Mad ombord

Mad ombord

Måltidet ombord er for mange en af flyrejsens højdepunkter og tilbydes af de fleste flyselskaber mod et tillæg. Uanset hvilket flyselskab, du flyver med, kan du bestille dit måltid:

  • Når du bestiller rejsen
  • På "Min Rejse" (frem til 15 dage inden afrejse)
  • Via telefonen på 70 10 10 50 (frem til 2 hverdage før afrejsen)

Priserne kan varierer fra flyselskab til flyselskab.

Specialmad

Vegetarisk, laktosefrit, allergiker eller anden specialmad kan bestilles, men udbudet varierer fra flyselskab til flyselskab.

Allergi

Vi kan desværre ikke garantere, at vores flyvninger er nøddefri. Nødder (eller spor deraf) kan forekomme i maden, eller medbringes ombord af andre passagerer. Se hvilke regler der gælder for dit flyselskab herunder.

Standardmåltid

Hos TUI fly lægger vi stor vægt på, at maden er veltilberedt og velsmagende. Børn på 2-11 år får serveret en særlig barnemenu.

På flyvninger til Thailand, Mexico, Jamaica og Den Dominikanske Republik er en smørrebrødsboks altid inkluderet, men eftersom det er en lang rejse, anbefaler vi, at du bestiller et varmt måltid.

Måltider bestilles hos TUI:

  • samtidig med at du bestiller rejsen
  • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
  • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialmad

TUI fly tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

  • Vegetarisk - indeholder æg og mælkeprodukter
  • Glutenfri
  • Diabetes
  • Laktosefri - indeholder ikke laktose, mælk eller mælkeprotein.
  • Uden svinekød

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med TUI fly, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder. Hvis du lider af svær allergi eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du medbringer egen mad om bord.

Hvis du som allergiker medbringer egen mad til indtagelse om bord, beder vi dig give besked til TUI flys kundeservice, så de kan oplyse besætningen om det.

Kontaktoplysninger:

  • Telefon: 70 11 10 50 (hverdage 09.00-18.00, lørdag 10.00-15.00).
  • E-mail: info@tuiflynordic.se (Husk at oplyse dit bookingnummer)

Hvis der er passagerer med luftbåren jordnøddeallergi om bord på TUI flys fly, får kabinepersonalet besked om det. De informerer de øvrige passagerer og beder dem vise hensyn ved at undlade at åbne eventuelle medbragte nøddeprodukter under flyvningen.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan TUI fly aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Festmåltid, morgenmad med champagne eller forkælelse

Når du flyver med TUI fly, kan du gøre flyrejsen ekstra guldrandet for dig selv eller andre. Du kan vælge mellem et rigtigt festmåltid, en luksuriøs morgenmad med champagne eller førsteklasses forkælelse med både chokolade og champagne.

Festmåltid, morgenmad med champagne og forkælelse bestilles her

Bemærk at du skal bestille standardmad hos TUI inden du bestiler (opgraderer) dit måltid til et festmåltid eller morgenmad med champagne. Kan kun bestilles på udrejsen.

Standardmåltid

Når du flyver med Thomson Airways har du mulighed for at bestille mad til din flyrejse. Børn 2-11 år får serveret en speciel børnemenu.

Måltider bestilles hos TUI:

  • samtidig med at du bestiller rejsen
  • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
  • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialmad

Thomson Airways tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

  • Vegetarisk - indeholder æg og mælkeprodukter
  • Glutenfri
  • Diabetes
  • Laktosefri - indeholder ikke laktose, mælk eller mælkeprotein.
  • Uden svinekød
  • Vegan

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med Thomson Airways bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder. Hvis du lider af svær allergi eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du medbringer egen mad om bord.

Hvis du som allergiker medbringer egen mad til indtagelse om bord, beder vi dig give besked til Thomson Airways kundeservice (som håndteres af TUIfly), så de kan oplyse besætningen om det.

Kontaktoplysninger:

  • Telefon: +45 70 11 10 50 (hverdage 09.00-18.00, lørdag 10.00-15.00).
  • E-mail: info@tuiflynordic.se (Husk at oplyse dit bookingnummer)

Hvis der er passagerer med luftbåren jordnøddeallergi om bord på Thomson Airways fly, får kabinepersonalet besked om det. De informerer de øvrige passagerer og beder dem vise hensyn ved at undlade at åbne eventuelle medbragte nøddeprodukter under flyvningen.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Thomson Airways aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Festmåltid, morgenmad med champagne eller forkælelse

Når du flyver med Thomson Airways, kan du gøre flyrejsen ekstra guldrandet for dig selv eller andre. Du kan vælge mellem et rigtigt festmåltid, en luksuriøs morgenmad med champagne eller førsteklasses forkælelse med både chokolade og champagne.

Festmåltid, morgenmad med champagne og forkælelse bestilles her »

Bemærk at du skal bestille standardmad hos TUI inden du bestiller (opgraderer) dit måltid til et festmåltid eller morgenmad med champagne. Kan kun bestilles på udrejsen.

Standardmåltid

Jet Time betragter et godt og sundt måltid af høj kvalitet som afgørende for den samlede flyveoplevelse. Jet Time samarbejder med flere kendte og anerkendte producenter af økologisk mad. Børn på mellem 2 og 11 har deres egen menu (dog er morgenmaden den samme).

Måltider bestilles hos TUI:

  • samtidig med at du bestiller rejsen
  • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
  • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialmad

Jet Time tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt. Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

  • Vegetarisk
  • Vegan
  • Glutenfri
  • Laktosefri
  • Diabetes
  • Uden svin

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med Jet Time, bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder. Hvis du lider af svær allergi, f.eks. svær nøddeallergi, eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du medbringer egen mad om bord. Hvis du som allergiker medbringer egen mad til indtagelse om bord, beder vi dig give besked til Jet Times kundeservice, så de kan oplyse besætningen om det.

Kontaktoplysninger:

Hvis der er passagerer med luftbåren nøddeallergi om bord på Jet Times fly, får kabinepersonalet besked om det. De informerer de øvrige passagerer og beder dem vise hensyn ved at undlade at åbne eventuelle medbragte nøddeprodukter under flyvningen.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Jet Time har ikke allergimedicin om bord, og vores kabinepersonale kan ikke administrere lægemidler. Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Jet Time aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Forkælelse med champagne!

Giv nogen en overraskelse, de vil huske i lang tid. Lidt forkælelse om bord på flyet er den perfekte måde at fejre en person, som du synes, har fortjent lidt ekstra opmærksomhed.

Bestil forkælelse her »

Champagne og chokolade

Kabinepersonalet serverer en hel flaske (75 cl) ægte champagne og en æske chokolade. Champagnen serveres i to rigtige glas, som man må beholde.

Pris: ca. 320 DKK (prisen kan være ændret – aktuelle priser fremgår af bestillingssiden)

Mousserende vin og chokolade

Hvis man gerne vil bestille en lidt billigere udgave, kan vi tilbyde mousserende vin og chokolade. I dette tilbud er glassene ikke inkluderet.

Pris: ca. 220 DKK (prisen kan være ændret – aktuelle priser fremgår af bestillingssiden)

Standardmåltid

Når du flyver med SAS, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd. Måltider bestilles hos TUI:
•    samtidig med at du bestiller rejsen
•    under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
•    hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialmad

SAS tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt. Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

•    Vegetarisk
•    Glutenfri
•    Laktosefri
•    Diabetes

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med SAS, bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til SAS' kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. SAS har ikke allergimedicin om bord, og vores kabinepersonale kan ikke administrere lægemidler.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan SAS aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Standardmåltid

Når du flyver med Aegean Airlines, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

Måltider bestilles hos TUI:

•    samtidig med at du bestiller rejsen
•    under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
•    hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialmad

Aegean Airlines tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

•    Vegetarisk
•    Glutenfri
•    Diabetes
•    Laktosefri

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med Aegean Airlines, bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til Aegean Airlines kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Aegean Airlines har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Aegean Airlines aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Standardmåltid

Når du flyver med Air Europa, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

Måltider bestilles hos TUI:

•    samtidig med at du bestiller rejsen
•    under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
•    hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialmad

Air Europa tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

•    Vegetarisk
•    Glutenfri
•    Diabetes
•    Laktosefri

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med Air Europa, bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til Air Europas kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Air Europa har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Air Europa aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Standardmåltid

Når du flyver med BH Air, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

Måltider bestilles hos TUI:

•    samtidig med at du bestiller rejsen
•    under Min rejse » (indtil 15 dage før afrejse)
•    hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialkost

BH Air tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel kost eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen).
Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd.
Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialkost skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles, eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

•    Vegetarisk
•    Glutenfri
•    Diabetes
•    Laktosefri

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med BH Air, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til BH Airs kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. BH Air har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan BH Air aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Standardmåltid

Når du flyver med BRA, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

Måltider bestilles hos TUI:

  • samtidig med at du bestiller rejsen
  • under Min rejse » (indtil 15 dage før afrejse)
  • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialkost

BRA tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel kost eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen).

Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialkost skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

  • Vegetarisk
  • Glutenfri
  • Diabetes
  • Laktosefri

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med BRA, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til BRA's kabinepersonale, når du går om bord.

Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. BRA har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.


Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan BRA aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Standardmåltid

Når du flyver med Danish Air Transportation, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

Måltider bestilles hos TUI:

•    samtidig med at du bestiller rejsen
•    under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
•    hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialmad

Danish Air Transportation tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

•    Vegetarisk
•    Vegan
•    Glutenfri
•    Diabetes
•    Laktosefri
•    Diabetes
•    Uden svinekød

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med DAT, bestille specialmad om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til DATs kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. DAT har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan DAT aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Når du flyver med Orbest, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

Måltider bestilles hos TUI:
•    samtidig med at du bestiller rejsen
•    under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
•    hos kundeservice på telefon 7010 1050 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialmad

Orbest tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

•    Vegetarisk
•    Glutenfri
•    Diabetes
•    Laktosefri

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med Evelop, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det tilEvelops  kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Evelop har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Evelop aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Standardmåltid

Når du flyver med Freebird, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

Måltider bestilles hos TUI:
•    samtidig med at du bestiller rejsen
•    under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
•    hos kundeservice på telefon 70 10 10 50  (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialkost

Freebird tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel kost eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialkost skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

•    Vegetarisk
•    Glutenfri
•    Diabetes
•    Laktosefri

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med Freebird, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.
Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til Freebirds kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Freebird har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.
Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Freebird aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Standardmåltid

Norwegians målsætning er, at maden skal være veltilberedt og velsmagende. Børn på 2-11 år får serveret en særlig børnemenu.

Måltider bestilles om bord.
Tidligere har du kunne forudbestille mad om bord på Norwegian, når du fløj med TUI. Det er desværre ikke længere muligt.

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med Norwegian, bestille specialmad om bord. Hvis du lider af svær allergi, f.eks. svær nøddeallergi, eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du medbringer egen mad om bord.

Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til Norwegians kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Vi har ikke allergimedicin om bord, og vores kabinepersonale kan ikke administrere lægemidler.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Norwegian aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Måltider ombord

Et godt måltid er en vigtig del af en dejlig rejse. Når du flyver med Novair kan du derfor sætte ekstra krydderi på rejsen med noget godt på tallerkenen. Børn mellem 2 -11 får deres egen menu med børnevenlige retter

Du bestiller måltiderne hos TUI:

  • samtidig med at du bestiller rejsen
  • under Min rejse (frem til 15 dage inden afrejse)
  • via support på telefon 70 10 10 50 (frem til 2 arbejdsadeg før afrejsen)

 

Specialmad

Novair tilgodeser de mest almindelige ønskemål, når det gælder specialkost eller diæt. Specialmåltidernes indhold og sammensætning veksler mellem sæson og køkkenets råvarer, ligesom hvor maden lastes (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes nøjagtige indhold før afrejsedagen. Til gengæld garanterer vi, at måltiderne følger de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialmaden bestiller og betaler du hos TUI i forbindelse med at du bestiller rejsen, eller senest 2 dage før den aktuellet afgang. Du kan vælge mellem følgende alternativer:

  • Vegetarisk
  • Vegan
  • Glutenfri
  • Laktosefri
  • Diabetes
  • Uden svinekød
 

Allergi

Som allergiker har du, når du flyver med Novair, mulighed for at bestille specialmad ombord ifølge ovenstående alternativer.

Hvis du har nøddeallergi anbefaler vi dig, at oplyse dette til Novairs kabinepersonale ved ombordstigning. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksomme på, at der findes en allergiker ombord.

Det er vigtigt at understrege, at Novair, trods opfordring til medpassagererne, aldrig kan garantere en nøddefri flyvning for dem, der lider af luftbåren nøddeallergi.

Opvartning

Flyver du med Novair har du mulighed for at forkæle dig selv på flyrejsen ved at forudbestille champagne eller mousserende vin.

Opvartning bestilles her >

Standardmåltid

Når du flyver med Primera Air, kan du bestille et måltid til rejsen på forhånd.

Måltider bestilles hos TUI:

  • samtidig med at du bestiller rejsen
  • under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
  • hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialkost

Primera Air tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel kost eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialkost skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

  • Vegetarisk
  • Glutenfri
  • Diabetes
  • Laktosefri

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med Primera Air, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til Primera Airs kabinepersonale, når du går om bord. Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. Primera Air har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Primera Air aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Forkælelse med champagne

Når du flyver med Primera Air, kan du gøre flyrejsen ekstra guldrandet for dig selv eller andre ved at forudbestille en festpakke med champagne. Som alternativ til champagne kan man også vælge mousserende vin. Bemærk, at festpakken kan bestilles mellem 30 og 7 dage før afrejse.

Festpakken bestilles her »

Standardmåltid

Når du flyver med SunExpress, kan du bestille et koldt måltid til rejsen på forhånd.

Måltider bestilles hos TUI:

•    samtidig med at du bestiller rejsen
•    under Min rejse » (indtil 15 dage før afrejse)
•    hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialkost

SunExpress tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel kost eller diæt.

Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen).

Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.

Specialkost skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

•    Vegetarisk
•    Glutenfri
•    Diabetes
•    Laktosefri

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med SunExpress, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.


Hvis du har nøddeallergi, anbefaler vi, at du fortæller det til SunExpress' kabinepersonale, når du går om bord.

Kabinepersonalet vil da gøre de øvrige passagerer opmærksom på, at der er en allergiker om bord.

Allergimedicin

Hvis du har behov for allergimedicin, skal du selv medbringe den på rejsen. SunExpress har ikke allergimedicin om bord, og kabinepersonalet kan ikke administrere lægemidler.


Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan SunExpress aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Standardmåltid

Et godt måltid er en vigtig del af en hyggelig rejse. Når du flyver med Thomas Cook Airlines Scandinavia, kan du derfor få ekstra krydderi på rejsen med noget godt på tallerkenen. Børn på mellem 2 og 11 har deres egen menu med børnevenlige retter.

Måltider bestilles hos TUI:
•    samtidig med at du bestiller rejsen
•    under Min rejse (indtil 15 dage før afrejse)
•    hos kundeservice på telefon 70 10 10 50 (indtil 2 arbejdsdage før afrejse)

Specialmad

Thomas Cook Airlines Scandinavia tager hensyn til de mest almindelige ønsker til speciel mad eller diæt. Specialmåltidernes indhold og sammensætning varierer afhængigt af årstiden og køkkenets råvarer samt af, hvorfra maden leveres (hjemme eller på destinationen). Det gør det svært at specificere måltidernes præcise indhold på forhånd. Men vi garanterer, at måltiderne overholder de tilsigtede indholdsrestriktioner.
Specialmad skal bestilles og betales hos TUI, samtidig med at rejsen bestilles eller senest 2 dage inden afrejse. Du kan vælge mellem følgende muligheder:

•    Vegetarisk
•    Glutenfri
•    Laktosefri
•    Diabetes

Allergi

Som allergiker kan du, når du flyver med Thomas Cook Airlines Scandinavia, bestille specialkost om bord ud fra ovenstående valgmuligheder.

Hvis du lider af svær allergi, f.eks. svær nøddeallergi, eller af flere forskellige allergier, anbefaler vi, at du kontakter Thomas Cook cateringvagt +45 32 47 76 72.

Det er vigtigt at understrege, at på trods af opfordringer til passagererne kan Thomas Cook Airlines Scandinavia aldrig garantere en nøddefri flyvning for passagerer med luftbåren nøddeallergi.

Festmåltid

Når du flyver med Thomas Cook Airlines Scandinavia, kan du gøre flyrejsen ekstra guldrandet ved at opgradere dit måltid til noget ekstra lækkert. For at kunne forudbestille dette måltid, skal du først have bestilt et måltid hos TUI.

Festmåltidet bestilles her »