3 - Den rejsendes ret til afbestilling

3 DEN REJSENDES RET TIL AFBESTILLING

3.1 Den rejsende har ret til at afbestille rejsen efter følgende regler:

3.1.1 Ved afbestilling tidligere end 30 dage før afrejse, skal den rejsende betale depositum som afbestillingsgebyr.

Afbestillingsgebyret pr. person er altid laveste depositumsbetaling.

3.1.2 Ved afbestilling senere, men tidligere end 14 dage før afrejse, skal den rejsende betale 25 % af rejsens pris, dog minimum depositumsbetaling.

3.1.3 Sker afbestillingen derefter, men tidligere end 8 dage før afrejse, skal den rejsende betale 50 % af rejsens pris, dog minimum depositumsbetaling.

3.1.4 Sker afbestillingen indenfor 8 dage før afrejse, skal det rejsende betale hele rejsens pris.

3.1.5 Pakkerejser med rutefly er til en vis del ikke mulige at refundere. Flyskatter og afgifter tilbagebetales aldrig.

3.2 Rejsende, der har afbestilt i henhold til Allianz afbestillingsforsikring for krydstogter, afbestiller deres rejse i henhold til WonderCruises afbestillingsinstruktion og tager derefter direkte kontakt til forsikringsselskabet Allianz for at anmelde skaden og få den behandlet. Dette sker direkte og ifølge aftale til claims.fga@dk.falck.com

3.2.1 Ved afbestilling af enlige rejsende i kahyt, kan de resterende rejsende komme til at betale et tomsengstillæg, hvis sengen forbliver tom i kahytten. Tillægget varierer fra skib til skib.

3.2.2. De rejsende skal afbestille omgående efter at grunden til afbestillingen er opstået, og senest inden indcheckning i lufthavnen, da rejsen derefter anses som værende påbegyndt.

3.3 AFBESTILLING AF REJSE

Afbestilling skal ske på følgende måde, se også www.wondercruises.com.

3.3.1 Afbestilling skal foretages omgående af den hovedrejsende til arrangøren på tlf. 70 10 10 50. Ved afbestilling udenfor vores åbningstider, f.eks om natten inden afrejse, skal der sendes en afbestillingsbekræftelse på mail til: kontakt@tui.dk samt ringes til TUI på 70 10 10 50 ved først mulige lejlighed for at bekræfte afbestillingen af rejsen endeligt. Oplysninger, der kræves for at afbestillingen kan gennemføres af den rejsende: bookingnummer, navn, afrejsedato og rederi. Har du en afbestillingsforsikring, skal du derefter umiddelbart tage kontakt til forsikringsselskabet.

3.3.2 Efter afbestilling skal det beløb, som den rejsende har til gode, tilbagebetales umiddelbart, dog senest 14 dage efter afbestillingen. I de tilfælde hvor indbetalingen af rejsen er foretaget med kort, tilbagebetales beløbet til det kort, der blev benyttet ved betaling, ellers bliver beløbet tilbagebetalt til den hovedansvarlige for rejsen.

Afbestiller du din pakkerejse og har tegnet en separat afbestillingsforsikring (Allianz), og afbestillingen er omfattet af denne, gælder deres forsikringsvilkår. Kontakt forsikringsselskabet Allianz hurtigst muligt.