Velkommen hjem - det har været en sand fornøjelse at flyve med jer, og forhåbentlig fik I tid til at nyde ferien og tage en masse gode ferieminder med hjem i kufferten.

Vi er klar over, at der findes masser af uvished og spørgsmål efterfølgende og vi har forsøgt at imødekomme de fleste af jeres forespørgsler her på siden. I er altid velkomne til at kontakte vores kundeservice.

Vi er glade for at se dig

Her har vi samlet information til dig, som er kommet hjem fra en rejse ifm. UM´s anbefaling om at returnere til Danmark.

Hvis din rejse er blevet forkortet, modtager du automatisk en refusion svarende til de manglende dage/døgn på rejsemålet udregnet fra rejsens samlede pris. Du behøver altså ikke at kontakte os, da TUIs kundeservice skriver til dig. Som følge af den ekstreme situation beder vi om din forståelse for, at det kan tage længere tid, end du ellers ville forvente, muligvis en eller flere uger. Vi beklager eventueller gener som følge heraf og håber på forståelse og tålmodighed.

Bemærk, at TUI kun kan refundere de manglende dage/døgn på rejsemålet, hvis din hjemrejse er ændret til tidligere afgang af TUI. Hvis du selv har valgt at afbryde din ferie før tid, udbetales ingen refusion.
Læs mere om rejsevilkår her.

Er du i tvivl om, hvorvidt du har ret til erstatning? Se mere her:

  • Erstatning ifm. karantæne

    Hver karantænesituation er forskellig og besluttes af de lokale myndigheder. Derfor er det ikke muligt at beskrive en typisk karantænesituation. Vi har personale på stedet på de fleste af vores destinationer, og vores guider er altid tilgængelige døgnet rundt via TUI-appen og/eller på telefonen. Vi er i tæt kontakt med alle vores hoteller, og vi vil naturligvis gøre vores bedste for at hjælpe og være til rådighed.

    Skulle du havne i karantæne på rejsemålet og således ikke kunne rejse hjem på din planlagte hjemrejsedato, beder vi dig kontakte dit forsikringsselskab. Vi opfordrer generelt vores kunder til at undersøge, hvad deres rejseforsikring inkluderer.

  • Erstatning ved mistede feriedage pga. tidligere hjemrejse

    Hvis din rejse er blevet forkortet, modtager du automatisk en refusion svarende til de manglende dage/døgn på rejsemålet udregnet fra rejsens samlede pris. Du behøver altså ikke at kontakte os, da TUIs kundeservice skriver til dig. Som følge af den ekstreme situation beder vi om din forståelse for, at det kan tage længere tid, end du ellers ville forvente, muligvis en eller flere uger.

  • Erstatning ved ankomst til anden lufthavn i Danmark

    For et mindre antal rejsende kan det være nødvendigt med specielle hjemrejseløsninger, såsom en returrejse via andre ruter end normalt, inklusiv mellemlandinger og ekstra ventetider. I nogle tilfælde vil du være nødsaget til selv at skulle arrangere din egen transport det sidste stykke frem til den lufthavn, du fløj ud fra. Dine kvitteringer i forbindelse med dette vil blive vurderet af TUI’s reklamationsafdeling, venligst indsend disse her.

  • Jeg valgte at rejse hjem tidligere - erstatter I mine billetter?

    Bemærk, at TUI kun kan refundere de manglende dage/døgn på rejsemålet, hvis din hjemrejse er ændret til tidligere afgang af TUI. Hvis du selv har valgt at afbryde din ferie før tid, udbetales ingen refusion.

Vilkår for dig, der er berørt af Coronavirus

For dig, der har bestilt en rejse med afrejse i perioden t.o.m 13/4

  • Mulighed for at ombooke eller afbestille din rejse uden ekstra omkostninger
  • Ved afbestilling tilbagebetales rejsen
  • Kontakt venligst kundeservice på 7010 1050 hverdage ml. 9.00-17.00 for hjælp til ombooking
  • Ved afbestilling skal du ikke gøre noget. Tilbagebetaling sker automatisk. Pengene refunderes til det kort, som rejsen er betalt med.

Som følge af den ekstreme situation beder vi om din forståelse for, at det kan tage længere tid, end du ellers ville forvente, muligvis en eller flere uger. Vi arbejder på højtryk for at refundere dine penge og beklager eventueller gener som følge heraf og håber på ekstra tålmodighed.

For dig, der har bestilt en rejse med afrejse i perioden f.o.m 14/4 - 11/5

  • Mulighed for at ombooke din rejse til en pakkerejse med charterfly med afrejse senest 14/4 2021
  • Mulighed for at ombooke din rejse én gang frem til 14 dage inden afrejse
  • Gælder alle pakkerejser med charterfly med afrejse 14/4 - 11/5
  • Gælder ikke rejser med rutefly, kun fly eller krydstogt
  • Evt. prisforskelle refunderes ikke
  • Ombooker du til en dyrere rejse, skal du selv betale differencen
  • Ombooking af din charterrejse skal være til en charterrejse
  • Ombooking skal ske ved at kontakte kundeservice på 7010 1050
  • Evt. udflugter og andre tilvalg til rejsen har normale ombookingsvilkår
  • Almindelige købs- og betalingsvilkår gælder