Nyhed! COVID CARE

Få mere tryghed i forbindelse med COVID-19.

Nu bliver det endnu mere trygt at rejse med TUI. Ud over din tryghed ved Pakkerejseloven, er du nu også sikret ved smitte med COVID-19. Vi introducerer nu et yderligere tiltag, som er helt unikt: COVID CARE. Så nu kan du bestille din rejse, og begynde at opleve verden igen, på en så tryg måde som overhovedet muligt. Denne nye tryghedsservice indgår automatisk helt gratis for alle rejsende, uanset hvornår du bestiller din rejse – og servicen er gældende for alle charter-pakkerejser frem til den 31/12 2020.

Det får du med COVID CARE:

  • Samtlige gæster, som rejser med os frem til den 31. december 2020, er automatisk berettiget til medicinske undersøgelser og lægehjælp på destinationen, hvis de bliver syge med COVID-19.

  • TUI dækker desuden omkostningerne ved COVID-19-tests, og vi flyver dig hjem i tilfælde af, at du får brug for lægehjælp i Danmark (under forudsætning af, at alle påkrævede betingelser er opfyldt).

  • Hvis det vurderes, at du skal i karantæne på destinationen, står vi for eventuelle ekstraomkostninger på destinationen, som et forlænget ophold og en ændret hjemrejse medfører.

  • Hvis du testes positiv for COVID-19 inden afrejse fra Danmark, kan du ombooke din rejse helt uden ekstraomkostninger.

TUIs almindelige betingelser og vilkår gælder fortsat, og det er derfor vigtigt, at du har en rejseforsikring inden afrejse, som dækker de øvrige dele af din rejse. For komplet beskyttelse anbefaler vi, at du tilkøber Allianz rejseforsikring. Få mere information om Allianz her >>.

Ud over denne udvidede beskyttelse med COVID CARE, har vi tilmed indført en række sikkerhedsforanstaltninger på vores flyvninger og hoteller, for at undgå smittespredning. Læs mere om dem her.

Se de fulde vilkår og betingelser her

Se det korte resume af COVID CARE-servicen (Feriegaranti Forsikring) her

Ofte stillede spørgsmål

  • Hvad koster COVID CARE? Vil min rejse blive dyrere?

    Vi vil gerne forsikre dig om, at COVID CARE er gratis, og at der ikke vil komme ekstraomkostninger til din rejse. Vi har introduceret servicen for yderligere beskyttelse. Men vi vil desuden minde dig om, at det er vigtigt, at du også har en separat rejseforsikring, da COVID CARE bruges som et supplement hertil.

  • Hvad dækker COVID CARE?

    • COVID-19-test på destinationen, hvis det formodes, at du er smittet
    • Lægehjælp på destinationen hvis du bliver smittet med COVID-19, mens du er på ferie
    • Omkostninger på destinationen der er forbundet med et forlænget ophold samt en ny returbillet hjem, hvis du er nødt til at gå i karantæne på destinationen, mens du er på ferie
    • Adgang til en særlig 24-timers akuttelefon og en app
    • Gælder på alle charter-pakkerejser med afgang fra 11. juli til og med 31. december 2020.

    Du kan finde en nærmere beskrivelse af fordelene, begrænsningerne og betingelserne for COVID CARE her.

  • Er der særlige vilkår og betingelser for COVID CARE?

    Ja, der gælder særlige vilkår og betingelser. Dem kan du finde her.

  • Har jeg stadig brug for en rejseforsikring?

    Ja. Det er meget vigtigt, at du stadig har din vanlige rejseforsikring. Vores COVID CARE er en ekstraservice, som kun gælder Covid-19. COVID CARE dækker udgifter, der opstår, såfremt du bliver smittet med Covid-19, mens du er på ferie; såsom tests, lægehjælp samt de udgifter der må være på destinationen, hvis du er nødsaget til at forlænge dit ophold. COVID CARE dækker ikke andre udgifter, og den gælder ikke ved anden type sygdom.

  • Er der begrænsninger på beskyttelsen?

    Der er begrænsninger. Du kan finde fordele, begrænsninger, vilkår og betingelser for COVID CARE her.

  • Vil det være muligt for min familie at blive med mig på destinationen, hvis jeg bliver syg?

    Hver enkel TUI-kunde er dækket af COVID CARE. Så hvis du bliver syg, og det er nødvendigt med en karantæne, vil din families COVID CARE dække et forlænget ophold for dem, hvis det er nødvendigt, i en begrænset periode. Dit hotelteam vil være der for at støtte og rådgive dig om de procedurer, der skal gennemgås på destinationen. Du kan finde nærmere beskrivelser af dækningen, fordele og begrænsninger ved COVID CARE her.

  • Hvis jeg bliver syg, skal jeg så selv-isolere mig på mit hotel?

    Hvis du bliver smittet med Covid-19 på din ferie, vil du blive bedt om at følge specifikke procedurer, der gælder på dit hotel og for destinationen. Disse kan variere fra hotel til hotel, men dit hotelteam vil støtte dig, og du vil have adgang til en særlig 24-timers akuttelefon samt en app.

  • Hvad sker der, hvis jeg er nødt til at komme på hospitalet? Vil udgifterne hertil blive dækket?

    Du kan finde en udførlig beskrivelse af alle vilkår og betingelser for COVID CARE her.

  • Hvad hvis min ferie først er til næste år? Vil jeg så være dækket af COVID CARE?

    Vores COVID CARE gælder for alle charter-pakkerejser med afgang til og med 31. december 2020. Og den gælder både nye og eksisterende bestillinger. Vi fortsætter med at overvåge situationen på nært hold, men vi forsikrer dig om, at vi har din sikkerhed som allerhøjeste prioritet.