1 - Køb af rejsen

Købet af rejsen og dermed oplysningerne og vilkårene for denne, er bindende for TUI og kunden, når depositum og/eller hele rejsens pris er rettidigt indbetalt. Ved sin indbetaling forudsættes kunden at have accepteret de anførte informationer og vilkår for rejsen; herunder disse almindelige bestemmelser for køb og deltagelse i pakkerejser samt rejsearrangørens informationer om rejsen på www.tui.dk

TUI skal inden rejsens påbegyndelse gøre opmærksom på muligheden for at tegne en rejseforsikring, der dækker udgifterne ved behandling og hjemtransport i tilfælde af ulykke eller sygdom i det omfang, sundhedskortet ikke dækker. For salg af rejseforsikringer modtager TUI typisk provision fra forsikringsselskabet. Kontakt salgspersonalet for yderligere information om rejseforsikringer.

Børn og unge under 18 år, som rejser uden voksne rejseledsagere, skal ved køb af rejsen fremvise en erklæring fra deres forældre eller værge om, at de har tilladelse til rejsen. Det gælder dog ikke, hvis rejsen er købt af en forælder eller værge. Læs mere om at rejse med børn og unge og find formularen/erklæringen her.

Den person, der står som nummer 1 på rejsen og/eller den person, hvortil billetten sendes pr. post/email, betragtes som ejer af rejsen. Det er kun denne person, som kan ændre og/eller afbestille rejsen. Eventuel henvendelse, korrespondance eller refundering fra TUI angående rejsen, vil ske til denne person. Bestiller en person flere rejser, betragtes samme person som ejer af samtlige billetter/bestillingsbekræftelse, så længe denne persons post eller e-mail adresse er noteret på rejsen.

Den rejsende er forpligtet til at kontrollere oplysningerne i rejsedokumentet og øvrige informationer med det samme. Det påhviler den rejsende at gøre opmærksom på eventuelle fejl så hurtigt som muligt. Ændring kan være forbundet med et gebyr eller ny bestilling.

Navne på rejsedokumentet skal altid stemme overens med passet og skal altid indeholde minimum første fornavn samt sidste efternavn.

Da eventuelle meddelelser om rejsen fortrinsvis sendes pr. SMS eller e-mail, er det yderst vigtigt, at disse oplysninger fremgår af bestillingen og opdateres om nødvendigt.

Ønsker man at drage fordel af de mange billige billettyper, der findes på markedet (eks. Indenrigsflyvninger) og kombinere disse med en TUI rejse, bærer man selv risikoen, hvis der opstår forsinkelser undervejs, så man ikke når den næste forbindelse. Køber man derimod en samlet flyreservation ved TUI fra afrejse- til slutdestination, hvor der kan være flyskift undervejs, er man bedre sikret i tilfælde af forsinkelser, da de involverede flyselskaber herved påtager sig forpligtigelsen for den samlede transportydelse.

TUI tager forbehold for trykfejl og eventuelle ændringer.

Kontakt os gerne på info@tui.dk, TUI Danmark A/S, Kirsten Walters Vej 9, 2500 Valby, telefon 70101050

Bestillingstillæg

Ved bestilling pr. telefon, tager TUI et bestillingstillæg på 175 kr. for bestilling af rejsen ved vores dygtige rejsekonsulenter.

Billetter

Der tillægges automatisk et print- og billetforsendelsesgebyr på 150,- kr., såfremt billetten ønskes tilsendt med posten.

Spar gebyret ved at printe billetten selv via "Min side" i øverste højre hjørne på www.tui.dk. Billetten aktiveres tidligst 25 dage før afrejse og kun, når rejsen er fuldt betalt.

Bestilling af pakkerejse med rutefly
På pakkerejser med rutefly kan du se din billet på www.checkmytrip.com. Du rejser på den elektroniske billet, du finder dér samt gyldigt pas. Vi gør opmærksom på, at den "almindelige" billet/faktura fra TUI ikke kan benyttes som billet. TUI-billetten viser information om den samlede rejse og fremvises i forbindelse med intjekning på hotellet.