Kørestol og hjælp

Kørestol og hjælp

Hvis du er kørestolsbruger eller har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, du giver os besked, når du bestiller din rejse.

Se herunder hvilke regler, der er gældende for dit flyselskab.

For dig, som er bevægelseshæmmet rejsende hos TUIfly.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet.

Rejsende med manuel kørestol bedes give os besked, hvis kørestolen er over 86 cm høj, da det er den maksimale højde. Hvis den manuelle kørestol kan klappes sammen, behøver du ikke give os besked.

Rejsende med elektriske kørestole bedes meddele os dens længde, højde, bredde og vægt samt batteritype, og om den kan klappes sammen. Oplysningerne skal sendes til nedenstående e-mail-adresse umiddelbart efter bestillingen af rejsen – og allersenest fem arbejdsdage før afrejse.

TUIflys kundeservice:

  • Telefon:  70 11 10 50
  • E-mail: tuifly@tui.dk

For dig, som er bevægelseshæmmet rejsende hos Thomson Airways.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet.

Rejsende med manuel kørestol bedes give os besked, hvis kørestolen er over 86 cm høj, da det er den maksimale højde. Hvis den manuelle kørestol kan klappes sammen, behøver du ikke give os besked.

Rejsende med elektriske kørestole bedes meddele os dens længde, højde, bredde og vægt samt batteritype, og om den kan klappes sammen. Oplysningerne skal sendes til nedenstående e-mail-adresse umiddelbart efter bestillingen af rejsen – og allersenest fem arbejdsdage før afrejse.

Thomson Airways' kundeservice (håndteres af TUIfly):
•    Telefon:  +45 70 11 10 50
•    E-mail: info@tuiflynordic.se

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:

  • Telefon: 70 10 10 50.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Hjælp i lufthavnen skal bestilles samtidig med, at rejsen bestilles hos TUI.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice på 70 10 10 50.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Hjælp i lufthavnen skal bestilles samtidig med, at rejsen bestilles hos TUI.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice på 70 10 10 50.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Hjælp i lufthavnen skal bestilles samtidig med, at rejsen bestilles hos TUI.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice på 70 10 10 50.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen.

Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Hjælp i lufthavnen skal bestilles samtidig med, at rejsen bestilles hos TUI.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:
Telefon: 70 10 10 50

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen.

Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Hjælp i lufthavnen skal bestilles samtidig med, at rejsen bestilles hos TUI.


Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:

  • Telefon: 70 10 10 50

Det er vigtigt at du meddeler hvis du behøver assistance i lufthavnen. Det kan eksempelvis hjælp til at bære eller at du behøver en kørestol for at komme ombord på flyet. Assistancen er gratis. 

FOR AT BESTILLE ASSISTANCE

Du bestiller selv din assistance (fra/til Frankfurt) hos Condors skandinaviaske support via:

  • E-mail: reservations.scandinavia@condor.com
  • Telefon: +49 (0) 6171 6988905 (åben døgnet rundt).
  • Ang. hvilken type assistance som behøves (f.eks. om egen kørestol medtages eller anden nødvendigt udstyr.

Observera!

  • Bokning kan göras tidigast 21 dagar innan avresa (när du erhållit din elektroniska biljett) och fram till 2 arbetsdagar före avresan
  • I kontakten med Condor behöver du uppge namn, flygbolagets bokningsnummer, datum och flyg. Flygbolagets bokningsnummer finner du på den elektroniska biljett/e-ticket som du fått hemskickad. Här finner du flygbolagets bokningsnummer på din elektroniska biljett.
  • Att boka sätesplats kostar 15 euro per person och sträcka.
    (priser kan ha ändrats av flygbolaget. Detta pris är från 2013-04-22)
  • Förbokning av sittplats gäller endast huvudsträckorna som flygs av Condor, anslutningar till/från Frankfurt kan inte bokas i förväg.

Condor erbjuder dessutom gratis förbokning av speciellt anpassade sittplatser. Dessa är belägna när utgång och har justerbart armstöd. Bokning av dessa säten är kostandsfritt men de måste förbokas i god tid.

De kan bokas i mån av plats genom att kontakta TUI

Läs mer på Condors hemsida.

VIKTIGT - Anslutningsflyg till/från Frankfurt:

Då Condor inte trafikerar hela sträckan från Sverige utan endast flyger från Frankfurt så är du bokad på anslutningsflyg med annat flygbolag (SAS eller Lufthansa) till/från Sverige. Information ovan om assistans gäller därför endast på sträckan från Frankfurt och vice versa (ej mellan Sverige - Frankfurt). Det viktigt att du tänker på att även boka ev. assistans på sträckorna mellan Sverige och Frankfurt och vice versa! Kontakta TUI för mer information.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Hjælp i lufthavnen skal bestilles samtidig med, at rejsen bestilles hos TUI.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice på 70 10 10 50.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet.

För att boka assistans

Du bestiller assistance hos TUI:

  • Samtidigt med du bestiller rejsen
  • Telefon: 70 10 10 50 (senest 72 timer før afrejse)
  • E-post: kontakt@tui.dk  (senest 72 timer før afrejse)

Angiv hvilken type assistance der er behov for (f.eks. om egen rullestol medtages eller andet nødvendigt udstyr). 

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:

  • Telefon: 70 10 10 50.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Hjælp i lufthavnen skal bestilles samtidig med, at rejsen bestilles hos TUI.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:
•    Telefon:  70 10 10 50.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:

•    Telefon: 70 10 10 50.

Det er vigtigt at du i forbindelse med bestilling af rejsen oplyser, om du har brug for assistance i lufthavnen. Med dette menes for eksempel om du skal bæres eller har brug for en kørestol for at komme ombord på flyet.

Er du i tvivl, så kontakt TUIs kundeservice:

  • Telefon: 70 10 10 50

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:

•    Telefon: 70 10 10 50.

Det er vigtigt, at du lader os vide, hvis du har brug for assistance i lufthavnen. Dette betyder for eksempel bære bagagen eller om du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Assistance er gratis.

For at bestilles assistance

Du bestiller assistance hos TUI:

  • Samtidigt som du bestiller din rejse
  • Telefon: 70 10 10 50 (senest 72 timer før afrejse)
  • E-post: kontakt@tui.dk  (senest 72 timer før afrejse)

Angiv den type genstand, der kræves (f.eks medbringe din egen kørestol eller andet nødvendigt udstyr).

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen.

Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Hjælp i lufthavnen skal bestilles samtidig med, at rejsen bestilles hos TUI.


Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:
•    Telefon: 70 10 10 50

Det er vigtigt, at du lader os vide, hvis du har brug for assistance i lufthavnen. Dette betyder for eksempel bære bagagen eller om du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Assistance er gratis.

For at bestilles assistance

Du bestiller assistance hos TUI:

  • Samtidigt som du bestiller din rejse
  • Telefon: 70 10 10 50 (senest 72 timer før afrejse)
  • E-post: kontakt@tui.dk  (senest 72 timer før afrejse)

Angiv den type genstand, der kræves (f.eks medbringe din egen kørestol eller andet nødvendigt udstyr).

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet.

Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice på 70 10 10 50.

Hvis du har brug for hjælp i lufthavnen, er det vigtigt, at du giver besked om det, når du bestiller rejsen. Her menes f.eks. hjælp med at bære bagage, eller at du har brug for en kørestol for at komme om bord på flyet. Hjælp i lufthavnen skal bestilles samtidig med, at rejsen bestilles hos TUI.
Hvis du er i tvivl om noget, er du velkommen til at kontakte TUIs kundeservice:

•    Telefon: 70 10 10 50