. Alle berørte kunder får dog pengene retur, og vi beklager naturligvis det besvær, dette kan medføre.

  • Hvordan sker tilbagebetalingen, hvis jeg har betalt med gavekort?

    Hvis du har betalt rejsen med et gavekort, modtager du et nyt gavekort retur på det tilsvarende beløb.

Vi har i øjeblikket ekstra travlt på vores telefonliner og derfor opfordrer vi vores kunder til at væbne sig med tålmodighed, og ikke ringe ind i forbindelse med tilbagebetalinger. Vores ansatte ikke kan give nogen tidshorisont på tilbageførslen - men vi lover, at du nok skal få dine penge tilbage.